برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

کارگاه آموزشي آشنايي با قوانين رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي با تدريس حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سيد ابراهيم حسيني نماينده وزير و مديرکل دفتر هماهنگي هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري صبح روز چهارشنبه 18 بهمن ماه 1402 در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي، در ابتدا دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام ضمن خيرمقدم به دکتر حسيني و حاضرين در مراسم و تبريک ايام الله دهه مبارک فجر و فرا رسيدن مبعث پيامبر اعظم (ص) يادآور شد: پيامبر اسلام براي حاکميت دين مبعوث شدند، که از لوازم آن حاکميت قانون و التزام به آن است.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اهميت موضوع اسلامي شدن دانشگاه‌ها به عنوان يکي از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي، گفت:التزام به قانون يکي از محورهاي اصلي اسلامي شدن دانشگاه‌ها و شکل‌گيري دانشگاه در تراز انقلاب اسلامي است.

وي افزود: عمل و التزام به قانون نيازمند آگاهي به قانون است و در دانشگاه که مبدا همه تحولات است مي بايست آن سطح از آگاهي و التزام به قوانين وجود داشته باشد که جامعه ديني ما آن را به عنوان يک جريان حاکم بر فضاي آموزش عالي ببيند و با تاثيرپذيري از آن، به رعايت قانون و مقررات سوق داده شود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سيد ابراهيم حسيني نماينده وزير و مديرکل دفتر هماهنگي هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه عظمت ملت ايران در جهان امروز غرور آفرين است، گفت: زماني که کنفرانس تهران با حضور «روزولت» رئيس جمهور آمريکا، «استالين» رئيس جمهور شوروي و «چرچيل» نخست وزير انگليس در آذرماه 1322 در تهران براي بررسي اوضاع جنگ جهاني دوم تشکيل شد، «محمد رضا پهلوي» شاه ايران را به جلسه راه ندادند و شاه هر چه التماس مي‌کرد با رؤساي اين سه کشور ديدار کند، به درخواست وي اعتنا نشد، که اين امر يک ماجراي تأسف بار در تاريخ معاصر ايران مي‌باشد.

مديرکل دفتر هماهنگي هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي وزارت علوم با بيان اينکه دانشگاه يک مکان مقدس براي مراجعه آحاد مردم است، گفت: بايد قانون و اخلاق در دانشگاه حاکم باشد و بدون التزام به اخلاق و قانون، اداره دانشگاه ممکن نخواهد بود.

نماينده وزير علوم، يادآور شد: احترام و التزام به قانوان زمينه‌ساز ايجاد نظم ادراي، انضباط مالي، مانع شکل‌گيري تبعيض و عامل اهتمام به تکريم ارباب رجوع است.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني، هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي را ضمانت اجراي قانون در دانشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: سياست ما مچ‌گيري و مجازات نيست، لذا هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي بايد با حفظ استقلال و آگاهي بخش به اساتيد و کارکنان، بايد بر پيشگيري از تخلفات اهتمام داشته باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها