حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: حقیقت معنای گریه برای امام حسین(ع) طرفداری از جبهه حق و بیزاری از جبهه باطل است.

خانه خبرها

 حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري  در دانشگاه صبح روز سه شنبه 7/9/91 در کارگاه آموزشي ولايت فقيه گفت: در روايات زيادي از طرف ائمه عليهم السلام بر عزاداري وگريه براي امام حسين(ع) و ياران وفادارش تأکيد شده است و بدين لحاظ هيچ شبهه­اي نمي­تواند ما را از انجام اين کار منصرف نمايد.

حجت الاسلام هاشمي افزود: روايت است که ماجراي شهادت حضرت امام حسين(ع) براي حضرت فاطمه زهرا(س) بيان شد. حضرت زهرا که عالمترين، بصيرترين، صبورترين و متعبدترين افراد بشر  مي باشند و برتر از او در جامعه  بشري ور بانوان کسي وجود ندارد،  بعد از گريه زياد بيان داشت در حالي که مانييستيم پس چه کسي براي فرزندم گريه مي کند. به او گفته شد که هرکس توفيق گريه بر مصيبت امام حسين(ع) را پيدا نمايد، خداوند دستان او را گرفته و به بهشت هدايت مي­نمايد. و در اين راستا در روز قيامت همه چشمها گريان هستند مگر چشماني که براي امام حسين(ع) در کربلا گريه کرده باشند.

حجت الاسلام هاشمي تأکيد کرد: در گريه بر امام حسين(ع) تصوير  جبهه حق و باطل، تمام فضايل و رذايل، انگيزه­هاي معنوي و مادي و نوع ديدگاه جبهه حق و باطل به زندگي مجسم مي­شود و در حقيقت گريه بر  امام حسين(ع) طرفداري از جبهه حق و بيزاري از جبهه باطل است.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با اشاره به تلاش شرق شناسان و غربيها براي شناخت ماهيت قيام کريلا و عزاداري امام حسين(ع) بيان داشت: دشمن مي­خواهد با شناخت ماهيت قيام کريلا، گريه و عزاداري براي امام حسين(ع) را مديريت کند، اما چون  نمي­توانند  عمق اين قيام  را درک نمايند در تحقق هدف خود ناکام مانده­اند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها