جشن ازدواج 63 زوج دانشجوی دانشگاه‌های استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

به همت دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام، جشن ازدواج 63 زوج دانشجوي دانشگاه‌هاي استان ايلام با حضور خانم دکتر فلاحي نماينده مردم شريف استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي صبح روز چهارشنبه 19 ارديبهشت ماه 1403در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، خانم دکتر «سارا فلاحي» نماينده مردم شريف استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي با تبريک ازدواج دانشجويان حاضر در مراسم با بيان اينکه زن و شوهر با هم و درکنار هم ميتوانيد مسير ارتقاع روحي و فکري خود را رقم زنند، گفت: بر طبق برنامه دين مبين اسلام، زن و مرد در کنار هم با دوري از، جاه طلبي و توقعات بالا و با تربيت فرزندان شايسته راه سعادت را در پيش گيرند تا بتوان به وجود جامعه سالم و امن اميدوار بود.

در ادامه دکتر «طاهر عليمحمدي» رييس دانشگاه ايلام با بيان اينکه چنانچه فرد اراده براي رشد و رسيدن به مدارج عالي در ابعاد گوناگون را داشته باشد ازدواج نه تنها مانع نخواهد بود بلکه آرامشي را در او سبب مي شود که روند رشد را تسريع خواهد کرد، اظهار داشت: وجود چالش ها و موانع در فرايند ازدواج و پس از تشکيل زندگي مشترک تا حدي طبيعي و قابل پيش بيني است اما نکته مهم آن است که همسران روحيه گذشت و ايثار داشته و از شرايط بحراني عبور کنند.

رييس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه، با توجه احاديث و روايات از ائمه اطهار عليه السلام ازدواج باعث رشد و تکامل زوجين خواهد شد، تصريح کرد: فداکاري زوجين در کنار هم در استحکام بنيان خانواده بسيار مثمر ثمر خواهد بود.

دکتر عليمحمدي خاطر نشان کرد: اصطلاح ازدواج دانشجويي نخستين بار از سوي يکي از استادان دانشگاه تهران پيشنهاد شد و اولين جشن ازدواج در زمستان سال 1376 با کمک نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهيد بهشتي و با شرکت 60 زوج از دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد. اين رويکرد در سال هاي بعد در ساية پيام مقام معظم رهبري، حمايت نهادهاي مختلف و هداياي بخش هاي مختلف دولتي و تبليغات رسانه ها - به ويژه صدا و سيما- به تدريج با اشتياق بيشتري روبه رو شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها