En Ar

برگزاري کارگاه آموزشي پيشگيري از رفتارهاي خود آسيب رسان در دانشجويان

با هماهنگي مديريت امور دانشجويي و همکاري مرکز بهداشت، درمان و مشاوره

کارگاه آموزشي پيشگيري از رفتارهاي خود آسيب رسان در دانشجويان (ويژه سرپرستان خوابگاههاي دانشجويي) در روز يکشنبه مورخ 1401/11/03 در سالن فرزانگان برگزار گرديد.

يکي از مهم ترين رسالت هاي دانشگاه ها و مراکز آموزشي، ايجاد فضايي ايمن است. سلامت روان دانشجويان بر پيشرفت علمي آنها تأثيرگذار است. افسردگي و ساير مشکلات روانشناختي در توانايي يادگيري آنها اختلال ايجاد مي کنند. خودکشي يک دانشجو مي تواند ساير دانشجويان و کل مجموعه دانشگاهي را متأثر سازد. ضروريست بدانيم در صورت رخداد خودکشي چه اقداماتي بايد در جهت کمک به دانشجويان براي کنار آمدن با اين موضوع و پيشگيري از زيان بيشتر انجام شود. تحقيقات نشان مي دهد، برنامه هاي آموزش مهارت هاي زندگي و برنامه بتا (بپرس، ترغيب کن، ارجاع بده) در شناسايي و حمايت از دانشجويان در معرض خطر موثر بوده و توانايي مقابله، حل مسئله و مهارتهاي شناختي را تقويت مي کند، همزمان به رفع مسائلي همچون تنش، افسردگي و ساير درگيري هاي ذهني و سوء مصرف مواد مي پردازد. در همين راستا به همت مرکز بهداشت درمان و مشاوره دانشگاه با همکاري مديريت امور دانشجويي کارگاه آموزشي پيشگيري از رفتارهاي خود آسيب رسان در دانشجويان ويژه سرپرستان خوابگاه هاي دانشجويي با تدريس سرکار خانم چراغي در آمفي فرزانگان برگزار گرديد. هدف از برگزاري اين دوره، آشنايي با طرح بتا و شناسايي عوامل هشدار دهنده خودکشي در دانشجويان بود.

در ابتداي اين جلسه، دکتر شکري معاون دانشجويي دانشگاه ضمن عرض خسته نباشيد خدمت سرپرستان خوابگاه ها به دليل همکاري هاي لازم در طول نيم سال جاري، مطالعه و استفاده از کتاب هاي مرتبط با رفتارشناسي را به سرپرستان توصيه نمودند و خواستار به روز شدن در امور مربوط به دانشجويان شدند. ايشان همچنين برگزاري چنين جلساتي را مفيد و موثر دانستند و استمرار اين گونه کارها در راستاي هم انديشي و بالا بردن سطح اطلاعات و چگونگي تقابل با نسل جديد را از اهداف معاونت بيان نمودند.

 

برگزاري کارگاه آموزشي پيشگيري از رفتارهاي خود آسيب رسان در دانشجويان برگزاري کارگاه آموزشي پيشگيري از رفتارهاي خود آسيب رسان در دانشجويان برگزاري کارگاه آموزشي پيشگيري از رفتارهاي خود آسيب رسان در دانشجويان برگزاري کارگاه آموزشي پيشگيري از رفتارهاي خود آسيب رسان در دانشجويان
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها