حجت الاسلام فقیهی خبر داد:آغاز ثبت‌نام عمره دانشگاهیان از ?? آذر

خانه خبرها

رئيس ستاد عتبات دانشگاهيان گفت: شروع ثبت‌نام اعزام دانشجويان به عمره مفرده از چهارشنبه ?? آذرماه است و تا ? دي‌ماه ادامه خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، نشست خبري حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدرضا فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان درباره زمان و نحوه ثبت‌نام دانشگاهيان براي سفر معنوي عمره در سال جاري صبح امروز دوشنبه در ستاد  عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان برگزار  شد. حجت الاسلام فقيهي با اشاره به اعزام 30 هزار نفر به عمره مفرده در سال گذشته و بيش از 6 هزار نفر در سال جاري گفت: مرحله دوم اعزام دانشگاهيان به عتبات از ابتداي بهمن ماه شروع مي‌شود و از طريق سايت ستاد عمره دانشگاهيان ثبت‌نام بعمل خواهد آمد.

وي درباره اعزام دانشگاهيان به عمره مفرده در سال جاري نيز گفت: شروع ثبت‌نام از روز چهارشنبه 29 آذر ماه تا 8 دي ماه از طريق سايت ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان آغاز خواهد شد و قرعه کشي در روزهاي 10 و 11 دي ماه صورت خواهد گرفت.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينکه اعزام دانشگاهيان به عمره در فروردين ماه و ارديبهشت ماه صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: سهميه عمره دانشگاهيان به جهت کاهش کلي سهميه‌ها نصف شده است و امسال سهميه دانشگاهيان 15000 نفر شده است که اين سهميه مخصوص دانشجويان مجرد و متاهل است.

وي با اشاره به اينکه تاکنون نتوانسته‌ايم سهميه‌اي براي اساتيد جذب کنيم، گفت: با شروع ثبت‌نام‌ها اساتيد نيز مي‌توانند ثبت‌نام کنند ولي قولي براي اعزام به آنها نمي‌دهيم.

وي درباره قيمت سفر عمره نيز گفت : با توجه به بالا رفتن قيمت دلار و گراني بليت هواپيما طبعاً هزينه سفر نيز بالا خواهد رفت ولي ما منتظر اعلام دقيق قيمت هستيم که پس از مشخص شدن رقم آن از طريق سايت اعلام خواهد شد .

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در ادامه به برنامه فرهنگي در نظر گرفته شده براي دانشگاهيان اشاره کرد و گفت: با همکاري بعثه مقام معظم رهبري و جلسات کارشناسانه برنامه‌هاي متنوعي در سه مقطع پيش از سفر، حين سفر و بعد از سفر براي دانشگاهيان در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به در نظر گرفتن 70 مسابقه اعم از سفرنامه نويسي ، تلخيص  کتاب، بهترين عيده فرهنگي براي اعزام دانشگاهيان و حفظ 50 آيه در رابطه با حج، اظهار داشت: برنامه‌هاي خوبي براي بعد از سفر عمره در نظر گرفته شده و ما سعي داريم تا 2 سال بعد از سفر دانشگاهيان با آنها ارتباط داشته باشيم.

فقيهي تعداد کاروانها را حدود 140 کاروان دانست و درباره ساعات آموزشي براي دانشگاهيان گفت: سال قبل آموزش مجازي را آغاز کرديم که امسال اين آموزش جدي تر دنبال خواهد شد و کساني که براي عمره اعزام خواهند شد با مراجعه به سايت مي‌توانند آموزش خود را هر هفته دنبال کنند. سال گذشته به طور همزمان 150 نفر مي‌توانستند در کلاس‌هاي مجازي شرکت کنند و امسال اين رقم به 900 نفر رسيده است.

وي ادامه داد: علاوه بر اين آموزش حضوري نيز خواهيم داد که در کل زمان اين آموزش‌ها تقريباً 2 برابر سال‌هاي قبلي خواهد بود.

رئيس ستاد عتبات و عمره دانشگاهيان درباره وام سفر عمره نير به مذاکره با بانک‌هاي مختلف اشاره کرد و گفت: سال گذشته بانک ملت 600 هزار تومان وام به دانشجويان ارائه مي‌کرد و در کنار آن صندوق رفاه دانشجويان نيز 400 هزار تومان به دانشجويان وام مي‌داد، امسال به دنبال افزايش اين وام دانشجويي هستيم.

وي با اشاره به اينکه حدوداً 30 درصد ثبت‌نام کنندگان به عنوان ذخيره براي اينکه اگر کسي انصراف داد انتخاب مي‌شوند، اظهار داشت: بيشترين سهميه عمره امسال در اختيار متأهلين و خصوصاً زوج‌هاي جواني که طي 2 سال گذشته ازدواج کرده‌اند خواهد بود.

فقيهي درباره سهميه ي ويژه نخبگان و ديگر سهميه‌هاي ويژه گفت: سال گذشته 7 کاروان به بنياد ملي نخبگان اختصاص داشت که طبعاً اين سهميه امسال نصف خواهد شد، علاوه بر اين سهميه ويژه‌اي براي برگزيده‌هاي جشنواره‌ها، دانشجويان شاهد، اعضاي فعال فرهنگي دانشگاه‌ها، فعالان سياسي دانشگاه‌ها، فعالين هم انديشي اساتيد و ضيافت انديشه نيز خواهيم داشت.

فقيهي با بيان اينکه سال گذشته کاروان دانشجويان بهزيستي را براي سفرهاي عمره داشته‌ايم و امسال نيز اين سهميه پابرجاست تصريح کرد: تلاش بر اين است که از سهميه ستاد عتبات و عمره دانشجويان، دانشجويان فقط بتوانند يک بار استفاده کنند.

وي ادامه داد: کساني که از سال 85 به بعد به عمره رفته‌اند حق اعزام مجدد را ندارند زيرا 15000 سهميه براي چهار ميليون و ششصد هزار دانشجو بسيار کم است.

فقيهي درباره برنامه‌هاي فرهنگي سفر معنوي عمره نيز گفت: براي تمام کساني که قرار است به عمره اعزام شوند اولين بسته فرهنگي را از طريق پست ارسال مي‌کنيم که اين بسته مختص قبل از سفر دانشگاهيان است.

 وي بسته دوم را  طراحي شده براي حين سفر و بسته سوم را براي پس از سفر دانست و درباره جزئيات آن گفت : چند جلد کتاب اعم از کتاب دريا به دريا، 1 عدد دي وي دي و چند جزوه براي قبل از سفر، کتاب بسوي قبله براي حين سفر و کتاب هفت آسمان پس از سفر به دانشجويان اعطا خواهد شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها