گسترش ارتباط دانشگاه و جامعه راهکار اصلی عبور از چالش‌های مطرح استان ایلام است

خانه خبرها

دکتر احمدي سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام، عنوان کرد: بسياري از معضلات، مشکلات و چالش‌هاي اساسي استان ايلام، با اتخاذ  سياست‌هاي پژوهشي و فناوري مطلوب و همچنين  گسترش ارتباط بين دانشگاه با جامعه و صنعت قابل حل است.

  به گزارش روابط عمومي، جلسه هماهنگي براي تشکيل نشست روش‌هاي مشارکت مراکز علمي در توسعه و بهبود وضعيت استان‌ ايلام، با حضور دکتر احمدي سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه، دکتر رستمي مدير امور پژوهش و فناوري، دکتر بياتي مدير دفتر ارتباط با صنعت و جامعه و نمايندگان سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان، صبح روز چهارشنبه 09/13/ 1400 در محل سالن جلسات مجتمع فناوري و نوآوري دانشگاه برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر احمدي سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه، با بيان اينکه يکي از مهمترين اهداف دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي و فناوري کشور، رفع نيازها و چالش‌هاي اساسي کشور و کمک به بهبود توليد و رشد اقتصادي است، اظهار داشت:  بر اين اساس، دانشگاه‌ها نقش کليدي در توسعه و پيشرفت استان‌ها و همچنين کمک به بهبود توليدات منطقه‌اي بر عهده دارند، که اين رسالت مستلزم شناخت همه جانبه از مزيتها و امکانات محلي و تدوين برنامه مناسب براي هر استان به اقتضاء مزيتها و شرايط خاص آن استان خواهد  بود.

دکتر احمدي، با تأکيد بر اهميت و ضرورت مأموريتگرايي دانشگاه‌ها، گفت: در راستاي تحقق برنامه ششم توسعه کشور و  همچنين سياست کلي ابلاغي  علم  و فناوري، دانشگاه‌ها و مراکز علمي، بايد نقش خود را در حل مشکلات و معضلات و تقويت مزيت‌هاي استاني تعريف کرده  و اقدامات لازم و مأموريت‌هاي مشخصي براي فعاليتهاي علمي و پژوهشي خود تدوين نمايند.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه، خاطرنشان کرد: تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز علمي بر توسعه مزيتهاي نسبي استان ايلام و استفاده بهينه از پتانسيل‌هاي استاني، از مأموريت‌هاي محوله  به دانشگاه‌هاي استان  محسوب  مي‌شود، که قطعاً  با  همکاري و هم‌افزايي با استانداري و سازمان‌هاي  ذيربط محقق خواهد شد  و دستاوردهاي آن  در جهت  حل مشکلات و بهبود فعاليتهاي اقتصادي و معيشت مردم  بروز خواهد کرد.

دکتر احمدي، افزود:  طرح آمايش  سرزمين و نيز سند علم و فناوري استان،  به عنوان دو سند بالادستي، مي بايستي چارچوب پژوهش‌هاي  استاني را مشخص سازد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه با اشاره به مزيت‌هاي خوب استان ايلام در زمينه نفت و گاز،  کشاورزي و منابع طبيعي، گردشگري و مرز عراق، بيان داشت: لازمه استفاده حداکثري از اين مزيت‌ها، اتخاذ رويکرد علمي و بهره‌‌گيري از پژوهش و  تحقيق در مسير توسعه  استان است. بواقع بسياري از مشکلات و چالش‌هاي اساسي استان با اتخاذ  سياست‌هاي پژوهشي و فناوري مطلوب و همچنين  برقراري ارتباط بين صنعت و دانشگاه و جامعه  قابل حل است.

دکتر احمدي، با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي متنوع هفته پژوهش و فناوري  (13 الي 19 آذر) در دانشگاه ايلام و استان ايلام، گفت: هفته پژوهش و فناوري، ويتريني براي ارائه گزارش عملکرد پژوهشي يک ساله محققان و پژوهشگران  در دانشگاه‌ها، پارک‌هاي  علم و فناوري و  سازمان‌ها  دولتي و خصوصي است.

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها