پیام تبریک رئیس دانشگاه ایلام به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

خانه خبرها
دکتر «طاهر علي‌محمدي» رييس دانشگاه ايلام با صدور پيامي ضمن تبريک روز دانشجو، تأکيد کرد ماهيت جنبش دانشجويي اهتمام به علم و دانش، مسئوليت شناسي، و وظيفه شناسي است، که نمود واقعي آن مبارزه با استبداد و استکبار، حضور در دفاع مقدس و جهش علمي ايران اسلامي مي‌باشد.  

به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، متن پيام دکتر علي‌محمدي به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

  در دوران حکومت پهلوي شاهد پيوند استعمار و استبداد هستيم، که به اعتراض اقشار مختلف مردم و از جمله جنبش دانشجويي در 16 آذر سال 1332 انجاميد و شهادت مظلومانه سه دانشجو را در اين روز تاريخي به همراه داشت.

به واقع ماهيت جنبش دانشجويي اين است، که در کنار اهتمام به علم و دانش، مسئوليت‌شناس و وظيفه‌شناس باشد. بدين لحاظ دانشجويان روزي بر اساس مسئوليت شناسي به مبارزه با استبداد داخلي و استکبار خارجي پرداختند و جان خود را نثار کردند و در برهه‌اي ديگر، براي دفاع از اسلام و ميهن خود، راهي جبهه‌هاي جنگ شدند و در حماسه‌‌ي دفاع مقدس مشارکت نمودند.

امروز براي ارتقاي جايگاه ايران در سطج جهان و توسعه کشور، نياز است که دانشجويان عزيز خود را به سلاح  علم و دانش مسلح کنند و با کار پژوهشي، ايده‌پردازي و کارآفريني، زمينه توليد ثروت در دو بعد مادي و معنوي را فراهم کنند، که نياز اصلي جامعه ماست.

امروز استکبار ستيزي در توسعه علم تجلي پيدا کرده و لذا دانشجويان بايد بر اساس مطالبه مقام معظم رهبري، با  تمام توان به فراگيري دانش بپردازند، تا زمينه ارتقاء بيشتر ايران اسلامي در سطح جهان را فراهم کنند.

اينجانب با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو، اين روز فرخنده را خدمت جامعه دانشجويي استان ايلام و دانشجويان فرهيخته و ارجمند دانشگاه ايلام تبريک عرض نموده، سلامتي، عزت، سربلندي و موفقيت و کسب مدارج معنوي را براي آنان از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

 

طاهر علي‌محمدي

رييس دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها