رویداد «نوآوری و کارآفرینی کشاورزی» در دانشگاه ایلام برگزار می‌گردد

خانه خبرها

رويداد «نوآوري و کارآفريني کشاورزي» با همکاري بسيج مهندسين کشاورزي استان ايلام ارديبهشت ماه 1403 در دانشگاه برگزار مي‌گردد.

    به گزارش روابط عمومي، در اين جلسه دکتر «عليرضا تاب» معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام ضمن تشريح اهميت و ضرورت توجه به کشاورزي به‌عنوان محور اصلي برنامه‌هاي توسعه پايدار امنيت غذايي، اظهار داشت: از تمام ظرفيت‌هاي دانشگاه ايلام جهت برگزاري پربارتر رويداد نوآوري و کارآفريني کشاورزي استفاده مي‌شود.

دکتر تاب ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين رويداد مهم، گفت: دانشگاه ايلام از تمام ظرفيت‌هاي علمي، فني، تخصصي و زيرساختي براي کمک به توسعه و ترويج کارآفريني، اشتغال و توليد پايدار استان استفاده مي‌کند.

 معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام، افزود:  با توجه به تجارب و وجود اساتيد صاحب‌نظر و دانشجويان در مقاطع و رشته‌هاي تحصيلي متنوع و مرتبط با رويداد، دانشگاه ايلام ظرفيت بسيار مناسبي جهت برگزاري مؤثر اين رويداد دارد، لذا از تمام ظرفيت‌هاي موجود در جهت برگزاري باکيفيت و پربار اين اين رويداد مهم استفاده خواهد شد.

در ادامه سرهنگ طهماسبي مسئول بسيج مهندسين کشاورزي استان و دبير اجرايي رويداد، بيان کرد: رويداد نوآوري و کارآفريني کشاورزي با حضور اساتيد دانشگاه‌ها، نخبگان و کارشناسان کشاورزي و دستگاه‌هاي مرتبط با محوريت بسيج جامعه مهندسين کشاورزي استان ايلام در اواخر ارديبهشت ماه 1403 با همکاري دانشگاه ايلام برگزار مي‌شود.

سرهنگ طهماسبي، افزود: اين رويداد به‌منظور دريافت ايده‌هاي نوآورانه، فناورانه و کارآفرينانه در تمام حوزه‌هاي بخش کشاورزي و منابع طبيعي برگزار مي‌شود، تا با حمايت از ايده‌هاي کاربردي و اشتغال‌آفرين بتوان در سال رونق توليد اقدامات اثرگذاري براي توليد و اشتغال‌زايي در استان ايلام انجام داد.

وي با اشاره رهنمودهاي امام خميني (ره) در حوزه کشاورزي، يادآور شد: طبق ديدگاه امام (ره) خدمت به کشاورزان، خدمت به اسلام است.

مسئول بسيج مهندسين کشاورزي استان، خاطرنشان کرد: با نگاه به تدابير امامين انقلاب مي‌توان مهم‌ترين چالش اين بخش کمبود منابع و عدم توجه به روستاها و عدم مکانيزاسيون در کشاورزي ذکر کرد و راه رسيدن به تجاري‌سازي و صادرات توليدات کشاورزي استفاده از نوآوري‌ها و فناوري‌هاي روز دنيا و تجهيز کشاورزان به ابزار و وسايل روز مي‌باشد. بنابراين، اين رويداد مي‌تواند ما را به کشاورزي دانش‌بنيان نزديک و الگوهاي موفق را به جامعه هدف معرفي کند.

در ادامه، دکتر نعمت‌اله شيري دبير علمي رويداد نوآوري و کارآفريني کشاورزي به معرفي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي استان ايلام براي ترويج و توسعه کارآفريني و کسب‌وکار پرداختند و بيان داشتند که بخش کشاورزي و منابع طبيعي از اهميت بالايي براي توليد و اشتغال‌زايي در استان برخوردار است.

استاد دانشگاه ايلام بيان کردند که براي استفاده از فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي بخش کشاورزي استان بايستي ضمن معرفي فرصت‌ها و منابع به جامعه هدف از آن‌ها در جهت ايده‌پردازي و تيم‌سازي و همچنين راه‌اندازي کسب‌وکارهاي کارآفرينانه حمايت کرد. ايشان عنوان کردند براي همين‌منظور در رويداد نوآوري و کارآفريني کشاورزي برنامه‌ريزي دقيقي براي برگزاري کارگاه‌ها و دروه‌هاي آموزشي مناسب جهت فرهنگ‌سازي و تغيير دانش و نگرش مخاطبان نسبت به کارآفريني و کسب‌وکار صورت گرفته است و با نهادها و سازمان‌هاي حمايتي رايزني خواهد شد که از ايده‌هاي برگزيده و اشتغال‌آفرين در اين رويداد حمايت کنند.

دکتر شيري همچنين به اهميت برگزاري رويدادهاي کارآفريني به‌منظور فرهنگ‌سازي و توسعه فناوري، نوآوري و کسب‌وکارهاي کارآفرينانه تأکيد کردند و بيان کردند چنين رويدادها و برنامه‌هايي در بلندمدت اثرات و پيامدهاي بسيار مؤثري براي استان و کشور در برخواهد داشت.  دبيرعلمي اين رويداد در ادامه به بيان محورهاي رويداد اشاره کردند و عنوان کردند براي کسب اطلاعات بيشتر و ثبت ايده بايستي به آدرس (https://bmkevent.ir/) مراجعه کنيد.

در نهايت، در اين جلسه اعضا به بيان ديدگاه و تجربيات و پيشنهادات خود در خصوص برگزاري هرچه بهتر رويداد نوآوري و کارآفريني کشاورزي در استان پرداختند و براي برگزاري باکيفيت رويداد اعلام آمادگي کردند.  

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها