En Ar

مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

مراسم رسمي آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان با حضور دکتر صديقي معاون وزير علوم و رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت عتف و مقامات ارشد استان صبح امروز در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش خبرنگار فرهنگي، مراسم رسمي آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان ايلام صبح امروز با حضور دکتر صديقي معاون وزير علوم و رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام، دکتر پرهيزکار ابيانه معاون پشتيباني و مديريت منابع انساني سازمان امور دانشجويان وزارت عتف، دکتر عليزاده مديرکل تربيت بدني وزارت علوم، حجت الاسلام کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر نوذري معاون سياسي و امنيتي استانداري، روساي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان، جمعي از مديران و روساي ادارات و سازمانها، معاونين دانشگاه، روساي دانشکدهها، مديران، اساتيد و جمع زيادي از دانشجويان در محل سالن آيت اله حيدري  برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر صديقي معاون وزير علوم و رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت عتف با تبريک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصيلي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي کشور و با ابراز خرسندي به جهت حضور در استان ايلام و دانشگاه ايلام، به بازديد چهار سال گذشته خود از دانشگاه ايلام اشاره نمود و بيان کرد: چهار سال و اندي پيش براي مراسم معارفه دکتر علي اکبري در دانشگاه ايلام حضور يافتم و خوشبختانه امروز برکات انتصاب ايشان را در توسعه همه جانبه دانشگاه ايلام به خوبي مشاهده مي نمائيم.

دکتر صديقي با بيان اينکه هم اکنون چهار ميليون دانشجو در سطح کشور به تحصيل اشتغال دارند، بيان کرد: به برکت نظام جمهوري اسلامي و تلاشها و زحماتي که در حوزه آموزش عالي صورت گرفته، الان ديگر براي جوانان حضور در دانشگاه يک آرزو نيست و هر کس اراده کند ميتواند وارد دانشگاه شود.

معاون وزير علوم، توسعه پژوهش و فناوري را يکي ديگر از دستاوردهاي آموزش عالي کشور عنوان کرد و گفت: کسب رتبه 16 جهاني در اين حوزه، نشانه توسعه مطلوب و هدفمند آموزش عالي بعد از انقلاب اسلامي مي باشد.

دکتر صديقي، افزود: اساتيد ما به حدي از توانمندي رسيدهاند که هم اکنون در حال انجام پروژههاي تحقيقاتي مشترک با اساتيد صاحب نام دنيا  مي باشند.

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه با اشاره به  شدت گرفتن جنگ اقتصادي دشمنان عليه جمهوري اسلامي در چند سال اخير، بيان کرد: بواسطه فشار دشمن شاهد بعضي محدوديتهاي مالي هستيم، اما با مقاومت بي نظير ملت ايران و تدابير مسئولان؛ تلاش دشمنان براي تسليم کردن جمهوري اسلام ناکام مانده و امروز نشانه هاي پيروزي آشکار شده است.

دکتر صديقي، افزود: مديرت درست هزينهها، خلق منابع مالي جديد و تلاش مداوم باعث خواهد شد تا با سربلندي از اين دوره هم عبور نمائيم.

معاون وزير علوم در بخش ديگر سخنان خود به روند فعاليتهاي حوزه دانشجويي در سطح دانشگاههاي کشور پرداخت و بيان داشت: عليرغم محدوديت هاي مالي که وجود دارد، با اهتمامي که صورت گرفت مجموعاً 102 خوابگاه دانشجويي در دانشگاههاي مختلف کشور بهسازي و نوسازي شد، 35 زمين چمن مصنوعي احداث گرديد و احداث 29 مورد ديگر از اين نوع نيز در دستور کار قرار دارد، 107 اتاق تندرستي به بهرهبرداري رسيد و 49 آشپزخانه سلف سرويس هاي دانشجويي هم تعمير و بازسازي گرديد.

دکتر صديقي در ادامه با بيان اينکه 12 هزار ظرفيت جديد در سال تحصيلي جديد به خوابگاههاي دانشجويي اضافه شده است، يادآور شد: اميدواريم امسال با اتمام پروژههاي در دست اجرا،  75 هزار ظرفيت به خوابگاههاي دانشجويي وزارت علوم اضافه شود.

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم با اشاره به اينکه 500 ميليارد تومان براي پرداخت وامهاي مختلف دانشجويي در سال جديد تحصيلي اختصاص يافته است، گفت: در تلاش هستيم تا به همه تعهدات خود در اين زمينه عمل نمائيم.

در اين مراسم دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام ضمن خيرمقدم به مهمانان و حاضرين در مراسم و تبريک آغاز سال تحصيلي جديد و گراميداشت هفته دفاع مقدس، بيان کرد: به علت اينکه حماسه دفاع مقدس و تلاشهاي صورت گرفته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي براي ما توانمندي و قدرت به ارمغان آوردهاند، اين موضوع يک تقارن مبارک است.

رئيس دانشگاه ايلام، با اشاره به همراهي و همکاري هميشگي وزارت علوم با دانشگاه ايلام، گفت: محبت وزارت علوم به دانشگاه ايلام ثابت شده است و امسال پنجمين سال متوالي است که مراسم رسمي آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان ايلام با حضور وزير علوم و يا يکي از معاونين ايشان در دانشگاه ايلام برگزار مي گردد.

دکتر علي اکبري با بيان اينکه مديريت دانشگاه ايلام به توسعه متوازن دانشگاه التزام دارد، يادآور شد: عليرغم محدوديتهاي مالي چند سال اخير، مديريت دانشگاه ايلام با عملي کردن اقتصاد مقاومتي و مديريت درست منابع، توانسته زمينه رشد و توسعه تمام حوزههاي دانشگاه را فراهم آورد.

رئيس دانشگاه، افزود: يکي از دستاوردهاي مهم چند سال اخير دانشگاه ايلام، بين المللي شدن آن است که در رقابت با دانشگاههاي بزرگ کشور موفق شديم از چهار کشور خارجي دانشجو پذيرش نمائيم.

دکتر علي اکبري با بيان اينکه همه در استان ايلام به دانشگاه ايلام نظر مثبت دارند، خاطرنشان کرد: با همدلي  که مابين دانشگاه ايلام و مقامات ارشد استان حاکم است، ظرفيتهاي جديدي براي توسعه دانشگاه ايلام فراهم شده است.

در اين مراسم همچنين حجت الاسلام کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، اظهار داشت: بواسطه خون شهدا و رشادت هاي رزمندگان اسلام، بحمدالله امروز کشور در مسير پيشرفت و ترقي قرار دارد و هر ايراني به ايراني بودن خود افتخار ميکند.  

نماينده ولي فقيه در استان، تأکيد کرد: از برکات دفاع مقدس شکلگيري جبهه مقاومت در منطقه بود، که به فضل خدا برکات زيادي را براي جمهوري اسلامي به همراه داشته، به طوري که آمريکا تاکنون جرأت تجاوز به خاک ايران اسلامي را نداشته است.

امام جمعه ايلام دانشگاهها را مبدا ترقي و اصلاح جامعه دانست و يادآور شد: علم و دانش مي تواند به انسان حيات و نشاط معنوي ببخشد و به يقين  توسعه دانشگاه‌ها به توسعه همه جانبه استان نيز کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام کريمي تبار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توطئههاي مختلف دشمنان عليه ايران اسلامي، تأکيد کرد: دشمن هويت ايراني - اسلامي نسل جوان را هدف گرفته و در صدد ايجاد فاصله و تفرقه بين اعضاي خانوادهها و گسست پيوند عاطفي مابين آنهاست که اين امر هوشيار همگان و بخصوص دانشگاهيان را مي طلبد.

در ادامه  مراسم دکتر نوذري معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام، با بيان اينکه استقلال، ثبات و قدرت يک کشور به دانشگاهها وابسته است، تأکيد کرد: دموکراسي، توسعه سياسي، توسعه فرهنگي، آرامش روحي و رواني و احساس عزت از دانشگاهها به جامعه منتقل ميگردد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري با بيان اينکه دکتر علي اکبري از افتخارات استان ايلام است، از روند توسعه آموزش عالي  در استان و دانشگاه ايلام ابراز خرسندي کرد و  خواستار توجه اساتيد و دانشجويان براي حل مشکلات و معضلات اصلي استان شد و تأکيد کرد که استانداري ايلام از طرح هاي تحقيقاتي عملي در اين زمينه به خوبي حمايت خواهد کرد.

 

مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها