دکتر یگانه: استقرار 23 واحد فناوری در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه

خانه خبرها
دکتر يگانه: استقرار 23  واحد فناوري در مرکز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه

 با حمايت جدي رئيس دانشگاه و همکاري معاونت پژوهش و فناوري، مرکز رشد واحد هاي فناوري دانشگاه موفق به پذيرش 23 واحد فناوري شده است.

   دکتر رضا يگانه مدير مرکز رشد واحد هاي فناوري دانشگاه درباره معرفي اين مرکز اظهار داشت: مرکز رشد واحد هاي فناوري دانشگاه، به منظور کارآفريني براي فارغ التحصيلان دانشگاهي و در راستاي تحقق  رونق اقتصادي و پرورش ايده هاي خلاق و شرکت هاي کوچک و متوسط  فناوري و کارآفريني راه اندازي شده است.

   مدير مرکز رشد واحد هاي فناوري دانشگاه درباره اهداف اين مرکز گفت: ايجاد زمينه کارآفريني از طريق حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي پژوهشگر جوان، توسعه فعاليت­ هاي کارآفريني فناورانه سازگار با ويژگي­ هاي اقليمي و قابليت هاي منطقه­ اي و بومي، تسهيل در انتقال فناوري از مراکز دانشگاهي و تحقيقاتي به بخش صنعت، تقويت ساختارهاي حمايتي از موسسات دانش محور نوپا و توسعه يافته، افزايش توان شرکت­هاي متکي بر دانش، تجاري سازي نتايج تحقيقات و تحقق ارتباط بخش هاي توليدي و خدماتي جامعه، ايجاد جاذبه براي شکل گيري شرکت هاي خصوصي فناور با ارائه سرويس هاي موردنياز، کمک به جذب دانش فني و سرمايه هاي داخلي و بين المللي، کاهش ريسک موسسات نوبنياد با کمک به جذب سرمايه هاي اوليه و مشاوره هاي لازم و حمايت از توليد و توسعه محصولات و خدمات مرتبط با تکنولوژي فناور از جمله اهداف طراحي شده براي اين مرکز است.

   دکتر يگانه درباره روند پذيرش واحد هاي فناوري در اين مرکز بيان داشت: افرادي مي توانند در مرکز  رشد به عنوان واحد فناوري مستقر شوند، که داراي ايده محوري دانش بنيان باشند، که قابليت عرضه در بازار را داشته باشد، که متقاضي ابتدا بايد پروپزال طرح را تنظيم کرده و  اگر از نظر داوران قابل اجرا بود، در شوراي پذيرش تصويب مي­ شود و در مرحله مقدماتي يا پيش رشد به عضويت مرکز رشد در مي­ آيد و  به مدت 6 ماه در اين دوره مي­ تواند حضور داشته باشد و  تا سه ماه هم قابل تمديد است. در پايان مرحله مقدماتي در صورتي که متقاضي حداقل معيارهاي استقرار در مرکز رشد را پيدا کرده باشد، جهت بررسي مجدد امکان استقرار در مرحله رشد به مرکز معرفي مي­ گردد.

    دکتر يگانه درباره شرايط و مدت مرحله رشد اظهار کرد:  در اين دوره مثل دوره مقدماتي متقاضي بايد درخواست پذيرش را تکميل نمايد و اگر طرح به تصويب داوران رسيد و پذيرش شد، متقاضي به عضويت مرکز در مي ­آيد و به مدت سه سال و قابل تمديد به مدت 2 سال ديگر مي­ تواند در اين مرکز حضور داشته باشد و اگر واحد فناوري اين مرحله را با موفقيت طي نمايد، مي ­تواند شرکت دانش بنيان تشکيل داده و به توليد انبوه صنعتي برسد.

    دکتر يگانه درباره  حوزه­ هاي فعاليت مرکز رشد گفت: در تمامي حوزه ها و با توجه شرايط اقليمي استان، مرکز رشد واحد هاي فناوري دانشگاه بيشتر در حوزه هاي: کشاورزي، دامپزشکي، ايرانگردي و جهانگردي و  صنعت و فناوري اطلاعات را در بر مي گيرد.

    مدير مرکز رشد در ادامه به ديگر فعاليت ­هاي اين مرکز اشاره کرد و  گفت: يکي از کارهاي خوب مرکز رشد در سال گذشته برگزاري جشنواره ايده ­هاي ثروت ساز بود، که تعداد 196 ايده به اين جشنواره ارسال شد، که تعداد 72 ايده پذيرش شد  و  از ميان آنها  تعدا 17  ايده به عنوان ايده  برتر انتخاب گرديد.

   دکتر يگانه درباره برگزاري استارت آپ گفت: استارت آپ به يک شرکت‌ يا يک سازمان موقت گفته مي‌ شود که در راستاي يافتن راه حلي براي يک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذير راه اندازي مي شود. در سال 1395 دو عنوان استارت آپ تحت عنوان آ سي تي و گردشگري با هدف محک زدن ايده ها، وارد شدن به دنياي کسب و کار  و  يافتن شرکاي تجاري  برگزار شد، که مورد استقبال قرار گرفت و نتايج خوبي به همراه داشت.

   دکتر يگانه برگزاري کارگاه را يکي ديگر از فعاليت­ هاي مرکز رشد عنوان کرد و گفت: براي ارتقاء سطح آموزشي و پژوهشي دانشجويان، واحدهاي فناوري و ايده پردازان، مرکز رشد به صورت مرتب اقدام به برگزاري کارگاه مي ­نمايد، که تاکنون­  114 عنوان کارگاه در مرکز رشد و همچنين مرکز جوار مستقر در اين مرکز  برگزار شده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها