عملیات «طوفان الاقصی» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت

خانه خبرها

حجت‌الاسلام و المسلمين يوسف يعقوبي معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، گفت: عمليات «طوفان الاقصي» با پايان دادن به افسانه شکست ناپذيري رژيم اشغالگر قدس، هيمنه اين رژيم را فرو ريخت.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين «يوسف يعقوبي» ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در منطقه خاورميانه اتفاقات بسيار مهمي در حال رخ دادن است، که يکي از آنها همين طوفان الاقصي است، اينکه چه خواهد شد و چه تأثيري بر تحولات منطقه خواهد داشت، فعلاً علامت سوالي است که براي پاسخ به آن زمان نياز است.

معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينکه پس لرزه‌هاي اين حرکت عظيم ممکن است تا مدتها منطقه را بلرزاند، افزود: در حال حاضر به علت تغييرات سريع در منطقه، تخمين آينده سخت شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي با اشاره به اينکه طوفان الاقصي حاصل 75 سال اشغال منطقه توسط رژيمي است که هيچ ريشه تاريخي ندارد، ادامه داد: دوران اشغال منطقه تا امروز را مي‌توان به دو دوره تقسيم کرد، که در دوره اول که از سال 1948 تا 1982 به طول انجاميد و آرام آرام اشغال منطقه توسط اسرائيل با همکاري انگليس شروع شد، ارتش اسرائيل يکي از قدرت‌هاي اول منطقه بود که هيچ نيرويي توان مقابله با آن را نداشت.

وي خاطرنشان کرد: از سال 1982 به بعد ما شاهد تشکيل گروه‌هاي کوچک مقاومت در حالت ابتدايي آن هستيم که در آن ايام مقابله هم بصورت مبارزه سنگ و ادوات نظامي بود. 

معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، با تأکيد بر اينکه رژيم اسرائيل از حالتي که هيچ کس توان مقابله با آن را نداشت و سالها خواسته‌هاي خود را به جهان عرب تحميل کرد به حالتي رفته است که اينگونه مورد حملات شديد نيروهاي مقاومت قرار مي‌گيرد، عنوان کرد: در اين سال‌ها نيروهاي مقاومت دريافتند که با مذاکره و گفتگو به جايي نرسيده‌اند و سال به سال اشغال اين سرزمين بيشتر شده است، بنابراين به اين نتيجه رسيدند که بايد خودشان وارد عمل شوند و اينگونه شد که وارد حريم اسرائيل شدند و اين تابو که شکست براي اين رژيم غيرقابل تصور است را شکستند.

حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي با اشاره به اينکه حمله طوفان الاقصي از چند جهت حائز اهميت است، يادآور شد: نکته اول اين است که نيروهاي مقاومت به اين نتيجه رسيدند که در زنداني که رژيم اسرائيل براي آنها درست کرده است بايد خودشان خارج شوند و اين اقدام را نيز خودشان پايه‌ريزي کردند.

ايشان ادامه داد: نکته مهم‌تر اين است که همگان دريافتند اسرائيل آنچنان هم قدرتمند نيست، چرا که آنها با اين همه ادعا و تجهيزات دفاعي نتوانستند حمله مقاومت را پيش‌بيني کنند. 

معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در پايان خاطرنشان کرد: شايد از همه مهمتر اين باشد که در اين حمله نيروهاي مقاومت توان و اراده خودشان را محک زدند و دريافتند که مي‌توانند اين رژيم را از سرزمين خودشان بيرون کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها