سه‌شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

1-عنوان کتاب:  «کوچکترين مربعات جزئي: رگرسيون و معادلات ساختاري»

تأليف: جي. ديويد کارسن

مترجمان:

خانم دکتر زينب طولابي دانشيار گروه آموزشي مديريت دانشگاه ايلام

دکتر قاسم شيري

خانم مهسا جوانمردي

خانم مهديه فخار شهرضا

    اين کتاب در راستاي تحليل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار PIS، نرم‌افزاري با رابط کاربري گرافيکي براي مدل‌سازي معادلات ساختاري مبتني بر وارياني، با استفاده از روش مدل‌سازي مسير حداقل مربعات جزئي است. اين نرم‌افزار به برخي پيش فرض‌هاي موردنياز در ساير نرم افزارهاي آماري نياز دارد.

کتاب حاضر در هفت فصل و 267 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ايلام منتشر شده است.

2-عنوان کتاب:  «طراحي و شبيه سازي برج‌هاي تقطير واکنشي  در صنايع شيميايي»

مؤلفان:

دکتر سيد حسين حسيني استاد تمام گروه مهندسي شيمي دانشگاه ايلام

يدالله توان

حجت اله مرادي

اين کتاب در 6 فصل و 264 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ايلام منتشر شده است.

در پيش گفتار کتاب آمده است:

    استفاده از نرم‌افزارهاي رايج تجاري جهت شبيه‌سازي فرآيند يک امر بسيار معمول بوده و طرف‌داران بسيار زيادي دارد. به خاطر سادگي استفاده از نرم‌افزارها، اخيراً دانشجويان به اين سمت روي آورده‌اند. متأسفانه، اغلب نتايج شبيه‌سازي در مرحله‌ي شبيه‌سازي باقي مانده و بدون انتشار نتايجي قابل قبول اتمام مي‌يابد. در ميان نرم‌افزارهاي مهندسي شيمي، نرم افزار  اسپن هايسيس (Aspen Hysys)  يک نرم افزار توانا در شبيه‌سازي تجهيزات فرآيندي است و بسيار پرکاربرد مي‌باشد.

کتاب حاضر مجموعه‌اي از اصول لازم، براي غناي بيشتر شبيه‌سازي واحدهاي شيميايي است  و در آن سعي شده است، که به عنوان کتابي آموزشي مطرح گردد. اين کتاب مي‌تواند مرجعي براي تمامي گرايش‌هاي رشته مهندسي شيمي و همچنين ديگر رشته‌هاي مهندسي، از قبيل ابزار دقيق و اتوماسيون، مهندسي برق (گرايش کنترل) و مهندسي نفت در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد ‌باشد. لازم به ذکر است، نوشتار حاضر درصدد آموزش نرم‌افزار نبوده و در پي آن است، که تفکر خواننده را از مرز شبيه‌سازي به مرحله‌ي طراحي واحد انتقال داده، تا نتيجه‌ي کار شبيه‌سازي تکميل کند. لازم به ذکر است، تمامي مثال‌هاي حل شده در اين کتاب حاصل کار پژوهشي نويسندگان بوده و سعي شده که مجموعه‌ي منظم و جديد را به خوانندگان ارائه نمايد. با توجه به اينکه شبيه‌سازي و طراحي، برج‌هاي واکنشي کمي مشکل بوده و نيازمند تخصص است، در فصل اول کتاب، شبيه‌سازي واحد متيل ترشيري بوتيل اتر (MTBE) جهت آشنايي خوانندگان مطرح مي‌شود. در فصول بعدي، علاوه بر شبيه‌سازي فرآيند، روش‌هاي مختلف ارتقاي فرآيندها، به صورت مبسوط ذکر و اثر عوامل عملياتي بر روي مصرف انرژي به دقت بررسي مي‌گردد.

 

هر سه‌شنبه، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

روابط عمومي دانشگاه ايلام

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها