با سلام و تبريک به مناسبت قبولي و ورود به دانشگاه ايلام، بر اساس برنامه ريزي بعمل آمده، ثبت نام و پذيرش در دانشگاه ايلام بر اساس برنامه زير و بصورت کاملاً غيرحضوري مي باشد. خواهشمند است با هدف جلوگيري از بي نظمي و ثبت نام هرچه آسانتر، مراحل زير را به ترتيب انجام داده و از جابجايي زمانها خودداري فرماييد.
تذکر مهم: انجام تمام مراحل ثبت نام بصورت زير براي تمام دانشجويان ضروري بوده و عدم انجام هريک از مراحل باعث ناقص شدن ثبت نام شده و از تحصيل دانشجو جلوگيري بعمل خواهد آمد.
بطورکلي ثبت نام از پذيرفته شدگان در دانشگاه ايلام طي چهار مرحله انجام مي گيرد:
الف- ثبت نام آموزشي
الف-1- مرحله ثبت نام اينترنتي
اين مرحله از ثبت نام بصورت اينترنتي از روز دوشنبه 1403/07/23 تا پنج شنبه 1403/07/26 بصورت غيرحضوري انجام گرفته و نيازي به مراجعه دانشجو به دانشگاه نمي باشد. اين مرحله از ثبت نام شامل:
- ابتدا دانشجو با مراجعه به آدرس https://auth.ilam.ac.ir/register با وارد نمودن کد ملي بعنوان شناسه کاربري و رمز عبور (تکرار براي شناسه و رمز عبور) جهت دريافت کد کاربري و پسورد يکتا (که در تمام مراحل تحصيل کاربردي و با اهميت است) اقدام نماييد. اين شناسه به شماره موبايل شما ارسال خواهد شد (سامانه فوق از روز دوشنبه 1403/07/23 براي دانشجويان فعال خواهد بود).
- در مرحله بعد با مراجعه به سامانه آموزشي دانشگاه به آدرس http://edu.ilam.ac.ir/home/Default.htm (سيستم گلستان دانشگاه ايلام) مراجعه نموده و از قسمت ورود به سيستم با استفاده از شناسه کاربري و رمز عبور (که در مرحله قبل پيامک شده است) وارد سامانه شده و با استفاده از راهنماي ثبت نام غيرحضوري سامانه گلستان نسبت به ثبت مشخصات اقدام نماييد.
* بدون دريافت کد کاربري يکتا، امکان صدور کارت دانشجويي وجود ندارد.
* اطلاعات وارد شده متعاقباً توسط آموزش دانشگاه صحت سنجي شده و مسئوليت صحت اطلاعات بعهده دانشجو مي باشد. چنانچه در هر مرحله از تحصيل، دانشگاه متوجه مغايرتي در اطلاعات ثبت شده گردد، قبولي دانشجو کان لم يکن تلقي خواهد شد.
* جهت دريافت کد تاييديه ديپلم، پيش دانشگاهي و سوابق تحصيلي در اين مرحله در منوي اطلاعات دانشجو قسمت اول بر روي لينک http://emt.medu.ir کليک نموده و داده هاي مربوطه را وارد نماييد.
- فرمهاي زير را دانلود کرده، تکميل و در سامانه بارگزاري نماييد:
پس از ثبت نام اينترنتي، دانشگاه نسبت به انتخاب واحد براي تمامي دانشجوياني که مدارک آنها کامل است، اقدام نموده و شروع کلاسها از روز يکشنبه مورخ 1403/07/29 خواهد بود.
الف-2- ارسال مدارک بصورت پستي از تاريخ 1403/07/23 الي 1403/07/30
پس از تکميل فرآيند ثبت نام اينترنتي، دانشجو لازم است مدارک زير را بصورت پست پيشتاز به آدرس: ايلام، بلوار پژوهش، دانشگاه ايلام سازمان مرکزي- اداره کل آموزش-واحد پذيرش و ثبت نام صندوق پستي 516-69315 و کد پستي 6939177111 ارسال نمايد.لازم به ذکر است درج نام و نام خانوادگي داوطلب، رشته و مقطع تحصيلي قبولي بر روي پاکت الزامي است
توجه: در مورد مدارکي که ارسال اصل آنها ضروري است، بايستي ضرورتاً نسخه اصل آنها ارسال گردد، در صورت ارسال کپي، ثبت نام ناقص و فرآيند ثبت نام شما در دانشگاه لغو مي گردد.
- اصل و کپي مدرک ديپلم و ريزنمرات 2 سال ماقبل ديپلم (نظام قديم آموزش متوسطه)
- اصل و کپي مدرک پيش دانشگاهي و ريزنمرات پيش دانشگاهي (نظام آموزشي سالي واحدي يا ترمي واحدي)
- اصل و کپي مدرک ديپلم و ريزنمرات دوره متوسطه يا کارنامه 102 واحدي (نظام آموزشي سالي واحدي يا ترمي واحدي )
- اصل مدرک يا گواهي موقت پايان تحصيلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضاي مدير دبيرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک نظام آموزشي جديد (6-3-3)
- ريز نمرات دوره متوسطه دوم نظام آموزشي جديد(6-3-3)
- اصل و کپي مدرک کارداني جايگزين مدرک پيش دانشگاهي (ويژه پذيرفته شدگان داراي ديپلم رشته هاي فني و حرفه اي و کاردانش به جز دارندگان مدرک ديپلم نظام آموزشي جديد (6-3-3) )
- فرم هاي تکميل شده که قبلاً دريافت و تکميل شده اند.
- 6 قطعه عکس 4×3 سال جاري
- فرم انصراف از دانشگاه قبلي با تاريخ انصراف حداکثر تا 1403/06/31 (مخصوص دانشجويان انصرافي)
- دانشجويان دوره هاي روزانه، غيرروزانه (نوبت دوم"شبانه"، پيام نور، مجازي، پرديس خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامي، غيرانتفاعي و شهريه پرداز)، به شرط نداشتن منع نظام وظيفه، مجاز بوده اند همزمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصيل براي شرکت در آزمون سراسري سال 1403 اقدام نموده، در صورت قبولي و قبل از ثبت نام در رشته جديد، بايد از رشته قبلي انصراف داده و فرم انصراف قطعي از رشته قبلي را به دانشگاه محل تحصيل قبولي جديد ارائه دهند.
- پذيرفته شدگان آزمون سراسري سال 1402 که در آزمون سراسري سال 1403 در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار گرفته اند قبولي سال 1402 آنان لغو شده و تحت هيچ شرايطي اجازه ادامه تحصيل در کد رشته قبولي سال قبل را ندارند.
- داوطلباني که در سال 1402 و قبل از آن داراي قبولي با استفاده از سهميه ايثارگري در دوره هاي روزانه يا غيرروزانه بوده اند، به شرط انصراف از قبولي قبلي و يا عدم مراجعه، مجاز به استفاده مجدد از سهميه ايثارگران بودند.لذا اين افراد بايد فرم انصراف يا گواهي عدم مراجعه را از دانشگاه محل قبولي قبلي دريافت و به دانشگاه محل قبولي در سال 1403 ارائه نمايند. لازم به توضيح است در صورتي که فردي در رشته قبولي با استفاده از سهميه ايثارگران فارغ التحصيل شده باشد حق استفاده مجدد از سهميه نداشته است.
- اصل حکم مرخصي سالانه براي کارمندان دولت يا موافقت رسمي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع (فرم شماره 10)
- کپي کارت پايان خدمت يا معافيت براي آقايان (يا هر مدرک ديگر که نشان دهنده وضعيت نظام وظيفه باشد).
- مشمولين خدمت مقدس سربازي و همچنين دارندگان برگه اعزام به خدمت جهت اخذ معافيت تحصيلي از طريق لينک زير اقدام کنند:
راهنماي ثبت درخواست معافيت تحصيلي
- پذيرفته شدگاني که در حين انجام خدمت سربازي هستند بايد از طريق لينک زير درخواست معافيت تحصيلي ثبت کنند و پس از تاييد دانشگاه توسط يگان از خدمت ترخيص شوند:
توجه: دانشجويان انصرافي که قبلا از معافيت تحصيلي استفاده نموده اند مي بايست حداکثر تا تاريخ 1403/06/31 معافيت تحصيلي قبلي خود را با مراجعه به حوزه نظام وظيفه لغو نموده و درخواست معافيت جديد را از طريق لينک زير ثبت نمايند:
- پذيرفته شدگان اتباع غير ايراني ملزم به ارسال کپي يکي از مدارک اقامتي يا شناسايي معتبر زير ميباشند:
1- گذرنامه داراي حداقل 6 ماه مجوز اقامت
2- دفترچه پناهندگي سياسي صادره از سوي نيروي انتظامي
3- کارت هويت ويژه اتباع غير ايراني داراي اعتبار در سال 1403 صادره از سوي اداره کل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت کشور
4- آخرين کارت آمايش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت کشور
تذکر: کليه پذيرفته شدگان اتباع غير ايراني در دوره هاي روزانه موظف به پرداخت شهريه تحصيلي حداکثر به ميزان 80 درصد شهريه دوره هاي نوبت دوم(شبانه) مي باشند.
ب- ثبت نام عضويت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها
جهت ثبت نام امور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري به لينک زير مراجعه نماييد:
https://survey.porsline.ir/s/BEL0Wj1
ج- ثبت نام امور فرهنگي
براي شناسايي توانمنديها و استعدادهاي شخصي خود لطفا پرسشنامه فرهنگي دانشجويان را پرينت گرفته و پس از تکميل در سامانه بارگذاري شود. (فرم فرهنگي).
(شماره تماس جهت موارد ضروري 08459241466 پاسخگو خواهند بود).
د- ثبت نام دانشجويي (خوابگاه، تغذيه و وام دانشجويي)
جهت ثبت نام امور دانشجويي به لينک هاي زير مراجعه نماييد:
پورتال دانشجويي صندوق رفاه
https://refah.swf.ir/Account/Login/?ReturnUrl=%2F
اداره تغذيه و خوابگاهها https://food.ilam.ac.ir/
(شماره تماس جهت موارد ضروري 08459241407).
* زمان ثبت نام دانشجويان متقاضي خوابگاههاي دانشجويي: شنبه (28 مهر ماه) اسکان خواهران و يکشنبه (29 مهرماه) اسکان برادران انجام خواهد شد. دانشجوياني که در تاريخ هاي فوق موفق به ثبت نام و اسکان نشوند مي توانند در روز دوشنبه (30 مهرماه) به اداره خوابگاه ها مراجعه نمايند. اولويت اسکان با دانشجويان روزانه بوده و در صورت داشتن اتاق هاي خالي، دانشگاه مي تواند نسبت به اسکان دانشجويان نوبت دوم (شبانه) همکاري نمايد.
* همراه داشتن کارت ملي يا شناسنامه در زمان ثبت نام خوابگاه الزامي بوده و دانشجويان قبل از دريافت اتاق بايستي با مراجعه به پورتال دانشجويي صندوق رفاه به آدرس (https://refah.swf.ir/Account/Login/?ReturnUrl=%2F ) نسبت به ثبت اسکان دو نيمسال (خوابگاه شهيد مطهري ويژه برادران و خوابگاه انديشه ويژه خواهران) اقدام نمايند.
* بر اساس مقررات بهداشتي، دانشجويان گرامي مي بايست پتو، ملحفه و بالش را در زمان ورود به خوابگاه به همراه داشته باشند.
* کليه اطلاعات مورد نياز دانشجويان در سايت امور دانشجويي به آدرس https://www.ilam.ac.ir/dep/std/ در دسترس بوده و کتاب آشنايي با معاونت دانشجويي نيز در آدرس ذيل قابل دسترس و مطالعه مي باشد:
https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1403/86140364-STD-IlamUni1403.pdf
سامانه کارنامه سلامت جسم و روان دانشجويان https://health.saorg.ir
نکات مهم:
خواهشمند است براي انجام بهينه ثبت نام، مراحل و موارد فوق را رعايت نموده و از مراجعه غيرضروري اجتناب فرماييد و لطفاً موارد مورد ابهام را بصورت تلفني پيگيري نماييد (شماره تماس جهت موارد ضروري در روزهاي اداري از ساعت 8 صبح الي 5 عصر 08459241293 (آقاي رمضاني)پاسخگو خواهند بود).
اداره کل آموزش دانشگاه ايلام