رئیس سازمان سنجش: میزان تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور91 مشخص شد

خانه خبرها

رئيس سازمان سنجش با اشاره به مصوبات کارگروه ماده 4 قانون حذف کنکور گفت: بر اساس تصميم کارگروه، وزن سابقه تحصيلي 25 درصد درنظر گرفته شده است، البته اين 25 درصد به شرط تاثير مثبت براي داوطلبان کنکور در نظر گرفته مي شود.

محمدحسين سرورالدين در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تصميم کارگروه براي سال 91 تفاوتي با سال 90 ندارد و وزن سابقه تحصيلي در کنکور سراسري 91 ، 25 درصد به شرط تاثير مثبت است.

وي افزود: براي هر داوطلب دو نمره تعيين مي شود، يک نمره بدون احتساب سوابق تحصيلي و يک نمره ديگر با احتساب سوابق تحصيلي و هر کدام از نمره ها بيشتر باشد براي داوطلب محاسبه مي شود.

سرورالدين يادآور شد: سال 90 اولين سال اجراي قانون اعمال سوابق تحصيلي به جاي معدل تحصيلي بود و با وجود تلاشهاي بسيار در حوزه آموزش و پرورش مشکلات زيادي در اين بخش وجود داشت و فرد پس از ورود به سيستم با اين مشکل مواجه مي شد که يا نامش نبود و يا نمرات دروس به صورت ناقص درج شده بود.

وي خاطرنشان کرد: همين مسئله موجب شده بود که سال گذشته، 50 تا 60 هزار نفر با مشکل نبود سابقه تحصيلي مواجه شوند که اين افراد در مهلت زماني اعلام شده، نسبت به رفع اين نقيصه اقدام کردند و تا حدود زيادي مشکل حل شد و در واقع فردي نداشتيم که در زمينه سوابق تحصيلي براي ثبت نام در کنکور با مشکل مواجه شود.

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: البته آموزش و پرورش تلاش بسياري کرده که همه داوطلبان کنکور سوابق تحصيلي دارا باشند و هر فردي بتواند کد سوابق تحصيلي خود دريافت کند اما نمي توان ادعا کرد که مشکل به طور کامل حل شده است.

وي اضافه کرد: امسال نيز حدود 20 هزار نفر کد سوابق تحصيلي دريافت نکرده اند که اين افراد فرصت دارند تا زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور، کد سوابق تحصيلي را از مناطق آموزش و پرورش دريافت کنند. اين دسته از داوطلبان در روزهاي 30 بهمن تا 3 اسفند فرصت دارند پس از دريافت کد سوابق تحصيلي در آزمون سراسري سال 91 ثبت نام کنند.

سرورالدين خاطرنشان کرد: با اجراي قانون اعمال سوابق تحصيلي، گام هاي بيشتري در بخش حذف کنکور برداشته مي شود و اميد مي رود که آموزش و پرورش نيز همه سوابق تحصيلي داوطلبان کنکور را تکميل کند.

وي از ثبت نام 920 هزار نفر در کنکور سراسري سال 91 خبر داد و گفت: آزمون در تيرماه سال 91 برگزار مي شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها