مراسم افتتاحیه بیست ویکم سمنار شیمی آلی ایران در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به گزارش خبر نگار روابط عمومي بيست‌ويکمين سمينار شيمي آلي ايران امروز با حضور رئيس انجمن شيمي ايران،  جناب آقاي دکتر علي محمدي رياست محترم دانشگاه ايلام ، مسئول دبيرخانه انجمن شيمي، مديرعامل شرکت‌ بين‌المللي کيميا اکسير، اساتيد برجسته کشوري و دانشجويان شيمي  دانشگاه‌هاي‌ سراسر کشور در سالن آيت‌الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار شد.


خانم دکترحجامي، دبير انجمن بيست و يکمين سمينار شيمي آلي با اشاره به کلام نبي‌مکرم اسلام (ص) گفت: داناترين مردم کساني هستند که از دانش ديگران استفاده کنند و به علم خود بيفزايند.


وي تصريح کرد: سايت بيست‌ويکمين سمينار شمي آلي ايران در شهريورماه امسال کار خود را به صورت رسمي آغاز کرد، فراخوان شرکت در اين برنامه با استفاده از ايميل به تمام دانشجويان و اساتيد شيمي و دانشگاه‌هاي سراسر کشور ارسال شد.


دبير اجرايي بيست و يکمين سمينار شيمي ايران بيان داشت: ‌643 مقاله به دبيرخانه انجمن شيمي ايران ارسال شد که از اين ميان تعداد 547 عنوان با نظارت داوران برجسته کشوري در رشته شيمي پذيرفته شدند و 11 مقاله براي ايراد سخنراني معرفي شدند.

 

حجامي خاطرنشان کرد: تمام مقالات ارسالي به صورت چکيده در کتابچه بيست‌ويکمين سمينار شيمي آلي ايران درج شده است، دانشجويان و اساتيد مي‌توانند از آن بهره‌مند شدند.
 

در ادامه اين برنامه ، رياست محترم دانشگاه ايلام ، آقاي دکتر علي محمدي فرا رسيدن ايام فاطميه را تسليت گفت و بيان داشت: اميدوارم با پيروي از سيدالنساءالعالمين آنگونه زندگي کنيم که رضايت خداوند را کسب کنيم.


وي با اشاره به کلام بنيان‌گذار انقلاب اسلامي، دانشگاه را مبدا تحولات عنوان کرد و افزود: مهمترين وظيفه نخبگان، پژوهشگران، عالمان فراهم کردن زمينه‌هاي لازم براي ايجاد و فراگيري تمدن اسلامي – ايراني است.


رئيس دانشگاه ايلام پايه و اساس رسيدن به اين آرمان جهاني را توجه به اخلاق فردي و دستيابي به معرفت دانست و تصريح کرد: خداوند متعال در قرآن مي‌فرمايد جن و انس را براي کسب معرفت خلق کرده‌ايم.


آقاي دکترعلي محمدي خاطرنشان کرد: معرفت، بينش و بصيرتي است که از راه علم و دانش هدفمند، سودمند و مسئوليت‌آفرين تحقق مي‌يابد.
 

وي علم را ابزار حصول معرفت عنوان کرد و ادامه داد: براستي وعده پيامبر(ص) در مورد فتح شدن قله‌هاي دانش توسط ايرانيان تحقق‌پذير است.


رئيس دانشگاه ايلام دانشمندان شيعه را زينت اسلام دانست و تاکيد کرد: بايد زيبايي‌هاي دين اسلام را از راه تحقيق و پژوهش به مللي ديگر منعکس کرد.


همچنين در اين مراسم پروفسور شمسي‌پور، رئيس انجمن شمي ايران با گراميداشت روز شهدا و مقام شامخ اين بزرگواران گفت: کنگره آلي شمي در سال آينده در دانشگاه رفسنجان برگزار خواهد شد، مفتخرم که نام آن را به شهداي علم شيمي مزين کنم.


وي با اشاره به اهميت شيمي آلي در ايران گفت: اين علم يکي از مهمترين علوم کاربردي در جمهوري اسلامي ايران است و مي‌تواند بهترين ابزار براي تحقق آرمان‌هاي مقام معظم رهبري در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي باشد.


رئيس انجمن شيمي ايران ادامه داد: کاهش وابستگي به نفت، خام‌فروشي، کاهش فروش نفت خام و امنيت غذا و دارو يکي از مهمترين وظايف استراتژيک براي اجراي اقتصاد مقاومتي است.


پوروفسور شمسي‌پور تاکيد کرد: ‌توانمندي‌هاي شيمي در ايران بسيار بالا است و سير صعودي را طي مي‌کند، بايد براي بهبود وضعيت حاضر، دولت با انجمن شيمي همکاري لازم را به عمل آورد.


وي اجراي اقتصاد مقاومتي در کشورهاي هند و کره جنوبي را مهمترين دليل براي پيشرفت آن ها دانست و ادامه داد: هندوستان و کره‌جنوبي با ارزش نهادن بر مقام شيمي و اختصاص دادن يک وزارتخانه به آن راه ترقي خود را هموار کردند.


رئيس انجمن شيمي ايران نشريات اين انجمن را يکي از فعاليت‌هاي ارزشمند در راستاي جهاني کردن نام شيمي ايران اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه 1000 نشريه علمي پژوهشي در رشته شيمي در ايران فعاليت دارند؛ اما کيفيت و نام آنها جهاني و پر آوازه نيست.

همچنين در اين افتتاحيه آقاي جليلوند، مدير عامل شرکت بين‌المللي کيما اکسير داشت:‌ جمعيت ايران با جمعيت کشور آلمان برابر است تعداد جامعه شيمي‌دانان در دو کشور نيز يکسان است؛ اما چرا ايران واردکننده مواد شيميابي از آلمان است؟


وي عدم خودباوري را مهمترين دليل در رکود کشور دانست و گفت: ما حاضر نيستيم به خود اتکا کنيم از سوي ديگر سلسله مراتب و بروکراسي اداري يکي ديگر از مهمترين موانع درخودکفايي ملي است.

 

مديرعامل شرکت بين‌المللي کيما اکسير با انتقاد از افرادي که مقاله‌نويسي را بيهود مي‌دانند، گفت: محققين کشورهاي غربي با بهره‌گيري از مقالات ايراني به اصرار و رموز ناشناخته علوم دست مي‌يابند.


جليلوند دانشجويان و اساتيد ايران را سرشار از نبوغ و استعداد خواند و خاطرنشان کرد: در هيچ برهه‌اي از تاريخ آينده جمهوري اسلامي اين هجمه کثير از نخبگان جوان را نخواهيد يافت.


در پايان اين مراسم از پروفسور محمد رحيمي‌زاده، استاد شيمي عالي و رئيس دانشکده علوم دانشگاه فردوسي مشهد به‌ عنوان شيمي‌دان برجسته پيشکسوت ايران تقدير و پروفسور علي رمضاني، رئيس دانشکده علوم دانشگاه زنجان و دانشمند بين‌المللي
ISI به ‌عنوان جوان‌ترين شيميدان کشور معرفي شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها