En Ar

رهبرمعظم انقلاب در ديدار بامسئولان ودست اندرکاران حج:ظرفيت عظيم حج بايد در مقابل توطئه آتش‌افروزي‌هاي مذهبي فعال شود


به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را يک هديه الهي و ظرفيتي تمام نشدني در ايجاد تفاهم حول نيازهاي مشترک دنياي اسلام خواندند و تصريح کردند: يکي از گرفتاريهاي بزرگ امروز دنياي اسلام، گرفتاري تحميلي، عمدي و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامي و فرقه‌هاي مذهبي است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم توجه به حساسيت‌ها و اقتضائات زماني براي استفاده از ظرفيت عظيم حج خاطرنشان کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زيادي در آتش‌افروزي‌هاي مذهبي دارد و در شرايط کنوني بايد ظرفيت حج در مقابل اين توطئه فعال شود.

ايشان همچنين افزودند: تقابل فرقه‌هاي مذهبي به شيعه و سني محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند اين تقابل‌ها را نهادينه کنند، به جان هم انداختن فرقه‌هاي درون اهل سنت و شيعه در دستور کار آنان قرار مي‌گيرد.
رهبر انقلاب، فرصت ايجاد تفاهم در خصوص خواست‌ها و نيازهاي مشترک دنياي اسلام را يکي ديگر از ظرفيت‌هاي بي‌نظير حج خواندند و تأکيد کردند: بسياري از ظرفيت‌هاي حج هنوز ناشناخته است و بايد از صاحبان فکر و انديشه براي کشف و شناسايي اين ظرفيت‌هاي جديد استفاده کرد.

ايشان، با تشکر از زحمات دست اندرکاران حج امسال و ارائه‌ي خدمات صحيح و منطقي به زائران، اظهار اميدواري کردند که نعمت بزرگ و ظرفيت تمام نشدني حج بيش از گذشته در خدمت دنياي اسلام قرار گيرد.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در گزارشي مجموعه اقدامات بعثه‌ي مقام معظم رهبري در زمينه‌هاي فرهنگي، معنوي و بين‌المللي حج را بيان كرد.

در ادامه، آقاي اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از عملكرد بخش اجرايي و عملياتي حج امسال و نحوه‌ي رسيدگي به كاروان‌هاي اعزامي ارائه كرد.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها