سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

عنوان کتاب: مدل‌سازي کارايي انرژي در توليد سوخت‌هاي زيستي

تاليف: پروفسور آندره واسياک

مترجمان: دکتر کبري حيدر‌بيگي دانشيار دانشگاه ايلام، دکتر احمد جهان‌بخشي، دکتر حسين آزرم‌دل

کتاب مدل سازي کارايي انرژي در توليد سوخت هاي زيستي ترجمه دکتر کبري حيدر‌بيگي دانشيار دانشگاه ايلام در 8 فصل و 115 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ايلام منتشر شده است.

زيست توده‌ به منبع مهمي براي توليد سوخت هاي زيستي تبديل شده و بخش مهمي از صنعت سوخت مايع را به خود اختصاص داده‌است معمولا براي توليد سوخت زيستي و استفاده از آن به عنوان منبع انرژي در شرايط مختلف،چندين مزيت ذکر مي‌شود اول از همه، استفاده از سوخت زيستي در بسياري از کشورها، مي تواند وابستگي به واردات نفت کاهش دهد بديهي است که اين امر مي‌تواند با جايگزيني سوخت فسيلي وارداتي توسط سوخت زيستي حاصل از منابع بيولوژيکي داخلي حاصل شود. علاوه بر اين انواع مختلفي از اين منابع شامل قسمت‌هاي خوراکي گياهان، بخش‌هاي غير خوراکي آن‌ها يا فقط زباله‌هايي مانند پس‌ماندهاي صنايع غذايي، در دسترس مي‌باشد.

مزيت دوم را مي‌توان امکان استفاده از منابع زيستي به عنوان مکملي براي ذخاير فسيلي محدود در نظر گرفت. با وجود نظرات متفاوت درباره‌ي مقدار منابع فسيلي موجود يا منابعي که انتظار مي‌رود در آينده ايجاد شود به نظر مي‌رسد اين نکته انکار ناپذير باشد که تمام منابع در دسترس و موجود بر روي کره‌ي زمين، منابعي محدود هستند.

همچنين انتظار مي‌رود تقاضاي جهاني براي انرژي اوليه رو به افزايش باشد بنابراين گسترش منابع انرژي فراتر از سوخت‌هاي فسيلي موجود، امري ارزشمند است. استفاده از سوخت‌هاي فسيلي بدون شک با انتشار دي اکسيد کربن همراه است که غالباً به عنوان دليلي براي گرم شدن کره ي زمين به آن اشاره مي‌شود مشکلات فني و اقتصادي مرتبط با کاهش Co2 برخي از مولفان را به اين نتيجه رسانده است که بايد مصرف متوسط انرژي جهان در آينده تا سطح 63 گيگاژول سرانه در سال کاهش يابد.

 

سه‌شنبه هر  هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

روابط عمومي دانشگاه ايلام

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها