سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

عنوان کتاب: خودروي ديزلتان را با سوخت‌هاي زيستي برانيد

مولفان: جان استارباک، گاوين هارپر

مترجمان: دکتر رضا يگانه، خانم راضيه باباگل تبار، خانم دکتر زهرا بساطي

کتاب خودروي ديزلتان را با سوخت‌هاي زيستي برانيد ترجمه دکتر رضا يگانه استاديار دانشگاه ايلام در 16 فصل و 262 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ايلام منتشر شده است

تلاش براي دستيابي به روشي که بتوان به کمک آن موتور ديزل را با سوخت به دست آمده از روغن‌هاي گياهي و حيواني راه اندازي کرد بسيار لذت بخش است. اگر اين روش به شيوه صحيح انجام شود ميتواند تاثير قابل ملاحظه‌اي در کاهش هزينه هاي راندن خودرو و همچنين بهبود اثرات کربن موجود در جو داشته باشد. در منابع مختلف نوشتاري و اينترنتي اطلاعات گسترده يي پيرامون روش ها، راه حل ها و پيشنهادات مربوط به اين حوزه آمده است. ما نيز اميدواريم تا بتوانيم در اين کتاب تمامي روش‌ها و راه حل‌هاي موجود را گردآوري کرده و به خواننده در تصميم گيري براي انتخاب روش مناسب کمک کنيم. در سرتاسر اين کتاب با نگاهي منتقدانه به موضوع پرداخته شده است. ما هرگز ادعا نمي کنيم که سوخت‌هاي زيستي همه جا قابل استفاده هستند بلکه هدف تنها ايجاد انگيزه براي مطالعات بيشتر و نتيجه گيري آگاهانه در مورد بکارگيري اين سوخت هاست.

کتاب حاضر کوشش کرده است تا اطلاعات عملي و کاربردي پيرامون سوخت هاي زيستي در اختيار خوانندگان قرار دهد. اگر چه کتابي که پيشروي خود داريد يک کتاب دانشگاهي نيست، اما سعي شده است تا از منابع کاملاً علمي و دانشگاهي در تدوين آن استفاده شود. موضوع سوخت‌هاي زيستي يک بحث دو قطبي با استدلال‌هاي قابل قبول در هر دو ديدگاه است. ما معتقديم که با شناخت منشأ اين فناوري و همچنين پيامدهاي اجتماعي و اخلاقي کاربرد آن،مي توان به درک صحيحي از سوختهاي زيستي دست يافت.

ما در دنيايي زندگي ميکنيم که با انبوهي از مشکلات زيست محيطي روبرو هستيم. بعلاوه، با توجه به کمبود منابع اقتصاد جهاني ناچار است تا خود را با دگرگوني‌هاي موجود تطبيق دهد.

 

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

 روابط عمومي دانشگاه ايلام

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها