برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان افتخار آفرین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام

خانه خبرها

مراسم تجليل از دانشجويان افتخار آفرين فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با حضور دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه و دکتر پاکزاد رئيس جهاد دانشگاهي ايلام، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، در ابتداي اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام اظهار داشت: دانشجويي که وارد فعاليت در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه نشود، رشد متوازني نخواهد داشت و دانشجويي که در اين عرصه‌ها فعاليت دارد بايد از نظر علمي جزء برترين دانشجويان باشد.

رئيس دانشگاه با اشاره به تدوين سند اسلامي شدن دانشگاه‌ها، بر نقش دانشجويان در تحقق اين سند تأکيد کرد و گفت: در دانشگاه اسلامي بايد هم به پژوهش، دانش و فناوري و هم به اخلاق و تزکيه و هم به فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي توجه کرد.

دکتر علي‌محمدي ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي و دولت سيزدهم تمام تلاش خود را براي اختصاص کامل اعتبارات به کار گرفته و انتظار داريم که نتيجه‌ي آن دانش‌آموختگان متعهد باشد.

رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه با بيان اينکه وزير علوم اهتمام خاص و ويژه‌اي به مسائل فرهنگي دارند، يادآور شد: عليرغم محدوديت‌هاي مالي، برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه با مشارکت گسترده دانشجويان در سطح مطلوبي برگزار مي‌شود.

رئيس دانشگاه ايلام به اعضاي انجمن‌هاي علمي توصيه کرد ارتباط خود را با مسئولان و مديران ارشد استان، صنعت و معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه تقويت نموده و با فعاليت در مرکز رشد واحدهاي فناوري و مرکز علم و تعاون، ايده‌هاي خود را تبديل به ثروت کنند.

در ادامه دکتر پاکزاد سرپرست جهاددانشگاهي واحد استان ايلام با قدرداني از زحمات مديران دانشگاه ايلام در برگزاري مرحله منطقه‌اي يازدهمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران، از تيم افتخار آفرين مکتب شهيد چمران در مرحله ملي اين مسابقات تجليل کرد و گفت: هدف برگزاري مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران (نشان خواجه نصيرالدين طوسي) تقويت و پرورش گفتگوي علمي و مستدل است، که با شعار «مناظره فرصتي براي يادگيري» در استان برگزار شد.

دکتر پاکزاد با تقدير از ميزباني دانشگاه ايلام در اين مسابقات در مرحله استاني، افزود: جهاددانشگاهي استان به پشتوانه حمايت‌هاي دانشگاه ايلام توانست ميزبان مرحله منطقه‌اي اين مسابقات شود.

در ادامه دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه فعاليت فرهنگي و اجتماعي دانشجويان را تمرين مديريت و کار گروهي براي ورود به جامعه دانست و گفت: دانشجوي در تراز انقلاب اسلامي بايد توانمند، شجاع، آينده‌نگر، با يامان و داراي اعتماد به نفس باشد، که در اين راستا فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي بستري مناسب براي تربيت چنين دانشجوياني است.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه با اشاره به درخشش دانشجويان دانشگاه ايلام در سطح کشور و منطقه در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي، تأکيد کرد: اعتماد مديريت دانشگاه ايلام به دانشجويان و واگذاري اجراي برنامه‌ها به آنان خوشبختانه نتيجه بخش بود و دانشجويان دانشگاه برنامه‌هاي فاخري مثل «بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام و ارائه راهکارهايي جهت استفاده بهينه از منابع آب با رويکرد تأثير ارتباط صنعت با دانشگاه» را با همکاري مديريت شرکت آب منطقه‌اي ايلام برگزار کردند، که بسيار اميدبخش است.

دکتر ويسه با بيان اينکه ايفاي رسالت دانشگاه جزو برنامه‌هاي اصلي مديريت دانشگاه ايلام است، خواستار اهتمام انجمن‌هاي علمي دانشجويي جهت بررسي مسائل مبتلابه استان شد و  تأکيد کرد با تمام توان از برنامه‌هاي انجمن‌هاي علمي دانشجويي در اين زمينه حمايت مي‌شود.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه از 47 انجمن علمي دانشجويي و 20 کانون فرهنگي و اجتماعي در اين دانشگاه خبر داد و يادآور شد: انجمن‌هاي علمي دانشجويي و کانون‌هاي فرهنگي و اجتماعي در سال تحصيلي 1402-1401 به ترتيب 218 و 126 برنامه متنوع را برگزار کردند.

سپس دکتر سليماني‌يان مدير امور فرهنگي و اجتماعي دانشگاه کسب موفقيت در زندگي را مستلزم «هدف» و «عمل» دانست و يادآور شد: عليرغم تفاوت‌هاي فکري بين دانشجويان، اين دو مفهوم اساسي، باعث حرکت و درخشش دانشجويان فعال فرهنگي شده است.  

دکتر سليماني‌يان با تشکر از حمايت‌هاي دکتر علي‌محمدي رياست محترم دانشگاه و مجموعه کارشناسان معاونت فرهنگي و اجتماعي به جهت همراهي همه جانبه با دانشجويان، از زحمات دکتر علي‌زاده مدير پيشين فرهنگي و اجتماعي تقدير کرد.

در ادامه با اهداي لوح و هدايايي از از دانشجويان افتخار آفرين فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام در جشنواره‌هاي ملي، منطقه‌اي و استاني تقدير بعمل آمد.

گفتني است در اين مراسم سرپرست جهاددانشگاهي واحد استان با اعطاي لوح تقدير از زحمات رئيس دانشگاه ايلام و اعضاي تيم مکتب شهيد چمران تقدير کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها