En Ar

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاء ستاد مرکزي و جشنواره اعتکاف مطرح کردند:

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري،عصر روز پنجشنبه بيانات حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد مرکزي اعتکاف که در تاريخ 15 ارديبهشت 93 برگزار شده بود، در جشنواره سراسري اعتکاف که در مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) قم برگزار شد، منتشر شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد مرکزي و جشنواره اعتکاف، شوق عمومي و اقبال حيرت انگيز به سنت حسنه اعتکاف را از جمله برکات الهي و از مظاهر قدرت انقلاب اسلامي در نهادسازي خواندند و تأکيد کردند: متصديان و مباشران اين سنت نبوي بايد با برنامه‌ريزي هوشمندانه و همچنين شناسايي آسيبها و تهديدها، زمينه هر چه نزديکتر شدن ذهن و دل معتکف به خداوند و طهارت روحي او را فراهم کنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، عبادت اعتکاف را به جان خريدن رياضتي همراه با شوق و رغبت براي ارتقاي معنويت توصيف کردند و افزودند: عشق وصف ناپذير جوانان به اعتکاف پس از انقلاب اسلامي که امروز در مساجد و دانشگاههاي سراسر کشور نمود دارد، بايد بعنوان فرصتي ارزشمند قدر دانسته شود.
ايشان با بيان اينکه فرصت اعتکاف بايد مختص به عبادت و توجه بيشتر به خداوند متعال باشد، گفتند: آموختن و تجربه‌ي معاشرت اسلامي، ارتباط دوستانه و برادرانه با معتکفين و همچنين تعليم و تعلّم معارف ديني از جمله‌ي فرصتهاي اين مراسم نوراني است.
رهبر انقلاب، برنامه‌ريزي هوشمندانه و آسيب شناسي متناسب با روح و معناي اعتکاف را ضروري دانستند و خاطرنشان کردند: در برنامه‌ريزيها اصل بايد بر نزديک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند و در مقابل انقطاع از جنجالها و حاشيه‌هاي متعارف جامعه و زندگي باشد.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها