En Ar

جشن انقلاب در دانشگاه ايلام

جشن بزرگ انقلاب در هشتمين روز از دهه مبارک فجر ويژه خانواده محترم اعضاء هيأت علمي و کارکنان دانشگاه در سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

آقاي دکتر علي اکبري: مردم ايران به عنوان يکي از ملت‌هاي بزرگ در خاورميانه و جهان، راه خود را در بهمن 1357 انتخاب کردند.

در اين مراسم شاد ابتدا آقاي دکتر علي اکبري رياست محترم دانشگاه سخنان خود را با عرض سلام و احترام خدمت همه عزيزان، سروران ارجمند، روحانيت معظم، اساتيد معزز، کارکنان خدوم، دانشجويان عزيز آغاز نمود و به فرزندان خانواده دانشگاه که افتخار داده اند و گل مجلس دانشگاه شده اند، خوش آمد گفت.

 رياست محترم دانشگاه دهه فجر را فرصت بزرگي دانست تا ياد بشود از عظمتي که مردم ايران آفريدند. ايشان تغيير را حاکي از رسيدن جامعه به درجه فهم و شعور و عدم پذيرش وضعيت و خواهان تغيير، آن هم به دست خود دانست که انقلاب اسلامي مظهر چنين افتخاري است.

آقاي دکتر محمد علي اکبري بيان داشت: دهه فجر فرصت مغتنمي است تا از عزت و عظمتي که اين مردم رقم زدند يادي کنيم، مردم ايران به عنوان يکي از ملت‌هاي بزرگ خاورميانه و جهان، راه خود را در بهمن 1357 انتخاب کردند، آن‌ها نه تنها در ايجاد نظام مردمسالاري ديني اهتمام ورزيدند؛ بلکه به الگوسازي در خودکفايي و نفي وابستگي به استکبار در جهان تبديل شدند.
وي تشکيل، حفظ و مديريت امور اين نظام را در دستان پرتوان مردم اعلام کرد و افزود: بزرگترين افتخاري که اين انقلاب در جهان رقم زد اسلامي بودن آن دانست که اين نکته‌ ارزنده براي ساکنان و دوستداران ايران افتخار آفرين است.
سرپرست دانشگاه ايلام خاطرنشان کرد: با تاسي از همين انقلابي که امروز جشن سي و ششمين سال آن را برپا کرده‌ايم و ذيل پرچم ولايت، خادمتان خواهم بود، براي الگو شدن دانشگاه ايلام در تمام استان همت مي‌کنم، جا براي خدمت همه در اين عرصه وجود دارد .

 

حجت الاسلام و المسلمين هاشمي : انقلاب اسلامي در عرصه بين الملل نظام دو قطبي را به هم ريخت

 حجت الاسلام و المسلمين هاشمي، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در جشن انقلاب اظهار داشت: هر آنچه که داريم مرهون سعي شهدا، ايثارگري جانبازان، فداکاري رزمندگان و همه دلسوزان به اسلام و حکومت امام زمان (عج) است، اميدواريم که بتوانيم در عمل، سپاسگذار همه‌ تلاشگران عرصه جهاد و ايثار باشيم.
وي با تبريک به آقاي دکترمحمد علي اکبري در انتصاب به سمت سرپرستي دانشگاه ايلام افزود: وي اولين کسي است که افتخار کسب مرتبه استاد تمام در استان ايلام را دارند، تجربه مديريت در عرصه‌هاي مختلف را داشته‌اند، اميدواريم با اتکا به خداوند منان بتوانند امورات دانشگاه و ارتقاي علمي آن را به نحو احسن رقم بزند؛ البته در بحث مديريت از يک سو توانمندي، تصميم گيري و سياستگذاري‌هاي مدير و از سوي ديگر همراهي تمام مجموعه با رياست، سبب سمت و سو يافتن به هدف مي‌شود.


حجت الاسلام هاشمي تصريح کرد: حاکميت الله، قدرت و نفوذ معنوي حضرت امام (ره)، شهادت طلبي مردم، اتحاد همه اقشار کشور، همراه کردن ارتش با انقلاب، تقابل با جهان استکبار، فرياد شعار نه غربي نه شرقي، حاکميت مردم بر سرنوشت خودشان، استقلال سياسي، قرار دادن ايران در جايگاه شايسته در عرصه بين المللي، شکستن استبداد داخلي از ويژگي‌هاي ناب انقلاب اسلامي است.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام هنر امام را ايجاد همبستگي بين ارتش و مردم عنوان کرد و گفت: به جاي گلوله به ارتشيان گل تقديم کردند، ارتش گذشته در کنار نام خدا، اسم شاه را قرار مي‌دادند، اينکه امام (ره) با پياده شدن از هواپيما دست خلبان فرانسوي را گرفتند حاوي پيام‌هاي فراوان بود، تا پيش از انقلاب حاکميت دنيا دست بلوک قدرت شرق و غرب بود، جهان دو قطبي به رسميت شناخته شده بود هر حرکتي در اين دنيا که اتفاق مي‌افتاد وابسته به اتحاد جماهير شوروي يا آمريکا بود، امام به عنوان مهمترين مرجع سياسي کشور فرمودند که شعار نه شرقي و نه غربي را بر روي سردر وزارت امور خارجه بنويسيد، مستکبرين نگران رشد سريع اين نظام بودند، در همان دوران که جنگ سرد در بين دو بلوک حاکم بود براي از بين بردن اين نظام دست در دست يکديگر فشردند و حزب بعث را به جان ايران انداختند.
وي استقلال سياسي و عموميت بخشيدن خدمت رساني به همه‌ مردم را از ابعاد تحولات داخلي انقلاب دانست و ادامه داد: در گذشته اگر مردم به يک سرباز انتقاد مي‌کردند با واکنش و بي‌احترامي وي مواجه مي‌شدند، امروزه استبداد داخلي برچيده شده است، در خروش مردم ايران سه عنصر با عناوين رهبريت، مردم و مکتب اسلام باعث شد که اين انقلاب به نتيجه برسد، اين شاخصه مهم عرصه داخلي انقلاب است.
حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با بيان اين مطلب که انقلاب اسلامي در عرصه بين الملل نظام دو قطبي را به هم ريخت و از نظام تک قطبي که در راس آن آمريکايي کدخدا بود، جلوگيري کرد و در ادامه گفت: نظام اسلامي برخلاف اهداف آن‌ها حرکت کرد و مستکبرين را سنگر به سنگر در بخش‌هاي اضمحلال انقلاب، کمرنگ کردن پيام نظام، عدم صدور انقلاب، خاورميانه بزرگ، شرم الشيخ، قرارداد مادريد و توطئه‌هاي اقتصادي، سياسي، نظامي، فرهنگي و جنگ نرم شکست داد.

شايان ذکر است در اين مراسم با اجراي برنامه هاي متنوع، خانواده دانشگاه لحظات شادي را در کنار هم سپري نمودند و به متولدين سال 1357 و 12تا 22 بهمن هر سال جوايزي اهداء و از نفرات برتر مسابقاتي که به مناسبت برگزاري جشن هاي پيروزي انقلاب اسلامي در دانشگاه برگزار شده بود تقدير بعمل آمد.

جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها