اردوی راهیان نور رؤسای دانشگاه‌های استان ایلام به مقصد چنگوله برگزار شد

خانه خبرها

اردوي راهيان نور رؤساي دانشگاه‌هاي استان ايلام به مقصد منطقه عملياتي چنگوله عصر روز دوشنبه 9 بهمن ماه 1402 برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در جريان برگزاري اين اردو  با تقدير و تشکر از مساعي و حمايت‌هاي سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام، يادآور شد: شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس دليرانه و شرافتمندانه در برابر ماشين جنگي حکومت بعثي عراق ايستادند و عليرغم حمايت همه جانبه استکبار از حکومت صدام، تماميت ارضي ايران اسلامي را حفظ کردند و آرامش و امنيت را براي ملت ايران به ارمغان آوردند.

دکتر علي‌محمدي حضور اقشار مختلف مردم و به ويژه دانشجويان در مناطق عملياتي در قالب اردوهاي راهيان نور را يک نوع قدرشناسي از مجاهدت‌هاي شهدا و رزمندگان دانست و گفت:  در اردوهاي راهيان نور بايد واقعيات جنگ تحميلي و حماسه رزمندگان اسلام را براي دانشجويان تبيين کرد، تا ارزش‌هاي ناب دوارن دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام توضيحاتي را درباره  منطقه عملياتي چنگوله و عمليات‌هاي انجام شده در اين منطقه ارائه کرد و سپس خاطرات خود در دوارن دفاع مقدس را براي حاضرين بازگو کرد.

در اين اردو همچنين سرهنگ «عزير رحيمي» از رزمندگان باسابقه دوران دفاع مقدس نقش رزمندگان ايلامي در دوران دفاع مقدس را تشريح کرد و بصورت مبسوط خاطرات خود را از واقعيت‌هاي جنگ تحميلي توضيح داد.

يادآور مي‌شود رؤساي دانشگاه‌هاي استان ايلام ابتدا در مزار شهداي گمنام دانشگاه ايلام حضور يافتند و با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا اداي احترام کردند و سپس راهي منطقه عملياتي چنگوله شدند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها