تقدیر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از نقش دانشگاه ایلام در ارتقای وضعیت آموزش عالی استان ایلام

خانه خبرها

دکتر رازيني رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از فضاي صميمي حاکم بر مجموعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان ايلام ابراز رضايت کرد و از نقش محوري دانشگاه ايلام در تحقق اين فرآيند و ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان تقدير بعمل آورد.

     به گزارش روابط عمومي، دکتر رازيني رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در جريان برگزاري نشست شوراي هيأت نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت استان ايلام که با موضوع «سفر کيفيت» صبح  روز سه‌شنبه 1401/12/09 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد، اظهار داشت: هدف اصلي اين نوع بازديدها تحت عنوان «سفر کيفيت»، شنيدن مسائل آموزش عالي استان‌ها و انتقال و پي‌گيري آن به مجموعه‌ وزارت عتف است.

دکتر رازيني، با تقدير از فضاي حاکم بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان ايلام و نقش مديريت دانشگاه ايلام در اين فرآيند، گفت: توسعه کمي آموزش عالي در سطح کشور به خوبي انجام گرفته است، لذا بايد الان بر توسعه کيفيت براي اعتلاي جايگاه دانشگاه‌ها توجه جدي صورت گيرد و در اين راستا موضوع نظارت و ارزيابي را مقدمه‌اي براي مقوله کيفيت بدانيم.

رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت عتف، اهتمام به بهره‌وري را يکي از رويکردهاي جدي وزات علوم دانست و اظهار داشت: موضوع بهره‌وري يکي از مطالبات جدي رياست محترم جمهوري در ديدار با مسئولان وزارتي و دانشگاهيان است و خوشبختانه دغدغه بهره‌وري در آموزش عالي يک دغدغه جدي است.

دکتر رازيني يادآور شد: بخش ديگري از برنامه سفر، موضوع آموزش و توانمندسازي کارشناسان آموزش است.

در ادامه دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به رسالت دانشگا‌ه‌ها در حوزه‌هاي آموزشي، پژوهشي، فناوري و حرکت به سمت توليد ثروت، گفت: تقويت فرهنگ عمومي کشور، تربيت نيروي متخصص و کارآمد، که مفيد به حال جامعه اسلامي باشد، جزو اولويت‌هاي دانشگاه‌ها مي‌باشد.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: بايد ارزيابي لازم صورت گيرد تا مشخص شود، دانشگاه‌ها به چه ميزان در تحقق رسالت خود موفق بوده‌اند.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به پيشرفت آموزش عالي بعد از پيروي انقلاب اسلامي، بيان داشت: قبل از انقلاب دانشجويان ايراني حتي براي کسب مدرک کارداني به خارج کشور مي‌رفتند، اما امروز آموزش عايل به لحاظ کمي توسعه گسترده‌اي داشته است و بيش از 100 هزار دانشجوي خارجي هم در دانشگاه‌هاي کشور تحصيل مي‌کنند.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه به لحاظ کيفي رشد مورد انتظار در دانشگاه‌هاي کشور صورت نگرفته است، گفت: متأسفانه به علل مختلف و از جمله جنگ تحميلي و تغيير اولويت‌ها، برنامه‌ريزي راهبردي دردانشگاه‌ها انجام نگرفت.

دکتر علي‌محمدي افزود: در زمينه جذب دانشجو، تربيت استاد، ايجاد رشته‌هاي مورد نياز بازار کار و توسعه فناوري، با مشکلات زيادي روبرو هستيم، که اميدواريم در دولت سيزدهم و با نگاه خاصي که اکنون بر زوارت علوم حاکم است، شاهد تحول و تغيير رويکردها در صحنه آموزش عالي کشور باشيم.

رئيس دانشگاه ايلام خواستار تهيه سند راهبردي توسعه آموزش عالي استان ايلام شد و گفت: بايد مانع عملکرد جزيره‌اي زيرنظام‌هاي مختلف آموزش عالي شد و با هم افزايي و التزام به مسئوليت اجتماعي دانشگاه‌ها، براي حل مشکلات و معضلات استان گام برداريم.

در ادامه دکتر سلاورزي زاده دبير هيئت نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت آموزش عالي استان با تشريح عملکرد اين مديريت، يادآور شد: تلاش شد با دو دور بازديد از مراکز دانشگاهي استان ايلام و  تبيين وضعيت، احصاء مشکلات و نقاط قوت و ضعف و ارسال گزارش مربوطه به مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم، تسهيل گر روند توسعه آموزش عالي استان ايلام باشيم.

دکتر سلاورزي زاده، يادآور شد: يکي از مقولاتي که مورد توجه هيات نظارت و ارزيابي استان قرار گرفت، توانمندي سازي کارشناسان آموزش عالي استان مي‌باشد، که کارگاه‌هاي آموزشي متعددي در اين زمينه برگزار شده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها