دکتر دانشجو: ورود تجهیزات صنعتی به شبکه علمی/ دستور رئیس‌جمهور برای اعتبار تجهیزات

خانه خبرها

وزير علوم، تحقيقات و فناوري از ورود آزمايشگاههاي بخش صنعت به شبکه آزمايشگاههاي علمي (شاعا) خبر داد و گفت: اين اقدام باعث مي شود تا دانشگاه ها بتوانند از آزمايشگاه هاي بخش صنعت نيز استفاده کنند.

دکتر کامران دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکيد بر اينکه وزارت علوم تمهيدات لازم را براي تامين تجهيزات آزمايشگاهي و ايجاد بانکهاي اطلاعاتي انديشيده است، افزود: لازم بود تا نسبت به، به روز کردن تجهيزات آزمايشگاهي اقدام مي کرديم از اين رو توانستيم تجهيزاتي که از سال 79 در گمرک باقي مانده بود را با تلاش و پيگيري از گمرک خارج کنيم.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين خروج تجهيزات آزمايشگاهي را از گمرک از برنامه هاي دولت دانست و اظهار داشت: در اين راستا در بودجه سال 91 نيز با نظر رئيس جمهور مبلغ مناسبي براي خريد تجهيزات پيش بيني شده است.

 

وي با اشاره به خروج تدريجي تجهيزات آزمايشگاهي از گمرک در ماههاي اخير خاطر نشان کرد: تاکنون بخشي از اين تجهيزات از گمرک خارج شده است و باقي مانده تجهيزات را نيز به تدريج از گمرک خارج خواهيم کرد.

دستور رئيس جمهور براي تأمين اعتبار ترخيص تجهيزات

دانشجو با بيان اينکه قايل به نفي خدمات گذشتگان نيستم، ادامه داد: به دليل ماندگاري زياد اين تجهيزات در گمرک براي خارج کردن آنها بايد عوارض زيادي مي پرداختيم که اين مبلغ در بودجه ما پيش بيني نشده بود. 

وزير علوم اضافه کرد: لذا رئيس جمهور دستور موکد به وزير اقتصاد و معاونت راهبردي براي تامين اعتبارات براي ترخيص تجهيزات از گمرک داد و به زودي تجهيزات باقي مانده از گمرک خارج خواهد شد. برنامه هاي وزارت علوم براي استفاده بهينه از تجهيزات آزمايشگاهي

دانشجو استفاده بهينه از تجهيزات آزمايشگاهي را از اولويتهاي اين وزارتخانه عنوان کرد و افزود: براي استفاده بهينه از تجهيزات آزمايشگاههاي کشور، شبکه طرح "شاعا" (آزمايشگاه هاي علمي ايران) را اجرايي کرديم. 

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي حمايت از سازندگان تجهيزات آزمايشگاهي را از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه در زمينه تامين امکانات آزمايشگاهي ذکر کرد و گفت: در اين راستا حمايت از طراحي و ساخت تجهيزات آزمايشگاهي را در برنامه معاونت پژوهشي و فناوري اين وزارت قرار داده ايم.

 ورود آزمايشگاههاي بخش صنعت به شبکه شاعا

دانشجو از وارد کردن آزمايشگاه هاي بخش صنعت به شبکه شاعا خبر داد و گفت: اين اقدام باعث مي شود تا دانشگاه ها بتوانند از آزمايشگاه هاي بخش صنعت نيز استفاده کنند.

وي ادامه داد: در کنار اين اقدامات، ايجاد کتابخانه سراسري، بانکهاي اطلاعاتي و شبکه علمي کشور را طراحي کرديم تا همه دانشگاه ها بتوانند از اطلاعات علمي موجود در کشور بهره مند شوند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها