سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام ( معرفی کتب تالیفی و ترجمه‌ای اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

عنوان کتاب: اکولوژي گياهي آتنوبوتاني و خاک‌شناسي

تاليف و ترجمه: دکتر مهدي حيدري استاديار دانشگاه ايلام، مهندس خديجه حاتمي کارشناس ارشد منابع طبيعي ايلام

کتاب اکولوژي گياهي آتنوبوتاني و خاک‌شناسي تاليف و ترجمه دکتر مهدي حيدري استاديار دانشگاه ايلام عضو هيات علمي دانشگاه ايلام، در 23 فصل و  584 صفحه منتشر شده است.

در بخشي از اين کتاب آمده است: هر موجود زنده‌اي به محيط زيست خود و بويژه به موجودات زنده ديگر وابسته است. لازمه بقا رابطه همزيستي موجودات است و بررسي چگونگي اين رابطه مورد توجه دانش اکولوژي است. دانش اکولوژي مجموعه شناخت ها در مورد اثرات محيط بر موجودات زنده، اثرات موجودات زنده بر محيط و روابط متقابل بين موجودات زنده را در بر مي گيرد. با تغيير محيط زيست جهاني و خطر انقراض گونه‌هاي گياهي و جانوري لزوم درک روابط موجوات زنده با هم و با محيط زيست‌شان بيشتر از پيش مطرح شده است.

کتاب حاضر با رويکردي علمي و آموزشي  مباحث مختلف اکولوژي را با تأکيد ويژه بر اکولوژي گياهي در بردارد. فصول ابتدايي اکولوژي و شاخه‌هاي مختلف آن، عوامل محيطي و کنش‌هاي متقابل بين گياهان جانوران و انسان، سازگاري‌هاي گياهان و شاخص‌هاي اکولوژيکي و تنوع زيستي را ارائه مي‌کند و در فصول بعد آلودگي‌هاي زيست محيطي، گرمايش جهاني، مديريت محيط زيست و اثر آلودگي بر پوشش گياهي مطرح شده است.  قسمت پاياني اين اثر نيز تشکيل خاک، حاصلخيزي خاک و حفظ حاصلخيزي را مورد بحث و بررسي قرار داده است.

 

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها