برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های استان ایلام در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به همت معاونت آموزشي و پژوهشي دفتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام و با همکاري دفتر هم‌انديشي استادان و نخبگان دانشگاه ايلام، نشست هم‌انديشي اساتيد معارف اسلامي دانشگاه‌هاي استان ايلام با موضوع انتخابات و مسائل جاري کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر «الله نور کريمي تبار» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام صبح روز دوشنبه 16 بهمن ماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با ابراز خرسندي به جهت حضور در بين اساتيد گروه‌هاي معارف اسلامي دانشگاه‌هاي استان و دانشگاه ايلام، با بيان اينکه بر اساس تأکيد قرآن کريم هر کس خدا را نصرت کند، خدا او را نصرت مي‌کند، يادآور شد: ياري خداوند با حمايت از دين خدا محقق مي‌گردد، که در اين صورت مؤمنان به عنوان انصارالله در ذيل حمايت پروردگار متعال قرار مي‌گيرند.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره وابستگي، ذلت و خفقان دوران حکومت پهلوي، خاطرنشان کرد: در دوران حکومت پهلوي به علت وابستگي اين خاندان، با اشاره سفير انگليس، رضاخان ايران را ترک کرد و به يک اشاره نيز با جدايي بحرين جدا موافقت نمود.

دکتر کريمي تبار افزود: آمريکايي‌ها از حکومت ايران توحش مي‌گرفتند و با تصويب قانون کاپيتولاسيون توسط مجلس وقت، اتباع اين کشور در صورت اقدام به هر جرمي از مصونيت برخوردار بودند.

امام جمعه ايلام اقدام انقلاب اسلامي به رهبري الهي امام خميني (ره) يک انقلاب در تراز انقلاب انبياي الهي دانست و گفت: انقلاب اسلامي، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را براي ملت ايران به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار، يادآور شد: همه مردم دنيا مديون امام خميني (ره)، هستند، چرا که  امام (ع) باعث تغير رويکرد مردم جهان از پيروي از شرق و غرب به معنويت شد.

نماينده ولي فقيه در استان، افزود: طبق فرمايش مقام معظم رهبري در سال 1390 به علت تغيير رويکرد مردم جهان به سمت معنويت، ما الان در يک پيچ تاريخ مهم قرار داريم، چنانکه متفکران و استراتژيست‌هاي بزرگ دنيا نيز معترف اين واقعيت هستند.

امام جمعه ايلام راهبر دشمن را دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات دانست و گفت: انتخابات اگر پرشور برگزار شود، وحدت و اقتدار ايران اسلامي را به همراه خواهد داشت.

 نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينکه براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان ايلام تاکنون 129 نفر از گرايش‌هاي مختلف سياسي تأييد صلاحيت شده‌اند، اظهار داشت: استان ايلام سه کرسي در مجلس شوراي اسلامي دارد، که براي کسب هر کرسي، 43 نفر با هم رقابت مي‌کنند، که اين امر نشانه رقابتي بودن انتخابات است.

در ادامه مراسم دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به آيه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» (آيه 60 سوره انفال)، اظهار داشت: به استناد اين آيه، هر اقدامي که اقتدار را براي مسلمانان به همراه داشته باشد، مسلمانان ملزم به انجام آن هستند، لذا انتخابات چون اقتدار کشور و نااميدي دشمنان را به همراه دارد، مردم به پيروي از اين آيه بايد در آن شرکت کنند و نسبت به آن حساس باشند.

رئيس دانشگاه ايلام وظيفه اساتيد گروه‌هاي معارف اسلامي را در آگاهي بخشي به دانشجويان سنگين و مهم عنوان کرد و گفت: دشمنان با جنگ رسانه‌اي و انتشار اخبار جعلي، درصدد نااميد کردن مردم هستند، که در اين ميان اساتيد دانشگاه‌ها وظيف دارند با تبيين واقعيت‌ها، جوانان را نسبت به حقاقيق آگاه نمايند.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامي براي تطهير حکومت پهلوي و جعل حقاقيق تاريخي آن دوران، بيان داشت: در دوران پهلوي فساد سيستمي حاکم بود، چنانکه خاندان پهلوي و اطرافيان شاه، بدون هيچ‌گونه ترسي پول‌هاي هنگفت را هزينه مي‌کردند و به هيچ کس هم جوابگو نبودند.

رئيس دانشگاه، افزود: رضاخان يک ديکتاتور وابسته بود، که خفقان را بر ايران حاکم کرد و در آخر کار هم با  اشاره انگليسي‌ها از ايران تبعيد شد.

دکتر علي‌محمدي تبيين جايگاه مجلس و وظايف آن را يکي ديگر از وظايف اساتيد گروه‌هاي معارف اسلامي براي دانشجويان دانست و بيان داشت: بايد براي دانشجو تبيين شود، چه قوانيني در مجلس شوراي اسللامي تصويب شده، چه فوايدي به همراه دارد و بهره مردم از آنها چطور است، تا حقايق براي نسل جوان روشن گردد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر «سيد محمد رضا حسيني نيا» مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي در دانشگاه‌هاي استان ايلام با بيان اينکه 93 استاد در گروه‌هاي معارف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان مشغول تدريس هستند، گفت: هدف از برگزاري اين نشست، بيعت و تجديد ميثاق با امام عصر (عج) و نايب برحق ايشان مقام معظم رهبري (زيده عزه)، تجديد عهد با آرمان‌هاي شهدا و تبيين انتخابات و مسائل جاري کشور است، که به لطف خداوند متعال و همت اساتيد محرتم ان شاء الله به نتايج ثمرمندي نيز ختم خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني نيا با اشاره به وظايف سنگين و متنوع دفتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، اظهار داشت: امور مربوط به اساتيد گروه‌‌هاي معارف اسلامي، ستاد عمره و عتبات عاليات دانشجويان، ستاد ازدواج دانشجويان، طرح ضيافت استادان، تربيت مبلغ دانشجويي، شبکه رسانه‌اي استادان، هم‌انديشي استادان، طرح مهرواره (تقدير از گروه‌هاي جهادي)، طرح تدريس با جهت‌گيري الهي، طرح حاميم و طرح انديشه تمدن ساز در اين دفتر با حداقل نيرو (3 نفر) و اثرگذاري مطلوب انجام مي‌گيرد.

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي در دانشگاه‌هاي استان ايلام با بيان اينکه 93 استاد در گروه‌هاي معارف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان مشغول تدريس هستند، گفت: هر دانشجو در طول دوره تحصيل 16 واحد دروس معارف اسلامي را ‌مي‌گذراند، که زمان مناسبي را جهت تبيين حقايق، آگاهي بخشي و ترغيب دانشجويان به حمايت از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در اختيار اساتيد گروه‌هاي معارف اسلامي قرار مي‌دهد، که بايد از اين فرصت مغتنم نهايت استفغاده را بيرند.

دکتر حسيني نيا، افزود: بايد براي دانشجو تبين گردد، که قضاوت و تصميم خود را بر اساس واقعيات اتحاذ کند و نه بر اساس اطلاعات جعلي فضاي مجازي، تا بتواند در راستاي خدمت به کشور خود گام بر دارد.

دکتر حسيني نيا خواستار برگزاري مجلس مجازي توسط اساتيد گروه‌هاي معارف اسلامي براي دانشجويان شد و بيان داشت: در اين مجلس مجازي امور مربوط به قانون‌گذاري و نظارت به عنوان وظايف مجلس شوراي اسلامي بايد اجرا گردد، تا دانشجو جايگاه مجلس و حساسيت آن را بشناسد.

در ادامه حاضرين به بحث و تبدل نظر در خصوص مسائل جاري کشور و انتخابات پرداختند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها