انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و سازمان صنایع و معادن

خانه خبرها

نشست هم اندیشی ارتباط دانشگاه و صنعت با حضور دکتر قربانی رئیس دانشگاه و مهندس فروتن رئیس  سازمان صنایع و معادن استان صبح روز شنبه 3/12/87 برگزار و تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و سازمان صنایع و معادن استان منعقد شد.

دکتر قربانی در ابتدای نشست گفت: دانشگاه و مراکز آموزش عالی بعنوان قطب علمی کشور نقش راهبردی در خوداتکایی و خودکفایی کشور دارد و از طرف دیگر بخش صنعت در زمره مسائل مهم درتوسعه کشور است و لذا ارتباط بین این دو بخش می تواند نتایج مفیدی را برای کشور رقم بزند.

رئیس دانشگاه افزود: در دنیای امروز دانشگاهها علاوه بر ایفای نقش آموزش و پژوهش مسئله مهم دیگری که مطرح است و باید به آن بپردازند موضوع کارآفرینی می باشد و این امر از مقیاسهای سنجش دانشگاهها می باشد.

دکتر قربانی تاکید کرد: وزارت علوم رویکردی مناسب به بحث کارآفرینی دارد و دانشگاههای کشور هم پیرو سیاستهای وزارت علوم پی گیر این مسئله هستند و در همین راستا دفتر کارآفرینی در سال 86 از دفتر هدایت استعدادهای درخشان تفکیک شد و آقای دکتر مراد نژادی مسئولیت دفتر کارآفرینی را عهده دار گردیدند.

 

دکتر قربانی با اشاره به سلسله نشستهای برگزار شده با بخش شیلات، کشاورزی، امور دامی و ... گفت: دانشگاه ایلام ایجاد رشته های مورد نیاز استان و اشتغالزا را بعنوان برنامه اصلی خود پیگیری می کند و توجه ویژه ای به رشته های تحصیلات تکمیلی دارد و کلنگ دانشکده نفت و گاز همین هفته به زمین زده خواهد شد و فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی در همین ماه به بهره برداری می رسد.

دکتر قربانی با اشاره به رشد رشته های مهندسی گفت: ما تلاش داریم رشته های پتروشیمی، مکانیک و مهندسی صنایع را راه اندازی کنیم و نیروی انسانی مورد نیاز بخش صنعت استان بصورت بومی تامین گردد.

در ادامه مهندس فروتن با تشکر از مدیریت دانشگاه ایلام بخاطر برگزاری نشست گفت: در سال نوآوری و شکوفایی در سطح کلان کشور رویکردی جدید به ارتباط صنعت و دانشگاه شکل گرفته و تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم و وزارت صنایع منعقد گردیده است و تلاش ما این است که این تفاهم نامه و ارتباط در استانها نیز نمادینه شود.

در ادامه تفاهم  همکاری بین دانشگاه ایلام و سازمان صنایع و معادن استان منعقد شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها