نشست علمی جایگاه زن در اسلام در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

با هماهنگي و برنامه‌ريزي انجمن علمي دانشجويي علوم قرآن و حديث، و به مناسبت هفته پژوهش و فناوري و بزرگداشت روز دانشجو، نشست علمي جايگاه زن در اسلام با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر اکبرنژاد استاد تمام گروه آموزشي علوم قرآن و حديث، صبح امروز در محل آمفي دانشکده الهيات و معارف اسلامي برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمين اکبرنژاد در اين نشست با بيان اينکه جايگاه زن در اسلام يکي ازموضوعات مهم و اساسي است، که هميشه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: وجود پاک و دل‏هاي بي‏آلايش زنان و نقش آنها در پاسداري از ارزش‏هاي انساني و اسلامي، باعث شده، که در قرآن کريم توجه ويژه‌اي به آنها صورت گيرد و محور فکري ما بايد در اسلام در همين راستا باشد.

دکتر اکبرنژاد با اشاره به بحث آفرينش و رستگاري انسان‌ها در آيات و روايات اسلامي، يادآور شد: نقش زن در اسلام به عنوان شريک مرد در توليد نسل بشر به رسميت شناخته شده و تفاوت هاي در بين مرد و زن وجود ندارد، مگر به لحاظ ساختاري، که اين تفاوت‌ها نيز نشأت گرفته از تکاليفي است، که خداوند سبحان براي انسان‌ها مقدر نموده است.

استاد تمام دانشگاه ايلام با بيان اينکه تکاليف و حقوق اسلام براي زن مطابق طبيعت آنان در نظر گرفته شده است، گفت: اسلام به زن امنيت کامل مي‌بخشد و از او در برابر شرايط نامساعد و دشواري‌هاي زندگي محافظت مي‌کند.

در ادامه حاضرين در نشست به بيان سؤالات و مسائل مورد نظر پرداختند و دکتر اکبر نژاد هم پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها