En Ar

فرمانده معظم کل قوا در ديدار فرماندهان، مسئولان و جمعي از کارکنان نيروي هوايي ارتش:

فرمانده معظم کل قوا در ديدار فرماندهان، مسئولان و جمعي از پرسنل نيروي هوايي ارتش

 

تکيه صريح و شفاف بر اصول و ارزش‌هاي انقلاب؛ لازمه حفظ استقلال/ اعلام مواضع در برابر دوستان و دشمنان بدون ملاحظه و پرده‌پوشي باشد/ ملت، مذاکرات اخير و اظهارنظرهاي بي‌ادبانه امريکايي‌ها را زير نظر بگيرد

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز شنبه در ديدار جمعي از فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي، مقوله استقلال و مقابله با قدرتهاي مداخله گر و سلطه جو را يکي از پايه هاي اصلي انقلاب اسلامي برشمردند و گفتند: اظهارنظرهاي بي ادبانه مقامات آمريکايي براي همه، مايه عبرت است و ملت ايران بايد مذاکرات اخير و صحبت هاي آمريکايي ها را با دقت نظاره گر باشد. ايشان همچنين با اشاره به اينکه لازمه تأمين و حفظ استقلال، موضع گيري صريح و شفاف و بدون پرده پوشي درخصوص مباني و ارزشهاي انقلاب اسلامي و خطوط اصلي امام بزرگوار از جمله موضوع امريکا است، تأکيد کردند: راز ماندگاري و استحکام و اقتدار دروني نظام اسلامي، متکي بودن نظام بر ايمان ها، محبت ها و اراده هاي مردم است و ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال، شعارهاي انقلاب را با استحکام فرياد خواهد زد و بار ديگر اقتدار ملي و ايستادگي خود را به جهانيان نشان خواهد داد.
در اين ديدار که در سالروز بيعت تاريخي فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش با امام راحل (ره) در نوزدهم بهمن سال 1357، برگزار شد، فرمانده کل قوا، اين حادثه را داراي ابعاد گوناگون و پربرکت خواندند و افزودند: يکي از زواياي بسيار مهم حادثه نوزدهم بهمن، زنده کردن احساس استقلال در نيروي هوايي و سپس ارتش بود، زيرا زمينه سازِ روحيه ي خودباوري و تکيه بر ظرفيت هاي دروني شد.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين مفهوم استقلال، به شيوه هاي استعمار جديد در استفاده از عوامل وابسته به خود بجاي حضور مستقيم در کشورها، اشاره کردند و گفتند: براي مقابله با استعمار جديد علاوه بر مبارزه با استبداد و ديکتاتوري حاکم، بايد با قدرت سلطه گر خارجي و حامي اين ديکتاتور نيز مقابله کرد زيرا «مبارزه با مستبد و در عين حال سازش با مستکبر» به نتيجه نخواهد رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين خصوص به سرنوشت برخي انقلاب هاي منطقه اشاره و خاطرنشان کردند: آن انقلابي پيروز خواهد شد که قدرتِ مداخله گرِ پشت سرِ ديکتاتور را بشناسد و به جاي سازش، با آن قدرت سلطه گر مبارزه کند.
ايشان افزودند: بر همين اساس بود که بعد از تسخير سفارت سابق امريکا در تهران به دست جوانان انقلابي، امام (ره)، آن را انقلابي بزرگتر از انقلاب اول ناميدند زيرا اين حرکت نشان داد که ملت ايران بعد از سرنگوني رژيم طاغوت، لايه بعدي سلطه و گرفتاري را مي شناسد و با او مبارزه مي کند.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اين شناخت، و مبارزه با قدرت مداخله گر، معني واقعي استقلال است.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: قدرتهاي خارجي و مداخله گر از حس استقلال هر کشوري مي هراسند لذا همواره سعي مي کنند با شيوه هاي گوناگون، حس استقلال خواهي در ملتها و مسئولان آنها را تضعيف کنند.
ايشان يکي از اين شگردها را القاي «منافات داشتن استقلال با پيشرفت» بيان کردند و افزودند: دستگاههاي تبليغاتي قدرتهاي سلطه گر و عوامل داخلي آنها تلاش دارند تا اينگونه وانمود کنند که تکيه بر منافع و هويت ملي با پيشرفت سازگاري ندارد، بنابراين اگر کشوري بخواهد پيشرفت کند بايد از ميل استقلال خواهي خود، بکاهد.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اين حرف کاملاً غلط، و ساخته و پرداخته کساني است که با استقلال کشورها مخالفند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه استقلال به معناي بداخلاقي و قهر کردن با دنيا نيست، خاطرنشان کردند: استقلال به معناي سدّي در مقابل نفوذ کشورهايي است که مي خواهند منافع ملتها را تحت الشعاع منافع خود قرار دهند.
ايشان لازمه تأمين و حفظ استقلال را تکيه صريح و شفاف بر مباني، اصول و ارزشهاي انقلاب اسلامي دانستند و با اشاره به سيره امام خميني (ره) در بيان صريح و بدون ابهام مواضع، افزودند: امام (ره)، موضع خود را درخصوص رژيم طاغوتيِ موروثيِ استبدادي و سلطنتي، بدون ملاحظه و پرده پوشي بيان کردند، امام (ره) نظر خود را درباره لزوم استقرار نظام مبتني بر اسلام و ارزشهاي اسلام به صراحت اعلام کردند، امام (ره) موضع خود را در مقابل 
شبکه ي صهيونيستي خطرناکِ حاکم بر دنيا و همچنين رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي بدون هيچگونه ملاحظه اي مطرح کردند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: امام بزرگوار (ره) بدون هيچ پرده پوشي نظام سلطه را که همان نظام بين المللي معتقد به تقسيم دنيا به «سلطه پذير و سلطه گر»، است، رد کردند و صريح و شفاف در مقابل تجلي واقعي اين نظام سلطه يعني دولت امريکا، موضع گرفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اين موارد، اصول و پايه هاي انقلاب اسلامي است و بعد از گذشت 35 سال، اين اصول و اهداف همچنان تغيير نکرده و نظام اسلامي با پافشاري بر اين اصول و حرکت در اين مسير به پيشرفت هاي حيرت انگيزي در بخشهاي مختلف دست يافته و به يک قدرت بزرگ منطقه اي و يک عنصر مؤثر بين المللي تبديل شده است.
ايشان افزودند: ايستادگي صريح و مستحکم ملت ايران بر اصول و مباني انقلاب موجب شده است که با وجود سياست «ايران هراسي» دستگاههاي تبليغاتي وابسته به قدرتهاي مداخله گر در سالهاي اخير، اکنون ملتهاي دنيا و حتي نخبگان بي غرض، ملت ايران را به عنوان ملتي شجاع، با صداقت، هوشمند، مقاوم و صبور  بشناسند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: امروز نه تنها محبوبيت و آبرومندي ملت ايران کاهش نيافته بلکه افزايش هم پيدا کرده است ولي در مقابل، نفرت ملتها از امريکا بيشتر شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه «راز ماندگاري» نظام جمهوري اسلامي ايران بر ريل انقلاب و خطوط اصلي امام، «صراحت در اعلام مباني و مواضع» بوده است، گفتند: به هيچ وجه نبايد اين صراحت و شفافيت را دربرابر دوستان و دشمنان ملت ايران از دست داد و مواضع جمهوري اسلامي ايران بايد شفاف و صريح بيان شود.
ايشان تأکيد کردند: «تاکتيک ها و شيوه هاي کار» را مي توان تغيير داد اما «اصول و مباني» بايد مستحکم باقي بمانند و همين موضوع راز استحکام و پيشرفت کشور است.
رهبر انقلاب اسلامي شناخت دقيق دوستان و دشمنان انقلاب اسلامي را نيز مهم ارزيابي کردند و افزودند: دشمنان انقلاب، چند قدرت فاسد و بي آبرو در دنيا هستند اما دوستان انقلاب اسلامي، همه ملتهايي هستند که شعارهاي انقلاب و پيام ايستادگي همراه با مظلوميت ملت ايران را درک کرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، «راز استحکام و اقتدار نظام اسلامي» را حمايت مردم از نظام اسلامي و پيوستگي آنان با نظام دانستند و گفتند: مسئولان امريکايي در مذاکرات با مسئولان کشور، مي گويند ما به دنبال تغيير رژيم ايران نيستيم در حاليکه دروغ مي گويند زيرا آنها اگر توانايي اين کار را داشته باشند، لحظه اي درنگ نخواهند کرد.
ايشان افزودند: دليل ديگر در ناتواني امريکا در تغيير نظام اسلامي، اتکاء اين نظام به ايمان ها، محبت ها و اراده هاي مردم است.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور مردم در صحنه و حمايت آنان از انقلاب و شعارها و ارزشهاي آن را بعد از گذشت دهها سال، در دنيا بي نظير خواندند و تأکيد کردند: در روز 22 بهمن همه خواهند ديد که ملت ايران بار ديگر در همه شهرها با استحکام به صحنه خواهد آمد و اقتدار ملي خود را به جهانيان نشان خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين، «راز موفقيت و پيشرفتهاي ملت ايران» را، ايستادگي و «راز امنيت ملت» را نشان دادن اقتدار ملي دانستند و خاطرنشان کردند: يکي از مظاهر اقتدار ملي، اجتماعات عظيم مردم همچون راهپيمايي 22 بهمن و همچنين انتخابات گوناگون است و 
هنگامي که مردم اقتدار ملي را به رخ دشمن مي کشند، ديگر کاري از دست دشمن بر نمي آيد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اظهارات و مواضع اخير مقامات امريکايي گفتند: اين اظهارات، براي مردم ما مايه عبرت است. ملت ايران مذاکرات اخير و اظهارنظرهاي بي ادبانه امريکاييها را زير نظر داشته باشد، تا همه ، دشمن را به خوبي بشناسند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش برخي براي «تغيير نظر مردم» درخصوص دشمني امريکا، خاطرنشان کردند: در همين اظهارات، دشمنيِ دشمن و دورويي او را ببينيد. امريکاييها در جلسات خصوصي با مسئولان ما به يک گونه صحبت مي کنند و خارج از اين جلسات، به گونه اي ديگر، اين همان دورويي و نيت سوء و پليد دشمن است که ملت بايد اين موارد را با دقت نظاره کند.
ايشان افزودند: اين مواضع و اظهارنظرها، نشان دهنده درستي همان توصيه هميشگي به مسئولان کشور يعني «لزوم حفظ اقتدار دروني» است و خوشبختانه مسئولان اقتصادي به اين نتيجه رسيده اند که راه برطرف کردن مشکلات، تقويت ساخت دروني است و مقدمات لازم براي اين کار را آغاز کرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر تأکيد کردند: تنها راه حل مشکلات اقتصادي کشور، نگاه به ظرفيت هاي بيشمار دروني است و نه نگاه به بيرون و برداشته شدن تحريم ها. به دشمن نمي توان چشم دوخت و از دشمن نمي توان انتظار داشت.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به برخي اظهارنظرهاي مقامات امريکايي مبني بر اظهار دوستي با ملت ايران، افزودند: آنها در اين خصوص نيز دروغ مي گويند. از يک طرف مي گويند با ملت ايران دوست هستيم اما از طرف ديگر اين ملت را تهديد مي کنند و انتظار هم دارند که جمهوري اسلامي از قدرت دفاعي خود بکاهد و اين، واقعاً تمسخيرآميز است.
فرمانده کل قوا تأکيد کردند: ملت ايران و مسئولان در بخشهاي مختلف بويژه نيروهاي مسلح، به توفيق الهي، روز به روز قدرت دفاعي خود را افزايش خواهند داد.
حضرت آيت الله خامنه اي «تکيه بر نيروي داخل» را نجات دهنده کشور و زمينه ساز حل مسائل گوناگون اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي دانستند و افزودند: سياستهاي اقتصاد مقاومتي در آينده نزديک ابلاغ خواهد شد و در پي آن، اقدامات و ساخت هاي لازم براي ايجاد اقتصاد مقاومتي بوجود خواهد آمد.
ايشان چند توصيه هم به مردم و مسئولان داشتند
توصيه اول، تأکيد بر حفظ وحدت آحاد ملت، مسئولان و نخبگان و جلوگيري از مخدوش شدن متن بوسيله حواشي بود.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: امروز متن حرکت ملت ايران، ايجاد اقتدار دروني و ايستادگي در مقابل طوفانهاي مخالفت و معارضه است که به لطف خداوند، ملت ايران همانند 35 سال گذشته اين طوفانها را خنثي خواهد کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: بايد وحدت ميان مردم و مسئولان از طريق اعتماد مسئولان و مديران کشور به مردم و همچنين اعتماد مردم به مسئولان افزايش يابد.
توصيه ديگر رهبر انقلاب اسلامي ، به منتقدان دولت و همچنين مسئولان دولتي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، منتقدان را به انصاف و شرح صدر فراخواندند و خاطرنشان کردند: دولت، چند ماهي بيش نيست که مسئوليت را به عهده گرفته است، بايد به مسئولان فرصت داده شود که کارها را با قدرت به پيش ببرند، ضمن آنکه منتقدين بايد در قبال دولت، با شرح صدر برخورد کنند.
ايشان مسئولان دولتي را هم به شرح صدر در برابر منتقدان دعوت کردند و گفتند: همه بايد به يکديگر احترام بگذارند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي عوامل دشمن در داخل کشور، تأکيد کردند: نبايد با غفلت از اين عوامل، اجازه داد که آنها از برخي نقاط ضعف استفاده و در حرکت کشور خلل ايجاد کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: همه بايد با کمک يکديگر در راه امام (ره) و مسير اقتدار کشور، به پيش رويم و به لطف خداوند، اين ملت موفق خواهد شد که همه امور را به بهترين وجه جلو ببرد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان يک اطمينان خاطر هم دادند و گفتند: ملت ايران در قضيه هسته اي و در ديگر قضايا، بر دشمنان پيروز خواهد شد.
در ابتداي اين ديدار امير سرتيپ خلبان حسن شاهصفي فرمانده نيروي هوايي ارتش با تبريک ولادت امام حسن عسکري (ع) و گراميداشت نوزدهم بهمن سالروز بيعت تاريخي همافران با امام خميني (ره)، گزارشي از توانمنديهاي داخلي و پيشرفتهاي نيروي هوايي ارائه و تاکيد کرد: هيچ نقطه اي براي درهم شکستن هيمنه دشمن دور از دسترس سربازان ملت نيست.
فرمانده نيروي هوايي ارتش با بيان اينکه ورشکستگان سياسي غرب از روي ميز بودن گزينه نظامي حرف مي زنند تصريح کرد: هشت سال ايستادگي و تحقير جبهه استکبار بخشي از تاريخ مشترک ما و آنهاست که مطالعه آن را به رجزخوانان تهيدست توصيه مي کنيم و يقيناً پاسخ ما قاطع، پشيمان کننده و غرور انگيز خواهد بود.
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها