En Ar

رهبر معظم انقلاب در ديدار ائمه جمعه سراسر کشور : بايد در مقابل غرب مقتدر بود، نشان داده‌اند به هيچکس رحم نمي‌کنند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار ائمه جمعه سراسر کشور، نماز جمعه را يک شبکه مهم و ارزشمند ديني، مردمي و حکومتي دانستند و با تأکيد بر لزوم وجود نگاه جامع و کلان در مسائل کشور، جهان و منطقه، گفتند: دولت، مسئولان، سياسيون، ديپلماتها و مردم بايد تحرکات و رفتارهاي پيچيده و ظاهرسازيهاي حقوق بشري غرب و امريکا را با نگاه واقع بينانه و در چارچوب رويارويي عميق و مبنايي غرب با اسلام تحليل کنند زيرا در غير اينصورت در تمايز ميان تاکتيک ها و راهبردهاي طرف مقابل و حتي شناخت دشمن دچار اشتباه خواهيم شد.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين چرائي اهميت نگاه کلان و واقع بينانه به مسائل کشور و جهان، به روياروئي مبنائي غرب با اسلام در طول چند قرن اخير و نقش پيروزي انقلاب اسلامي بعنوان نقطه عطف اين روياروئي اشاره کردند و افزودند: غرب، در دوران استعمار، سيطره و سلطه اقتصادي، سياسي و فرهنگي خود را بر شرق از جمله دنياي اسلام گسترش داد و بواسطه پيشرفتهاي علمي و فناوري ،اينگونه القاء کرد که الگو و مرکزيت همه محاسبات، دنياي غرب است.

حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: آنها حتي محاسبات جغرافيايي را بر مبناي اصالت و برتري دنياي غرب تغيير دادند و اصطلاحات نادرستي همچون خاور نزديک، خاورميانه و خاور دور را بوجود آوردند.

ايشان با اشاره به حاکميت مطلق و ارباب مآبانه غرب بواسطه دوران استعمار، خاطرنشان کردند: در چنين شرايطي که همه کشورهاي منطقه از جمله ايران، تحت تأثير استيلاي غرب و دنياي مادي بود، انقلاب اسلامي ايران بر مبناي استقلال مطلق و پايبندي به اسلام و مباني قرآني به پيروزي رسيد و ضربه سختي به بناي تاريخي غربي ها وارد آمد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأثيرات انقلاب اسلامي ايران در منطقه و دنياي اسلام و هويت اسلامي و ديني که اين انقلاب به ملتها داد، افزودند: گسترش تدريجي تفکر و هويت انقلاب اسلامي ايران، غربيها را به شدت نگران کرد و آنها، همزمان با عمق يافتن تفکر اسلامي، برنامه ريزيها و طراحي هاي خود را نيز پيچيده تر و عميق تر کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اکنون شرايط منطقه و دنياي اسلام بگونه اي است که غربيها تصور مي کنند از هماوردي با تفکر انقلاب اسلامي عقب مانده اند و بر همين اساس تمام توان خود را به کار گرفته اند تا اين عقب ماندگي را جبران کنند.

ايشان افزودند: در چنين شرايطي حرکت بيداري اسلامي نيز در منطقه آغاز شد و غربيها که خود را عقب مانده از حرکت تفکر انقلاب اسلامي، مي ديدند، با سراسيمگي براي مقابله با بيداري اسلامي و اسلام سياسي وارد ميدان شدند.

ايشان با تأکيد بر اينکه حوادث منطقه را بايد با چنين نگاهي تحليل کرد، گفتند: دولت و مسئولان و سياسيون و ديپلماتها و آحاد مردم، بايد داراي نگاه جامع و صحيحي باشند زيرا در غير اين صورت، واقعيات را نخواهيم ديد و علاوه بر آنکه سرمان کلاه خواهد رفت، ضربه هم خواهيم خورد.

رهبر انقلاب، جمهوري اسلامي ايران را يک «فتح الفتوح» در عرصه رويارويي دنياي مادي با اسلام دانستند و افزودند: اين فتح الفتوح همچنان با قدرت و استحکام وجود دارد و انسجام داخلي بيش از پيش و پايبندي بيشتر دستگاهها به ارزشها و اصول، قطعاً اين اقتدار و فتح الفتوح را آسيب ناپذيرتر خواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: بايد در مقابل دنياي غرب، مقتدر بود زيرا آنها نشان داده اند که به هيچکس رحم نمي کنند و برخلاف ادعاهاي حقوق بشري و ظاهر سازي هايشان، کشته شدن ميليونها انسان نيز، وجدان آنها را متأثر نخواهد کرد.

ايشان، دروغگويي و ظاهرسازي را از خصلت هاي سياستمداران غربي برشمردند و افزودند: باطن قضيه آن است که غربي ها از کشتار هيروشيما، از کشتار ميليونها انسان در جنگ هاي جهاني اول و دوم، و از کشتار مردم بيگناه پاکستان، افغانستان و عراق، احساس ناراحتي نمي کنند و در آينده هم هرجا که منافعشان اقتضا کند از کشتار انسانها ابائي نخواهند داشت، بنابراين بايد اقتدار دروني خود را در عرصه هاي گوناگون سياسي، حکومتي، معيشتي و مردمي افزايش دهيم.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، نماز جمعه را يک شبکه ارزشمند ديني، مردمي و حکومتي دانستند و گفتند: نماز جمعه ترکيبي از بيان حقايق معنوي و اسلامي، حضور غير دستوري مردم در اين صحنه و مرتبط با حکومت اسلامي است.

حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص مرتبط بودن نماز جمعه با حکومت تأکيد کردند: برخلاف تصور برخي افراد، حکومت فقط وظيفه تأمين رفاه و آزادي و استقلال سياسي مردم را ندارد بلکه حکومت در قبال دين و اعتقادات مردم نيز وظيفه دارد.

ايشان خاطرنشان کردند: اين شبکه‌ي مهم، در عين حالي که مردمي، اسلامي، حکومتي و سياسي است اما داخل در جناح بنديهاي گوناگون مردم و جناح هاي سياسي نيست.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: نماز جمعه نسبت به اصول و ارزشهاي انقلاب اسلامي نيز وظيفه دارد و نماز جمعه بايد به ارزشهاي اسلامي پايبنديِ مبتني بر مباني فکري و عقلي داشته باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين ائمه جمعه را به بيان خطبه هاي کوتاه و در عين حال پرمغز و همراه با موعظه، سفارش کردند و گفتند: سعي شود خطبه هاي نماز جمعه، دربر دارنده نيازها و پاسخ دهنده سؤالات و گره هاي ذهني مخاطبان بويژه نسل جوان در زمينه هاي اعتقادي، عملي و سياسي باشد.

ايشان با تأکيد بر اينکه بايد برآيند خطبه هاي نمازجمعه، اميد آفرين و مستحکم کننده رابطه مردم با نظام اسلامي باشد، ائمه جمعه را به ارتباط هرچه بيشتر با مردم و حضور در مجامع جوانان، دانشجويان و طلاب و شنيدن صحبت هاي آنان توصيه کردند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: يکي از مسائلي که بايد در خطبه هاي نماز جمعه مورد توجه جدي قرار گيرد، موضوع سبک زندگي و بحث هاي کاملاً مستند و زنده در اين خصوص است.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به برگزاري بيست و دومين گردهمايي ائمه جمعه گفت: در حال حاضر در 750 نقطه از کشور به صورت هفتگي نماز جمعه برگزار مي شود.

وي تلاش براي تقويت وحدت در کشور، تبيين سياست هاي نظام در حوزه هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي براي آحاد جامعه، کمک به گسترش دين و معنويت، ارتباط چهره به چهره با مردم و کمک به مسئولان اجرايي در نقاط مختلف کشور را از برنامه هاي ائمه جمعه سراسر کشور بيان کرد.

رهبر معظم انقلاب در ديدار ائمه جمعه سراسر کشور : بايد در مقابل غرب مقتدر بود، نشان داده‌اند به هيچکس رحم نمي‌کنند
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها