En Ar

مقررات عمومي سراهاي دانشجويي

مقررات عمومي سراهاي دانشجويي (خوابگاه­ها) دانشگاه ايلام

1- سراهاي دانشجويي قسمتي از محوطه دانشگاه محسوب مي­شوند و دانشجو هنگام ورود به سرا مي­بايستي كارت سكونت خود را همراه داشته باشد و در صورت لزوم آن را به نگهباني درب ورودي و يا مسئول سرا ارائه نمايد.

2- در ابتداي سال­تحصيلي اتاق و اثاثيه آن طبق تعرفه به دانشجو تحويل داده مي شود و در آخر سال طبق تعرفه تحويل گرفته خواهد شد و مسئوليت خسارت اتاق و يا كسر لوازم آن به عهده دانشجو و يا دانشجويان تحويل گيرنده خواهد بود كه از آنان وصول خواهد شد.

3- دانشجويان بعد از فراغت از تحصيل، انصراف، اخراج و يا قطع ارتباط با دانشگاه (انتقالي، مهمان و به هر دليل ديگر) حق استفاده و ادامه سكونت در سرا را ندارند و بايد جهت تسويه به امور سراهاي دانشجويي مراجعه نمايند.

4- هر دانشجو موظف به حفظ اموال شخصي خود خواهد بود و سرپرست سرا در اين رابطه هيچگونه مسئوليتي ندارد. در زمان سرقت، دانشجو بايستي مراتب را جهت پيگيري بصورت کتبي به مسئول سرا گزارش نمايد.

5- هرگونه تغيير يا تعويض قفل و ساير وسايل بدون موافقت كتبي سرپرست سرا ممنوع است.

6- دانشجو حق استفاده و نگهداري اشياء و لوازم عمومي سرا را در اتاق مسكوني خود ندارد.

7- دانشجو حق طبخ غذا در اتاق خود را ندارد. استفاده از پيك نيك و هيتر برقي در داخل سراها ممنوع مي­باشد.

8- دانشجو حق تعويض و يا واگذاري اتاق مسكوني خود را به ديگري (حتي مقيم همان سرا) ندارد مگر با اجازه كتبي اداره سراها.

9- در صورتي­كه در امور تأسيساتي اتاق­هاي مسكوني سراها از قبيل كليد و پريز برق و انشعابات آب و غيره خللي پيش آيد و در نتيجه نياز به تعمير و يا جابجايي داشته باشد، دانشجويان ساكن آن اتاق­ها موظفند مراتب را به مسئول سرا اطلاع دهند تا از طريق واحدهاي مربوطه اقدام لازم بعمل آيد و مسئوليت دخالت مستقيم در امور تأسيساتي اتاق­ها كه موجب ضايعات احتمالي جاني و مالي بشود به عهده دانشجويان ساكن آن اتاق­ها مي­باشد.

10- دانشجو موظف است هنگام خارج شدن از اتاق وسايل برقي را كاملاً خاموش نمايد.

11- به منظور پيشگيري از هرگونه پيش­آمد ناگوار، سرپرست سرا مجاز است با استفاده از كليدهاي اضافي اتاق­ها كه در اختيار دارد در مواقع ضروري به اتاق وارد شود و سركشي نمايد و دانشجويان موظفند در اين رابطه همكاري لازم را بعمل آورند.

12- دانشجويان موظف به حفظ بهداشت و نظافت اتاق مسكوني و اماكن عمومي سراها مي­باشند.

13- تأمين لوازم شخصي مانند پتو، تشك و بالش برعهده دانشجو مي­باشد.

14- اسكان شبانه مهمان در سراها ممنوع مي­باشد و با متخلفين بر اساس آئين­نامه انضباطي دانشجويان رفتار خواهد شد.

15- دانشگاه مي­تواند غيبت دانشجوي ساکن در سرا را به خانواده دانشجو اطلاع دهد.

16- در صورت غيبت مستمر دانشجو، دانشگاه مي­تواند در مورد ادامه سکونت دانشجو تجديد نظر کند. بديهي است اجاره سرا بدون سکونت، تخلف محسوب و دانشجوي خاطي به کميته انضباطي معرفي خواهد شد. اخذ مجوز غيبت در سرا جهت دانشجويان دختر الزامي است.

 

گزيده اي از مقررات اخلاقي و فرهنگي سراهاي دانشجويي دانشگاه ايلام

1- احترام به شعائر اسلامي و رعايت مقررات و قوانين جمهوري اسلامي ايران الزامي است.

2- ظاهر شدن با سر و وضع و لباس نامناسب و نامتعارف (تنگ، كوتاه، بدن­نما، زير پيراهن و...) كه مغاير با شئون و آداب اسلامي باشد در محيط و اماكن عمومي اطراف سراها كه در معرض انظار عام باشد ممنوع است.

3- در موقع ورود و خروج از سراها داشتن پوشش مناسب الزامي است. استفاده از پوشش نامناسب و خلاف شئونات فرهنگي دانشگاه ممنوع است.

4- به منظور حفظ شئونات دانشجويي، در محيط سراها تهيه عكس يا فيلمبرداري از محيط داخلي و استفاده از دوربين عكاسي و تصويربرداري با تلفن همراه داراي فناوري عكس و فيلم ممنوع است.

5- دانشجويان موظفند لباس­هاي زير خود را به دور از انظار عمومي نگهداري و خشك نمايند.

6- نگهداري و استفاده از ابزارآلات قمار، مواد افيوني (سيگار، قليان و...)، مشروبات الكلي و مواد روان­گردان، اسلحه سرد و گرم و... به طور كلي ممنوع و با متخلفين بر اساس آئين­نامه انضباطي دانشجويان رفتار خواهد شد.

7- در صورت مشاهده مواد مشكوك، مسئول سراها با هماهنگي نماينده حراست دانشگاه مجازند نسبت به بازديد اتاق و بازرسي كمد، ساك و ... در اتاق دانشجو اقدام نمايند.

8- فعاليت در شركت­هاي هرمي و هرگونه فعاليت اقتصادي (از قبيل اجناس مجاز و غير مجاز) به استثناء كار دانشجويي در سراها ممنوع مي­باشد.

9- شركت در جلسات خارج از شئونات دانشگاهي در داخل و يا خارج از دانشگاه ممنوع مي­باشد.

10- ايجاد هرگونه مزاحمت كه سبب سلب آسايش ساكنان سراها گردد از قبيل (ايجاد سر و صدا و درگيري، بلند نمودن بيش از حد صداي راديو، تلويزيون و غيره...) ممنوع مي­باشد.

11- ساعت ورود و خروج مجاز دانشجويان ساکن در سراها و اوقات ملاقات بر حسب فصول سال از سوي اداره سراهاي دانشجويي دانشگاه تعيين و اعلام مي­شود.

12- در صورت اعلام کتبي ولي دانشجو، اقامت دانشجويان در خارج از سراها، صرفا براي 4 شب و در محل­هاي اعلام شده از سوي ولي دانشجو بلامانع است.

13- شب­ها از ساعت 23 الي 6 بامداد سكوت عمومي اعلام مي­شود و در اين ساعات ساكنين سراها ملزم به رعايت سكوت و آرامش خواهند بود.

14- رعايت ادب و احترام متقابل بين دانشجويان و مسئولين سراها الزامي است.

 

اهم وظايف دانشجو در زمان سكونت در سراهاي دانشجويي

1- رعايت قوانين و مقررات عمومي، اخلاقي و انضباطي سرا.

2- حفاظت از اموال شخصي و اهتمام در حفظ و نگهداري اموال دانشگاه.

3- رعايت شئونات اسلامي.

4- عدم ايجاد مزاحمت و سر و صدا در سراها و احترام به حقوق ديگران.

5- استفاده صحيح از امكانات سراها.

6- همكاري نزديك و صميمانه با مسئولين سراها.

7- تأمين لوازم شخصي از قبيل پتو، ملحفه و بالش.

8- تخليه سراها بر اساس اعلام معاونت دانشجويي دانشگاه در مهلت تعيين شده.

9- كليه دانشجويان در طول تعطيلات تابستان، موظف به تخليه سرا‌ها هستند. مگر در شرايط استثنايي و در صورت وجود برنامه­هاي آموزشي در طول تابستان كه حدود و شرايط آن از سوي معاونت دانشجويي اعلام مي­شود.

 

شرايط واگذاري سرا مطابق با آيين نامه اسکان

ماده 20 - سراي دانشجويي به دانشجويان غير بومي دوره روزانه در حد امکانات و مقدورات تعلق مي­گيرد.

ماده 23 بند 1 - دانشجويان دوره هاي شبانه، ميهماني، انتقالي، بورسيه سازمان­هاي نظامي، اعم از ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و ساير سازمان­ها از اولويت سراها برخوردار نمي­باشند.

ماده 28 - در صورت وجود امکانات دانشجويان واجد شرايط مي­توانند از آغاز سال­تحصيلي حداکثر به ترتيب: کارداني و کارشناسي ناپيوسته 4 نيمسال، کارشناسي پيوسته و دکتراي تخصصي 8 نيمسال، کارشناسي ارشد 5 نيمسال و دکتراي حرفه­اي 14 نيمسال از سراهاي دانشجويي استفاده نمايند.

بند 1: افزايش دوره اسکان به پيشنهاد شوراي آموزشي دانشگاه، ستاد شاهد و ايثارگر، مرکز مشاوره و با تصويب شوراي اسکان بلامانع خواهد بود.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها