برگزاری نشست تخصصی بررسی چالش‌های آب استان ایلام در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام

به همت انجمن علمي دانشجويي مهندسي آب، نشست تخصصي «بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام و ارائه راهکارهايي جهت استفاده بهينه از منابع آب با رويکرد تأثير ارتباط صنعت با دانشگاه»، با حضور دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر سليماني‌يان مدير امور فرهنگي و اجتماعي، مدير گروه و اعضاي هيأت علمي گروه آموزشي مهندسي آب، دکتر يارمحمدي معاون بخش حفاظت و بهره‌برداي شرکت آب منطقه‌اي ايلام، دکتر مرادخاني مدير تاسيسات آبي و برق‌آبي، و دکتر سبززاده مدير رودخانه‌ها و سواحل بصورت شرکت آب منطقه‌اي، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، در ابتداي اين نشست دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با ابراز رضايت از ارتقاء جايگاه فعاليت انجمن‌هاي علمي دانشجويي، از تلاش‌هاي دبير و اعضاي شوراي مرکزي انجمن علمي دانشجويي مهندسي آب تشکر و قدرداني نمود و تأکيد کردبا تمام توان از برنامه‌هاي پيشنهادي انجمن‌هاي علمي دانشجويي حمايت خواهد شد، تا دانشجويان بتوانند «مديريت» و «کار گروهي» را با فعاليت‌ در اين انجمن‌ها تمرين کرده و براي ورود به اجتماع آماده شوند.

در اين نشست ابتدا يک ارائه کامل از وضعيت منابع آب سطحي و زيرزميني استان توسط دکتر يارمحمدي معاون بخش حفاظت و بهره‌برداي، دکتر مرادخاني مدير تاسيسات آبي و برق‌آبي، و دکتر سبززاده مدير رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌اي ايلام بصورت مشترک ارائه گرديد و در ادامه ضمن پرداختن به چالش‌هاي فعلي و آينده در بخش مديريت منابع آب استان، راهکارهاي مؤثر در حل اين چالش‌ها معرفي و بررسي شد. سپس اساتيد و دانشجويان حاضر در نشست، اين راهکارها را در قالب پرسش و پاسخ مورد نقد و بررسي قرار دادند.

در ادامه دکتر سروريان عضو هيأت علمي گروه مهندسي آب، راهکارهايي به منظور جلوگيري از هدر رفت آب شرب و همچنين کاهش سرانه مصرف آب شرب را به بحث گذاشتند، که با مشارکت شرکت‌کنندگان منجر به ايده‌هاي خوبي مانند نصب کنتور حجمي، افزايش آب بها، اصلاح الگوي مصرف، فرهنگ سازي استفاده از آب و ... گرديد.

سپس دکتر احسان زاده عضو هيأت علمي گروه مهندسي آب، مباحث و پيشنهاداتي در زمينه نقش رسانه در فرهنگ سازي مصرف آب و همچنين وضعيت آبخوان‌هاي کشور از نظر تغييرات مثبت و منفي سطح ايستابي را مطرح نمودند.

دکتر رستمي‌نيا عضو هيأت علمي گروه مهندسي آب، پيشنهاداتي در زمينه صرفه‌جويي در مصرف آب شرب و همچنين نقش مطالعات خاکشناسي در پروژه‌هاي آبي استان و کشور ارائه کردند.

در ادامه دکتر مامي‌زاده عضو هيأت علمي گروه مهندسي آب، مسائلي در زمينه مشکلات بهره‌برداري از شبکه آبرساني داخل شهر ايلام، تصفيه خانه فاضلاب شهر ايلام، آبهاي نامتعارف و اصلاح الگوي مصرف آب و عدم ضرورت توسعه ايستگاه پمپاژ آب از سد ايلام مطرح کردند.

سپس دکتر توکلي عضو هيئت علمي گروه مهندسي منابع طبيعي، مشکلاتي در زمينه بهره‌برداري از منابع آب استان همچون سد چناره و همچنين تاثير عوامل اقليمي و اقدامات انساني را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

در ادامه اين نشست حاضرين به بيان سؤالات و ديدگا‌ه‌هاي خود در زمينه موضوع نشست پرداختند و در نهايت نقش دانشگاه در تعامل با شرکت آب منطقه‌‌اي به عنوان متولي آب کشور در حل مشکلات و معضلات مسايل آب استان تبيين گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها