جلسه قرارگاه اربعین دانشگاهیان استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

با هدف شور و مشورت درباره بزرگداشت اربعين سال جاري، جلسه قرارگاه اربعين دانشگاهيان استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، جلسه قرارگاه اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، سردار کريميان جانشين سپاه اميرالمونين استان و روساء و مسؤولان دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين جلسه دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام ضمن عرض تسليت ايام ماه محرم و عرض خيرمقدم به حاضرين در جلسه، با بيان اينکه دانشگاه ايلام با افتخار هر ساله برنامه‌هاي متنوعي را در زمينه بزرگداشت اربعين برگزار مي‌نمايد، يادآور شد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي بايد در راستاي فعاليت مطلوب دانشجويان در عرصه برزگداشت اربعين و علي‌الخصوص با محوريت عنصر فرهنگ و هنر برنامه‌ريزي نمايند، تا اين برنامه‌ها در سطحي مطلوب و با نتايج عالي برگزار شود.

رئيس دانشگاه با اشاره به تأثير پديده کرونا در همايش پياده روي اربعين در سال جاري، گفت: نظر به اهميت موضوع اربعين، بايد با رويکرد‌هاي جديد و از جمله موضوع اربعين پژوهي به اين عرصه ورود کرد، که در اين راستا راه‌اندازي پژوهشکده‌ و مرکز اربعين پژوهي که در دستور کار دانشگاه‌هاي استان است، اهميت مضاعف دارد.

رئيس قرارگاه اربعين دانشگاهيان استان، افزود: عليرغم شرايط خاص سال جاري، بايد با همفکري و برنامه‌ريزي درست، برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي ويژه بزرگداشت اربعين با محوريت دانشجويان برگزار شود.

در ادامه،  دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام توضيحاتي را درباره اهميت پيادهروي اربعين و توجه دانشگاهيان به اين موقله ارائه داد و سپس سردار کريميان جانشين سپاه اميرالمونين استان مطالبي را در زمينه دستاوردهاي بزرگداشت اربعين بريا کشور و استان ايلام بيان کرد و  بعد حاضرين در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص سوگواره اربعين حسيني – مسير که قرار است سال جاري در استان ايلام برگزار شود پرداختند و همچنين نظرات و پيشنهادات خود را درباره ديگر مسائل عنوان کردند.

در پايان اين جلسه پوستر سوگواره اربعين حسيني – مسير رونمايي گرديد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها