En Ar

پيام نوروزي رييس جمهور به مناسبت آغاز سال 1395

متن کامل پيام نوروزي رئيس جمهوري به شرح ذيل است.
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين
السلام عليک يا مولاي يا علي بن موسي الرضا المرتضي
زکوي يـار مي آيـد نسيـم بـاد نـوروزي 
خجسته باد عيد سعيد نوروز بر همه ملت بزرگ ايران و به ويژه خانواده هاي شهدا، جانبازان، آزادگان و همه ايثارگران. به فال نيک مي گيرم که تحويل سال جديد، ساعت هشتم بود و توسل مي جوييم به امام هشتم براي سعادت امسال و هر سال مان و پيروزي ملت مان در همه صحنه ها.
تبريک مي گويم به همه ايرانيان خارج از کشور و همه ملت هايي که نوروز را به عنوان يک روز آييني، پاس مي دارند.
نوروز به معناي نو شدن و پايان کهنگي هاست، نوروز به معناي شستن دل از کينه ها است، نوروز به معناي آغاز شکوفايي ها است و ما همه در اين ساعت از خداوند بزرگ مي خواهيم که همه روزهاي ميهن ما، نوروزي و همه فصول حيات ما، بهاري باشد.
از او مي خواهيم که ذهن و زبان ما را با دوستي و آشتي که آيين نوروزي است، آشناتر نمايد. خشم را از نگاه ما، ستيز را از کلام ما و تندي را از رفتار ما، دور کند و از او بخواهيم که همه ما با هر اعتقاد و مذهبي که داريم، سرود وحدت عليه تفرقه و تنازع و خشونت سر دهيم.
سالي که گذشت سالي پرافتخار، با خاطرات ماندگار براي ملت ما بود. از همان آغاز سال که رهبري معظم انقلاب فرمودند سال همدلي و همزباني، همان همدلي و همزباني و وحدت و انسجام بود که پيروزي هاي بزرگي را براي ما به ارمغان آورد. آنچه در سال هاي گذشته از ديد جهانيان، بهانه اي براي تهديد عليه ملت ايران بود، يعني فعاليت هسته اي، تبديل شد به نمادي براي همکاري ملت هاي جهان با ايران عزيز. همان که از ديد جهانيان، ديروز به عنوان منطقه ممنوعه بود، امروز تبديل شد به يک فعاليت ارزشمندي که همه در برابر آن فناوري تواضع مي کنند و آن را به رسميت مي شناسند.
ملت ما با همدلي برجام را به فرجام مطلوب رساند، زنجيرهاي تحريم را پاره کرد و زمينه را براي فعاليت در زمينه هاي اقتصادي مهيا نمود. تحريم هاي بانکي، مالي، پولي، نفتي، پتروشيمي، بيمه، حمل و نقل و همه تحريم هاي هسته اي برداشته شد و شرايط براي فعاليت اقتصادي مردم ما آماده تر شد.
در اين سال، مردم بزرگ ما حماسه بزرگي را آفريدند و هفتم اسفند را به عنوان روز قدرت ملي، آرامش و ثبات ايران به جهانيان نشان دادند. سالي که بر ما گذشت، سال مشارکت، فعاليت، موفقيت در برابر قدرت هاي بزرگ و سال هموار کردن زمينه براي شکوفايي کشور در همه بخش ها بود.
گرچه سال گذشته با سختي ها و مشکلاتي نيز توأم بود. من در زمينه مشکلات سال گذشته کمتر با مردم عزيزمان صحبت کردم و بيشتر با همکارانمان تلاش کرديم تا بتوانيم از سختي ها عبور کنيم. شايد بتوانيم ادعا کنيم که بهترين شرايط را در ميان صادرکنندگان نفت داشتيم؛ هم از لحاظ آرامش، هم از لحاظ کاهش تورم و هم از لحاظ بازار بورس. بحمدالله با همه سختي ها دست ما به سمت بانک مرکزي دراز نشد و دست ما همواره به سوي مردم و بالاتر به سمت آسمان و به سوي خداوند دراز بود. و با لطف او و همت مردم، با همه پيچ و خم ها، سال را با افتخار و موفقيت به پايان رسانديم و هم اکنون در سال 95 که سال اميد و تلاش ما است، بي ترديد همه ما مي توانيم ايراني را بسازيم که شايسته اين ملت بزرگ است.
من باز هم دستم را به سوي ملت بزرگ ايران دراز مي کنم؛ اميدوارم و مطمئنم که با همکاري يکديگر و با تلاش و کوشش داخلي و با تعامل سازنده با جهان مي توانيم در مسير رونق، تلاش و رشد و فعاليت اقتصادي قرار بگيريم. ان شاءالله خواهيم توانست با کمک يکديگر به رشد دو برابري متوسط 10 ساله گذشته برسيم.
ما مي توانيم با تلاش و کوشش همگاني به رشد 5 درصدي برسيم؛ رشدي که نسبت به همه کشورهاي همسايه مان، ان شاءالله بيشتر باشد. رشدي که بتواند رونق اقتصادي را بسازد و بتواند کارگران بيکار ما را به کارخانه ها و مزارع برگرداند. رشدي که بتواند جوانان عزيز فارغ التحصيل ما را به بنگاه هاي اقتصادي بکشاند. آنچه براي همه ملت ما مهم است اشتغال پايدار است و اين کار در سال آينده با «برجام دو» ان شاءالله شروع خواهد شد.
گرچه ملت بزرگ ما که هميشه پيشگام بودند، «برجام دو» را در 7 اسفند سال گذشته کليـد زدند. «برجام دو» همان اقدام مشترک ملي در داخل کشور است که با وحدت، آشتي و با همدلي شروع خواهد شد؛ برجامي که قبل از اقتصاد از اخلاق آغاز مي شود. انقلاب ما براي اسلام و اخلاق بود، بعثت پيامبران ما براي اخلاق بود. پيامبر ما فرمود بعثت من فقط براي تکميل مکارم اخلاقي بود. در جامعه انقلابي ما نبايد اثري از دروغ، اتهام، بدگماني، بدزباني و تندخويي باقي بماند. در جامعه ما نبايد اثري از فساد باقي بماند. ما بايد از پيشگاه خداوند بزرگ بخواهيم که سال ما را سال اخلاق، سال شادي و نشاط و سال همراهي و همدلي براي ساختن ايران اسلامي عزيزمان قرار دهد.
پروردگارا، شادي اين روزها را مايه ماندگاري اميدمان کن و اميدمان را پشتيبان تدبيرمان ساز تا همه با هم ايران را از ميان تنگناهايي که مايه رنج ملت و سختي معيشت مردم است، برهانيم.
خدايا مدد کن تا اعتدال، ميانه روي و نشاط را از بهار بياموزيم.
خدايا به دولت ما توان ده که همچنان پاسدار خون شهيدان بماند و ميثاق ملي يعني قانون اساسي را بناي خدمت به خلق قرار دهد.
من در پايان مي خواهم از همه آنهايي که اکنون به خاطر خدمت به هموطنان عزيزشان کنار سفره نوروزي خانواده خود نيستند و کساني که براي حفظ مرزها و آرامش جامعه ما تلاش مي کنند، همه نيروهاي امدادي، نيروهاي انتظامي و همه نيروهاي خدماتي که به مردم و مسافران نوروزي ما خدمت مي رسانند، صميمانه سپاسگزاري کنم و به ويژه به آنها عيد سال 1395 را تبريک بگويم. و با ياد و نام فاطمه اطهر(س) سخن را به پايان ببرم که امسال با ميلاد او آغاز و با ميلاد آن بانوي بزرگ پايان مي يابد.
اللّهمّ صلّ علي فاطمه و أبيها و بعلها و بنيها بعدد ما أحاط به علمک
والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها