En Ar

راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان با آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ دانشگاه ایلام

 

با سلام و عرض تبريک خدمت پذيرفته­ شدگان در آزمون دکتري تخصصي (Ph.D)، به اطلاع مي­رساند ثبت ­نام و پذيرش در دانشگاه ايلام به صورت  غيرحضوري و براساس برنامه زير مي­باشد. خواهشمند است با هدف تسريع در ثبت­ نام و جلوگيري از بي­ نظمي، مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد و از مراجعه حضوري جدا خودداري نماييد.

 

الف- ثبت نام آموزشي

مراحل ثبت­ نام:

ثبت­ نام در دو مرحله به صورت غيرحضوري (اينترنتي) و ارسال پستي مدارک صورت مي گيرد. و عدم انجام هر مرحله، به منزله انصراف از تحصيل متقاضي تلقي مي گردد.

 

1- مرحله ثبت نام اينترنتي

اين مرحله از ثبت نام از روز يکشنبه مورخ 6 شهريور 1401 لغايت روز جمعه 11 شهريور 1401 بصورت غيرحضوري (اينترنتي) انجام مي گيرد و نياز به مراجعه دانشجو به دانشگاه نمي باشد.

مراحل ثبت نام اينترنتي:

- ابتدا دانشجو به آدرس اينترنتي https://uid.ilam.ac.ir/reg مراجعه نموده و با وارد نمودن کد ملي خود جهت دريافت کد کاربري و پسورد يکتا اقدام مي نمايد. اين شناسه به شماره موبايل دانشجو ارسال خواهد شد. (اين کد و پسورد در تمام مراحل تحصيل کاربردي و بااهميت است)

- جهت موارد ضروري شماره تماس 08459241246 از ساعت 8 تا 13 در روزهاي زوج پاسخگو خواهد بود.

- در مرحله بعد، به سامانه آموزشي دانشگاه (سيستم گلستان دانشگاه ايلام) به آدرس http://edu.ilam.ac.ir/home/Default.htm مراجعه نموده و از قسمت ورود به سيستم با استفاده از شناسه کاربري و رمز عبور (که در مرحله قبل پيامک شده است) وارد سامانه شده و پس از مطالعه راهنماي ثبت نام غيرحضوري (راهنماي ثبت نام غيرحضوري) سامانه گلستان نسبت به ثبت مشخصات اقدام مي نماييد. 

نکته: گزارش نهايي ثبت ­نام اينترنتي در پايان چاپ شود و به همراه بقيه مدارک پست شود. 

تبصره 1: در انتهاي اين مرحله فرمهاي مشخص شده را چاپ و تکميل نموده و به انضمام مدارک لازم که به آنها اشاره خواهد شد از طريق پست به دانشگاه ارسال نماييد.  

تبصره 2: از بارگذاري مدارک غيرضروري و برگه سفيد خودداري نماييد در صورت مشاهده چنين مواردي، پذيرش نهايي امکان­پذير نمي­ باشد.

*اطلاعات وارد شده متعاقباً توسط اداره تحصيلات تکميلي دانشگاه بررسي شده و مسئوليت صحت اطلاعات بعهده دانشجو مي­باشد. 

 

مرحله دوم: ارسال پستي مدارک

در اين مرحله از ثبت ­نام، لازم است پذيرفته ­شدگان پس از انجام ثبت­­ نام الکترونيکي، کليه مدارک مورد نياز را تا روز پنج­شنبه مورخ 17 شهريور 1401 به آدرس: (ايلام - بلوار پژوهش - دانشگاه ايلام - ساختمان مرکزي - معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي - اداره تحصيلات تکميلي - واحد پذيرش و ثبت نام - کد پستي 77111-69391) از طريق پست پيشتاز ارسال نمايند. لازم است کليه داوطلبان بر روي پاکت حاوي مدارک، نام و نام خانوادگي، عنوان رشته - گرايش قبولي و عبارت (مربوط به ثبت نام دکتري) را درج نمايند.

تذکر: در صورت انجام دقيق دو مرحله فوق، ثبت ­نام قطعي است و عدم انجام هرکدام از مراحل در تاريخ­هاي مقرر، به منزله انصراف از تحصيل تلقي مي گردد.

 

مدارک لازم جهت ارسال پستي:

  1. اصل و دو نسخه از تصاوير مدارک کارداني، کارشناسي و کارشناسي ارشد مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در آن معدل دوره ­ها قيد شده باشد. (به تعداد مورد نياز خود، کپي برابر اصل از مدارک تحصيلي تهيه و نزد خود نگهداري نماييد، زيرا پس از ثبت­ نام ارائه مدارک به دانشجو امکانپذير نمي­باشد).

تبصره1: پذيرفته ­شدگاني که به دلائلي قادر به ارائه ­ي اصل مدرک کارشناسي ارشد نمي­باشند لازم است اصل گواهي تاييد شده توسط دانشگاه يا موسسه آموزش عالي محل اخذ مدرک مذکور (فرم الف) را تکميل و به همراه ديگر مدارک ارسال نمايند.

تبصره2: براساس مصوبه جلسه شمارة 368 مورخ 3 بهمن 1374 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، فضلا و طلّاب حوزه­هاي علميّه قم و خراسان که دورة سطح 3 را گذرانده ­اند و يا تا تاريخ 31 شهريور 1401 دانش آموخته مي­شوند، براي يکي از کد رشته هاي امتحاني مرتبط در گروه علوم انساني مجاز به ثبت­ نام و شرکت در اين آزمون بوده­ اند. بديهي است اين دسته از داوطلبان در صورت قبولي، نياز به گذراندن دروس پيشنياز به تشخيص گروه آموزشي مؤسّسه محلّ قبولي هستند. در ضمن داوطلبان مربوط مي­ بايست در زمان ثبت­ نام، مدرك فراغت از تحصيل خود راکه توسّط مديريّت حوزه هاي علميّه صادر گرديده است، ارسال کنند.

تبصره3:  دارندگان مدارك تحصيلي معادل مي­بايست حائز شرايط «آيين نامه شرکت دارندگان مدارك معادل و غيررسمي در آزمونهاي ورودي مقاطع بالاتر» مصوّبه مجلس 845 شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري که طي بخشنامه شماره 77633/2 مورّخ 28 مرداد 1392 توسّط معاونت آموزشي وزارت متبوعه کليه دانشگاهها و مؤسّسات آموزش عالي ابلاغ گرديده، باشند. بديهي است آن عدّه از دارندگان مدارك معادل که قبل از تاريخ ابلاغ مصوبه جلسه شمارة 432 مورّخ 3 آذر 1377 شوراي عالي انقلاب فرهنگي (مبني بر ممنوعيّت برگزاري دوره­ هاي معادل) در دوره­هاي معادل پذيرفته شده ­اند، در شمول اين مصوبّه قرار مي­گيرند.

  1. يک نسخه تصوير تمام صفحات شناسنامه و کارت ملي )پشت و رو)
  2.  چهار قطعه عکس سه در چهار تمام رخ در سال جاري.
  3. تکميل و ارسال فرم تقاضانامه براي بهره­ مندي از مزاياي آموزش رايگان (فرم ب).
  4. تکميل فرم مربوط به مغايرت عکس (فرم ج) داوطلب.
  5. تکميل و ارسال فرم پرسشنامه عمومي دانشجويان.
  6. کپي کارت پايان خدمت يا معافيت يا دفترچه آماده به خدمت براي آقايان (يا هر مدرک ديگر که نشان دهنده وضعيت نظام­ وظيفه باشد).
  • مشمولين خدمت مقدس سربازي و همچنين دارندگان برگه اعزام به خدمت جهت اخذ معافيت تحصيلي از طريق لينک زير اقدام کنند:

services.epolice.ir

 

- پذيرفته شدگاني که در حين انجام  خدمت سربازي هستند بايد از طريق لينک زير درخواست معافيت تحصيلي ثبت کنند و پس از تاييد دانشگاه توسط يگان از خدمت ترخيص شوند.

services.epolice.ir

  1. ارائه مدرک کسب نمره زبان انگليسي، در صورت عدم ارائه نمرة زبان در زمان ثبت ­نام، دانشجو موظف است طبق مصوبه شوراي تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام، نمرات لازم را جهت آزمون جامع و دفاعيه رساله دکتري اخذ نمايد.
  2. تکميل و ارسال فرم مربوط به اطلاعات و آدرس محل تحصيل دوره هاي کارشناسي و کارشناسي ارشد.   
  3.  واريز مبلغ 12.000 ريال به شماره حساب (2178609001007) به نام دانشگاه پيام­ نور شعبه بنفشه تهران (ويژه فارغ ­التحصيلان پيام ­نور که قبل از سال 1394 فارغ التحصيل شده ­اند).دانش آموخته اي که هم مدرک کارشناسي هم ارشد  از دانشگاه پيام نور ميباشد ملزم به ارايه دو فيش ميباشد.لازم به ذکر است دانش آموختگاني که مدرک آنها داراي کد صحت بيست رقمي ميباشد نيازي به پرداخت مبلغ مذکور ندارند.
  4. پذيرفته­ شدگان با سهميه­ ي مربيان ملزم به ارسال مدرک دال بر تاييد اشتغال مربيان به صورت رسمي- قطعي و يا رسمي- آزمايشي در دانشگاهها و موسسات عالي هستند.

تبصره: داوطلباني که با سهميه­ ي مربي پذيرفته شده ­اند لازم است نامه موافقت رسمي دانشگاه محل خدمت خود را به همراه مدارک ارسال نمايند.

نکته:  کليه ي دارندگان مدارک حوزوي  و نيز شاغلين در آموزش و پرورش ملزم هستند بعد از ثبت نام تا تاريخ 30 مهر 1401 به صورت حضوري به اداره تحصيلات تکميلي واحد پذيرش و ثبت نام مراجعه نمايند تا ضمن دريافت نامه درخواست تاييديه تحصيلي، شخصاً امور مربوط به فرآيند وصول تاييديه تحصيلي را پيگيري نمايند.

نکته:  پذيرفته شدگاني که در سال گذشته در مقطع دکتري مشغول به تحصيل بوده اند لازم است فرم انصراف از تحصيل با تاريخ قبل ار 9 آذر 1400 به اين دانشگاه ارائه نمايند در غير اينصورت قبولي آنها لغو مي گردد.

 

ب- ثبت­ نام امور فرهنگي

کليه پذيرفته­ شدگان ملزم به تکميل فرمها و پرسشنامه­ هاي امور فرهنگي و امور دانشجويي هستند.

براي شناسايي توانمندي­ها و استعدادهاي شخصي خود لطفا پرسشنامه فرهنگي دانشجويان را پرينت گرفته و پس از تکميل  در سامانه بارگذاري شود. (فرم فرهنگي)

 

 

ج- ثبت­ نام رفاه دانشجويي

1-تکميل فرم تسهيلات رفاهي

 در اين مرحله بايستي در پورتال دانشجويي صندوق رفاه وزارت علوم به آدرس (bp.swf.ir) ثبت نام و شماره پرونده دريافت گردد.

https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1400/9140063-1.png

 

لازم به ذکر است در صورت مراجعه به دانشگاه (در صورت امکان حضور دانشجويان در دانشگاه که از طرف دانشگاه اعلام خواهد شد)، داشتن شماره پرونده ضروري بوده و دانشجويان بايستي نسبت به تکميل فرم تسهيلات رفاهي اقدام نمايند و در سامانه بارگذاري شود.. تکميل فرم تسهيلات رفاهي (pdf)

 

2- ثبت­ نام سراهاي دانشجويي (خوابگاه):

- پرداخت وديعه خوابگاه ويژه دانشجويان متقاضي خوابگاه به مبلغ 2.000.000 ريال (دويست هزار تومان) به حساب قرض ­الحسنه دانشجويان به شماره حساب ( 1917068298) بانک تجارت بنام معاونت دانشجويي دانشگاه ايلام.

- مطالعه و تکميل اطلاعات فرم سراهاي دانشجويي و بارگذاري آن در سامانه.

 

3-مرکز بهداشت، درمان و مشاوره:

پذيرفته شدگان گرامي جهت تشکيل پرونده مشاوره در دانشگاه لطفاً به آدرس­هاي زير مراجعه و نسبت به تکميل فرم­ها اقدام نموده آنرا تاييد نهايي نمايند. لازم به ذکر است دانشجويان محترم پس از تکميل فرم مذکور با در دست داشتن پرينت آن هنگام شروع سال تحصيلي جديد به مرکز بهداشت,درمان و مشاوره دانشگاه مراجعه نمايند..(الزامي است)

لينک کارنامه سلامت روان:

http://portal.saorg.ir/mentalhealth

لينک کارنامه سلامت جسم:

http://portal.saorg.ir/physicalhealth

 

نکات مهم:

  1. خواهشمند است براي انجام بهينه فرآيند ثبت­ نام، مراحل و موارد فوق را رعايت نموده و از مراجعه حضوري اجتناب فرماييد.
  2. پس از ثبت­ نام اينترنتي، دانشگاه نسبت به انتخاب واحد براي تمامي دانشجويان اقدام نموده و در اطلاعيه­ هاي بعدي، نحوه شرکت در کلاسها اعلام خواهد شد.
  3. زمان شروع ترم تحصيلي جديد متعاقبا از طريق اطلاعيه هاي بعدي درسايت دانشگاه اطلاع رساني مي شود.
  4. با توجه به ممنوعيت انتقالي و مهماني در دوره­ ي دکتري هيچگونه درخواست مهمان و يا انتقال به دانشگاه ­هاي ديگر قابل بررسي نمي­باشد.

 

معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام

 


شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها