با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور؛ مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه ایلام افتتاح شد

خانه خبرها
 با حضور رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور؛ مرکز مهارت‌آموزي و مشاوره شغلي دانشگاه ايلام افتتاح شد

در جريان نشست شوراي مهارتي استان و با حضور مهندس هاشمي معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و  رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور، آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام و دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، مرکز مديريت مهارت‌آموزي و مشاوره شغلي دانشگاه ايلام، بصورت آنلاين افتتاح گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، نشست شوراي مهارت استان صبح روز چهارشنبه چهارم تيرماه با حضور مهندس هاشمي معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور، آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام و ديگر اعضاء، در محل سالن شهيد رجايي استانداري برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به راه‌اندازي واحد استاني شبکه ملي  جامعه و دانشگاه در استان ايلام، بيان کرد: در قالب اين شبکه از ايده‌هاي دانشگاهيان براي کمک به مردم کشور و استان حمايت مي‌گردد و از جمله در جريان شکل‌گيري پديده کروناويروس، اساتيد و کارشناسان دانشگاه‌هاي استان پيشنهادات و ايده‌هاي خلاقانه و کاربردي را براي کمک به مردم استان ارائه کردند و به بيان ديگر اين رويکرد نشانه اعتقاد به جامعه محور بودن دانشگاه است.

رئيس دانشگاه در ادامه با بيان اينکه دانشگاه ايلام بعنوان نماد آموزش عالي استان ايلام، در بيش از 120 رشته تحصيلي به تربيت دانشجو مي‌پردازد، يادآور شد: دانشگاه ايلام داراي هفت دانشکده، آموزشکده فني و مهندسي دهلران، دهها آزمايشگاه تحقيقاتي، پژوهشکده گياهان دارويي، مزرعه آموزشي - پژوهشي مهران، مرکز رشد و مرکز جوار دانشگاهي است که در کنار وجود اساتيد متبحر سرمايه‌اي ملي و استاني است که مي‌تواند، در حوزه‌هاي مختلف و از جمله موضوع مهارت آموزي به مردم استان و علي‌الخصوص جوانان، دانشجويان و فارغ‌التحصيلان خدمات مناسبي را ارائه دهد.

دکتر علي‌اکبري، تأکيد کرد: همه وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي ملي و از جمله سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور مي‌توانند، براي اجراي طرح‌هاي ملي و استاني  و توسعة همکاري‌هاي مشترک، با خيال آسوده روي امکانات و داشته‌هاي دانشگاه ايلام حساب باز کنند.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه، ما معتقد به توسعة مهارت‌هاي دوگانه هستيم، که به معني انجام توأم آموزش کلاسيک و آموزش‌هاي مهارتي است و  رصد اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها از جمله دغدغه‌هايي است که دانشگاه ايلام را به اين مسير رهنمون کرده است،  گفت: با اين ديدگاه در شش سال اخير اقدامات و برنامه‌هاي خوبي در دانشگاه ايلام انجام گرفته است و از جمله با مشارکت و همکاري سازمان آموزش و فني استان، مرکز جوار دانشگاهي در دانشگاه ايلام راه‌اندازي گرديد، که تاکنون 380 کارگاه مشترک با حضور  4300 دانشجو توسط اين مرکز برگزار شده است.

دکتر علي‌اکبري ايجاد مرکز مديريت مهارت‌آموزي و مشاوره شغلي با همکاري سازمان آموزش فني و حرفه‌اي استان را گامي ديگر براي توسعة همکاري‌هاي مشترک عنوان نمود و اظهار داشت: افتتاح اين مرکز، حرکتي نو و پويا در راستاي پاسخ به نيازهاي مهارتي جامعه دانشگاهي است، که با هدف توانمندسازي مهارتي دانشجويان و کمک به دانش آموختگان دانشگاهي بر پايه سه فرايند اصلي نياز سنجي مهارتي، ارئه خدمات مشاوره شغلي و آموزشي و نهايتاً ارايه خدمات مهارت‌آموزي مورد نياز بازار کار راه‌اندازي مي‌گردد، که بر خود لازم مي‌دانم از حسن توجه مسئولين سازمان فني و حرفه‌اي استان نهايت تقدير را بعمل آورم.

رئيس دانشگاه در ادامه خواستار توسعة بيش از پيش همکاري‌هاي مشترک دانشگاه ايلام و سازمان فني و حرفه‌اي کشور شد و از مهندس هاشمي رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور خواست از تجهيز کارگاه انرژي خورشيدي، تجهيز و ارتقاي سايت‌هاي کامپيوتري، راه‌اندازي کارگاه برق خودرو و استقرار آموزش مجازي مهارتي در دانشگاه ايلام حمايت لازم را بعمل آورد، چرا که اين امر در روند توسعة استان ايلام تأثير جدي خواهد داشت.

در ادامه اين نشست آقاي مهندس علي اوسط هاشمي معاون معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور با ابراز خرسندي از روند توسعه استان ايلام و علي‌الخصوص روند اجراي طرح‌هاي مهارتي در سطح استان، گفت: نگاه وسيع به مهارت مي ‌تواند در هدايت جامعه جوياي کار مؤثر باشد و بايد بپذيريم که در طول چهل سال گذشته گفتمان درست مهارتي نداشته ايم و نيازمند گفتمان ملي مهارت هستيم که اين مهم با طرح آمايش سرزميني پاسخ داده مي‌شود.

مهندس هاشمي، افزود: در کشور و مخصوصاً در استان ايلام نيازمند کار فرهنگي و اجتماعي قوي هستيم و بايد روي آوردن به کسب مهارت را در جامعه عموميت ببخشيم، که اين مهم با وجود نيروهاي موجود و پتانسيل‌هاي استان دست يافتني است.

رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور در ادامه با استقبال از توسعه همکاري‌هاي مشترک دانشگاه ايلام و سازمان فني و حرفه‌اي استان ايلام براي ترويج مهارت آموزي در بين دانشجويان و فارغ‌التحصيلان، تأکيد کرد: سنجش مهارت‌ها در اين عرصه نقش محوري دارد.

معاون وزير تعاون با استقبال از پيشنهادات دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، تأکيد کرد با تمام توان از روند توسعة همکاري‌هاي مشترک حمايت خواهد کرد و براي تحقق اين مهم از مديريت سازمان فني و حرفه‌اي استان ايلام خواستارم با تمام توان با دانشگاه ايلام همکاري نمايد.

مهندس هاشمي افزود: بواسطه تجربه خوبي که دانشگاه ايلام در راه‌اندازي مرکز جوار دانشگاهي دارد و هم اکنون هم مرکز مديريت و مشاوره شغلي در آن افتتاح مي‎گردد، لذا پيشنهاد مي‌کنم دانشگاه ايلام بعنوان پايلوت وزارت علوم در اين زمينه قرار گيرد و با جديت دپارتمان تخصصي کاريابي، کارآفريني و بازاريابي هم در دانشگاه ايلام راه‌اندازي شود، تا در کنار اجراي ديگر برنامه‌هايي که در سطح استان انجام مي‌گيرد، استان ايلام به يک بازيگر ملي در سطح ملي در حوزه مهارت‌آموزي تبديل گردد.

مهندس هاشمي در ادامه با تأکيد بر اينکه مردم استان ايلام بايد از فرصت همکاري‌هاي مرزي با کشور عراق نهايت استفاده را ببرند، از راه‌اندازي دپارتمان مهارت مرزي براي اولين بار در استان ايلام خبر داد و گفت: اميدواريم اين موضوع به توسعة بيشتر مهارت‌ها بينجامد.

در پايان مرکز مديريت و مشاوره شغلي دانشگاه ايلام با حضور مهندس هاشمي معاون وزير تعاون، آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام و دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه به صورت آنلاين افتتاح گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها