دکتر علی محمدی:انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ سرخ تشیع دارد.

خانه خبرها

انقلاب اسلامي عقبه اي در تاريخ سرخ تشيع داشته وکليد آن با الهام از نهضت هاي اصيل اسلامي و شيعي بويژه حماسه باشکوه کربلا زده شده است.

دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه درگفتگوباخبرنگارروابط عمومي  با تبريک ايام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: ماهيت انقلاب سال 57 13که به تشکيل جمهوري اسلامي انجاميد، ريشه در مباني اصيل اسلامي وشيعي دارد.

انقلاب حادثه اي بزرگ براي جامعه ي بشري مي باشد که دربردارنده تحولات عميق بوده و بدين لحاظ از پيچيدگي خاصي برخوردار است و بدون شک مجموعه اي متشکل از وجود رهبران مردمي ،افراد مبارز، اعتقادات و باورها، ايمان وريشه تاريخي يک ملت و قوم در شکل گيري يک انقلاب تأثير گذار خواهد بود و در همين راستاانقلاب اسلامي­که سيستم شاهنشاهي 2500ساله را در ايران برانداخت،ازعقبه  وريشه اي پرمحتوا برخوردار است ، بارهبري بي نظيرحضرت امام خميني(ره)ومجاهدتهاورشادت ملت بزرگ ايران شکل گرفت.

دکتر علي محمدي افزود: آنچه در اين ميان مطرح است اينکه رهبري انقلاب اسلامي را شخصيتي فرزانه و عالم که عنوان مرجعيت را باشايستگي کسب کرده و عمري را در تدريس علوم اسلامي گذارنده بود، باتربيت شاگرداني فاضل ومبارزتوانست اين حرکت عظيم راهدايت کرده وبه ثمررساند.

رئيس دانشگاه با اشاره به ساختار و ماهيت حکومت شاه گفت:

شاه که بعد از کودتاي 28 مرداد 1332قدرت خود را تثبيت کرد،در سال 1336 با همکاري نزديک سر ويسهاي اطلاعاتي آمريکا ، اسرائيل و انگليس، سازمان اطلاعات را با عنوان ساواک تأسيس کرد ،حکومت نظامي را تقويت نمود، اختيارات دادگاهي نظامي را افزايش داد ،با دخالت در امور انتخابات عنان اختيار دو مجلس شوراي ملي و سنا را در دست گرفت، احزاب سياسي را تحت فشار قرار داده واحزاب وابسته وفرمايشي راتاسيس کرد، نيروهاي مخالف ومستقل  را در ادارات و دانشگاهها تحت فشار قرار داد و محدوديت و فشار زيادي را بر نهادهاي مذهبي ، مردمي، اسلامي، مراجع و روحانيون تحميل کرد و با رويکرد غربگرايانه و سکولار نسبت به مذهب و مباني ديني بر خلاف باورها و اعتقادات اکثريت جامعه ايران که مسلمان بودندبه مذهب پشت پا زده و سياست غير ديني وابسته به غرب را در کشور محورعمل قرار داد و در همين راستا قمارخانه ها، مشروب فروشي ها، کاباره هاومراکزفسادراه اندازي شد و در عوض از مساجد، حوزه هاي علميه، گروههاي مذهبي و... نه تنها حمايتي نشد ،بلکه انواع واقسام محدوديتهاوفشار بر آنها تحميل شد.

       دکتر علي محمدي با اشاره به وضعيت زنان در آن دوره گفت: مسئله حجاب که در قرآن کريم ، روايات و احاديث به عنوان يک ارزش براي زن موردتاکيدقرارگرفته و در حالي که جامعه ايران به آن اعتقاد وباور داشتند توسط­ سياستهاي رژيم طاغوت به سخره گرفته­ شد و سازمانها و نهادهايي مثل سازمان زنان تشکيل گرديد که مروج بي حجابي وفرهنگ غربي بودند .

      دکتر علي محمدي در ادامه گفت: استبداد فردي محمدرضا ،عزت، شرافت، خودباوري و هويت اسلامي و ملي ملت ايران را خدشه دار کرد ،چرا که رژيم چون از ريشه ها و باورهايي اصيل  و اعتقادي ملت مسلمان ايران بريده و در دامان استعمار خارجي ايالت متحده قرار گرفته بود در صحنه داخلي و خارجي سياستهايي را اعمال کرد که با منافع ملي و اسلامي در تعارض بود.

رژيم بابرقراري روابط نزديک  با ايالت متحده آمريکا درپي تامين منافع آنهابودکه درنتيجه اين سياست ، ايران به بازاري براي مصرف کالاهاي خارجي تبديل شد و متخصصان آمريکايي و خارجي در داخل ايران در رأس بسياري از کارها و امور قرار گرفتند. شاه تحت فشار آمريکا لايحه کاپيتولاسيون را به تصويب رساند که درنتيجه آن آمريکاييها از مصونيت قضايي در ايران برخوردار مي شدند ودولت ونظام دادرسي ايران  نمي توانست آنان را تحت تعقيب قرار دهد . براستي با اين روند و قانون خائنانه چطوريک ايراني مسلمان مي توانست خود را صاحب عزت و کرامت بداند؟ و متأسفانه اين امر در سياست خارجي هم اعمال شدوايران علاوه بر تبعيت محض و بي چون وچرا ازايالات متحده آمريکا و بلوک غرب بابرقراري ارتباط رسمي و غير رسمي با رژيم جعلي صهيونيستي علاوه بر اينکه سفارتخانه در فلسطين اشغالي  تاسيس کرد،در زمينه هاي اقتصادي، نظامي، امنيتي و سياست خارجي با اين رژيم جعلي به همکاري موثرپرداخت.

مجموعه اين سياستهاي ضد ديني و اسلامي و خلاف عزت و کرامت مردم سبب شد که نهضت اسلامي به رهبري عالمي ديني و مرجعي بي نظيرو آگاه به علوم اسلامي و مسائل روز کشور وجهان در مقابله با رژيم شاه شکل بگيردوبا توکل برقدرت لايزال الهي وعنايات خاصه حضرت ولي الله الاعظم (عج)به ثمربنشيند.

رئيس دانشگاه تأکيدکرد :ماهيت انقلاب اسلامي ريشه اي در تاريخ  سرخ شيعه دارد که از مبارزه حضرت امير المومنين (عليه السلام )با ظالمين  ، پيمان شکنان و از دين خارج شدگان ،قيام خونين امام حسين (عليه السلام) و عاشوراي سال 61، مبارزه ائمه اطهار و علما و روحانيون شيعه در طول تاريخ با جباران و ظالمان الهام گرفته است.

رئيس دانشگاه خاطرنشان کرد:امروز جامعه دانشگاهي که رشد وتوسعه شگرف نظام آموزش عالي را مديون تاثيرگذاري انقلاب مقدسمان ميداندبا سرلوحه قراردادن فرمايشات رهبري معظم انقلاب درخصوص جهادعلمي ،نهضت توليد علم وثروت ،وظيفه سنگيني درپاسداري ازآرمانهاي انقلاب و حضرت امام(ره)دارد وقطعا دراين راه ازهرکوششي فروگذارنخواهدکرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها