En Ar

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از مردم قم:

خبرگزاري بسيج: آيت الله خامنه‌اي تاکيد کردند: بايد جبهه دشمن را شناخت. نبايد لبخند دشمن را جدي گرفت و فريفته آن شد. دشمنان انقلاب امروز نيز با تمام قوا ايستاده و از دشمني منصرف نشده‌اند اما اگر ناچار شوند عقب‌نشيني مي کنند.

به گزارش خبرگزاري بسيج، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (پنج‌شنبه) در ديدار هزاران نفر از علما، فضلا، روحانيون و قشرهاي مختلف مردم قم، يکي از ابعاد مهم حادثه 19 دي سال 1356 را اقدام و عمل، با تکيه بر ايمان راسخ و همراه با بصيرت، و در سخت ترين شرايط، دانستند و تأکيد کردند: مهمترين درس حادثه 19 دي قم، اين است که براي عبور از مشکلات بايد با ايمان راسخ و بصيرت نسبت به دشمن و فراموش نکردن دشمني او، بر توانايي ها و ابتکارهاي داخلي ملت و استعدادهاي جوان تکيه کرد و چشم به خارج ندوخت.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار که همزمان با سي و ششمين سالگرد قيام تاريخي مردم قم در 19 ديماه سال 1356 برگزار شد، با اشاره به يکي از آيات سوره روم قرآن کريم که خداوند نصرت و ياري مؤمنين را، حقي بر عهده خود مي داند، گفتند: وعده حتمي خداوند متعال در اين آيه، مربوط به شرايطي است که مؤمنين هيچ روزنه اميدي در مقابل جبهه عظيم دشمنان نداشتند و آن روزي هم که مردم و جوانان و طلاب قم براي دفاع از امام (ره) و پرچم برافراشته مبارزه بر ضد طاغوت، به خيابانها آمدند و خون آنها بر زمين جاري شد، هيچکس تصور نمي کرد که اين حادثه، چنين تأثير و برکتي خواهد داشت. ايشان تأکيد کردند: اگر ايمان راسخ، با بصيرت، اقدام و عمل، و استقامت و ايستادگي همراه شود، نصرت الهي قطعي خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر در مواردي نصرت الهي شامل حال مؤمنين نمي شود، به دليل ضعف ايمان يا غلط بودن ايمان و يا ايمان بدون بصيرت است زيرا نداشتن بصيرت همچون نداشتن چشم است و فردي که چشم ندارد، راه را تشخيص نمي دهد و به بيراهه مي رود.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: علت اينکه بنده بر موضوع بصيرت در حوادث 9 دي تأکيد فراوان داشتم به همين علت است.

ايشان علت پيروز نشدن حرکت و قيام برخي ملتها را، نبود برخي شرايط تحقق نصرت الهي دانستند و تأکيد کردند: ملت ايران توانست همه اين شرايط اعم از ايمان راسخ، بصيرت، اقدام و ايستادگي را فراهم کند زيرا راهنماي صادق و ماهري همچون امام خميني (ره) داشت که فقيهي آگاه به مسائل جهان، بريده از مطامع و منافع مادي شخصي و آگاه به کتاب و سنت بود.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم تأمل در گذشته و درس گرفتن از نقاط قوت و ضعف آن، خاطرنشان کردند: کسي نبايد دچار اين توهم شود که دشمنان انقلاب اسلامي، امروز از دشمني خود منصرف شده اند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ممکن است هر دشمني ناچار به عقب نشيني شود ولي نبايد از دشمن و جبهه دشمن غافل شد و نبايد لبخند دشمن را جدي گرفت و فريفته آن شد.

ايشان با تأکيد بر اينکه هيچگاه نبايد هدف را فراموش کرد، گفتند: هدف جمهوري اسلامي ايران، رسيدن به آرمانهاي اسلام يعني پيشرفت مادي و معنوي بشر است و رسيدن به اين هدف والا جز با ايمان راسخ و بصيرت در مسائل جاري و غافل نشدن از دشمن، امکان پذير نيست.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اينکه بنده بارها گفته ام افق نظام جمهوري اسلامي ايران روشن است، به اين دليل است که مردم ما داراي ايمان، بصيرت و دشمن شناسي و همچنين داراي روحيه کار و ابتکار هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: در کدام مسئله بوده است که جوانان ما وارد شده و نتوانسته باشند، موضوع را حل کنند. هر جا زير ساخت آماده اي بوده است، جوانان ما به پيش رفته اند و همه اينها، به برکت استعداد و توانايي است که خداوند متعال در اين ملت قرار داده است.

ايشان افزودند: توصيه هميشگي من به مسئولين اين است که براي رفع مشکلات کشور بايد به نيروي دروني توجه شود و چشم به بيرون دوخته نشود.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه هيچ شکي در حضور فعالانه در عرصه خارجي و بين المللي نيست، خاطرنشان کردند: اما بايد اميد ما به پشتيباني و کمک الهي و نيروي داخلي ملت و کشور باشد و همين نگاه است که کشور را بيمه خواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به اشتباه هميشگي دشمنان در شناخت نادرست از ملت ايران اشاره کردند و افزودند: دشمنان ما امروز به گونه اي صحبت مي کنند که گويا ملت ايران بر اثر فشار تحريم ها، دستهايش را بالا برده و تسليم شده است، در حاليکه باز هم اشتباه مي کنند زيرا اين ملت، ملتي نيست که دستهايش را به علامت تسليم بالا ببرد.

ايشان با تأکيد بر اينکه ملت ايران، در شرايط سخت تر از امروز نيز تسليم نشد، خاطرنشان کردند: نمونه واضح و غيرقابل انکار اين حقيقت، در 8 سال دفاع مقدس است که همه قدرتهاي جهاني و شرق و غرب آن روز، به صدام مجرم کمک کردند تا بر ضد ملت و کشور ايران اقدام کند اما بواسطه عزم و ايمان راسخ و تصميم قاطع ملت براي صحنه آوردن توانايي هاي داخلي، نصرت الهي محقق شد و گره ها يک به يک باز و رژيم بعث و حاميانش با بي آبرويي بين المللي مجبور به عقب نشيني شدند.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: امروز هم رفع مشکلات تنها از طريق مقابله با دشمني هاي دشمنان بواسطه ايستادگي ملت و تکيه بر توانايي هاي داخلي، و اعتماد به خداوند متعال امکان پذير است.

ايشان افزودند: وقتي دشمن با ملتي مصمم و مقاوم مواجه مي شود، چاره اي جز عقب نشيني نخواهد داشت و اين تصور که ملت ايران به دليل فشار تحريم ها به پاي ميز مذاکره آمده، يک اشتباه محض است و ملت ايران اين اشتباه دشمنان را به هم خواهد زد.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: ما قبلاً هم اعلام کرده بوديم که نظام جمهوري اسلامي ايران، در موضوعات خاصي که مصلحت بداند، با اين شيطان، براي رفع شرَ او و حل مشکل،  مذاکره خواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه يکي از برکات مذاکرات اخير، روشن شدن، دشمني مسئولان آمريکايي با ايران و ايراني، و اسلام و مسلمين بود، گفتند اين موضوع، در لحن ها و حرفهاي مقامات امريکايي، در هفته هاي اخير، کاملاً مشهود بود و همه ديدند.

ايشان افزودند: اگر امريکايي ها در موضوعي اقدام نمي کنند، علت آن، ناتواني آنها است و نه عدم دشمني. آنها گفتند اگر مي توانستيم تار و پود صنعت هسته اي ايران را جدا مي کرديم اما نمي توانيم. آري، آنها نمي توانند چون ملت ايران اراده کرد، روي پاي خود بايستد و ابتکار و توانايي خود را به ميدان بياورد.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: مذاکرات اخير، هم دشمني امريکا را نشان داد و هم ناتواني آنها را.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادامه اظهارات کينه جويانه شخصيت ها و محافل سياسي و مطبوعاتي امريکا بر ضد نظام اسلامي و ملت ايران، از جمله ادعاهاي آنها درخصوص موضوع حقوق بشر، خاطرنشان کردند: هرکسي هم که درباره حقوق بشر حرف بزند، امريکاييها حق ندارند حرف بزنند زيرا دولت امريکا بزرگترين ناقض حقوق بشر در دنيا است.

ايشان با اشاره به پشتيباني و حمايت مستمر امريکا از رژيم غاصب صهيونيستي و ظلم و شرارت اين رژيم بر ضد مردم فلسطين از جمله مردم مظلوم غزه و جلوگيري از رسيدن کمترين امکانات غذايي و پزشکي به اين مردم گفتند: آيان اين موارد، ظلم و تخلف از حقوق بشر نيست. آيا در چنين شرايطي  اين ها شرم نمي کنند که نام حقوق بشر را بر زبان مي آورند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به وعده انتخاباتي رئيس جمهور امريکا مبني بر تعطيلي زندان گوانتانامو و عمل نکردن به اين وعده بعد از گذشت پنج سال، خاطرنشان کردند: حمله هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا به مردم پاکستان و افغانستان و هزاران جنايات ديگر و همچنين شيوه هاي ناشناخته جنايتهاي آنها در جهان، نشان دهنده ماهيت واقعي و ضد حقوق بشري امريکا است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: ما مدعي امريکا و بسياري از دولتهاي غربي درخصوص نقض حقوق بشر هستيم و ما گريبان آنها را در پيشگاه دادگاه افکار عمومي دنيا مي گيريم و آنها پاسخي ندارند.

ايشان خاطرنشان کردند: ملت ايران با تکيه بر خداوند متعال، از همه موانع عبور خواهد کرد و به اهداف والاي خود خواهد رسيد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود، جايگاه مردم قم را در دوران مختلف بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بويژه مقاطع حساس، برجسته و ممتاز دانستند و تأکيد کردند: قم به عنوان مرکز روحانيت شيعه و اسلام، نماد عظمت جمهوري اسلامي ايران است.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها