En Ar

رويداد دورهمي آينده روشن

يکي از مأموريت‌هاي مهم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها توجه به نخبگان دانشگاهي است

 

آيين افتتاحيه اولين رويداد دورهمي دانشجويي با عنوان « آينده روشن» به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، وزارتين بهداشت و علوم و با حضور رتبه‌هاي برتر کنکور سراسري برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام سعيد کرمي، مديرکل فرهنگي و اجتماعي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در آيين افتتاحيه اولين رويداد دورهمي دانشجويي با عنوان «آينده روشن» اظهار داشت: يکي از مأموريت‌هاي مهم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها توجه به نخبگان دانشگاهي است چرا که به دنبال اين هستيم که هويت ديني، ملي و جمعيت دانشجويي نخبه را بتوانيم تأمين و ارتقا دهيم. دانشجويان نخبه تحصيلي همان‌طور که در درس خواندن ويژه هستند، بايستي در موضوعات فرهنگي و تربيتي نيز متفاوت ديده شوند.

وي ادامه داد: نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها از امسال، رتبه‌هاي زير1000کنکور سراسري را مد نظر قرار داده است و بنا را بر اين گذاشتيم که هر سال اين افراد نخبه را به زيارت امام هشتم(ع) دعوت کنيم تا سرآغاز خاطره‌انگيزي براي شروع فعاليت‌هاي آموزشي شود.

حجت الاسلام کرمي افزود: در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، دبيرخانه‌اي وجود دارد که سازماندهي نخبگان را در دست اجرا دارد و در هر دفتر نهاد رهبري دانشگاه‌هاي نخبه‌پذير، کانون و تشکيلاتي را براي نخبگان طراحي مي‌کنيم که آنها به ‌صورت دائم براي حمايت از اين دانشجويان و ارائه خدمات‌ به آنها آماده باشند.

مديرکل فرهنگي و اجتماعي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تصريح کرد: در اين مراسم بيش از500 نفر از دانشجويان رتبه برتر رشته تجربي از دانشگاه‌هاي مهم علوم پزشکي تهران، ايران، شهيد بهشتي، دانشگاه تبريز، دانشگاه شيراز شرکت کردند. اين مراسم به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت، وزارت علوم و آستان قدس رضوي برگزار شده است.

اين مقام مسئول عنوان کرد: برنامه‌هاي ما ترکيبي از برنامه‌هاي معنوي، زيارتي و آموزشي است. اعتقاد داريم اين دانشجويان بايد در کنار درس و نخبگي علمي خودشان، براي مواجهه با زندگي نيز مهارت کسب کنند. بنابراين هدف از برگزاري اين مراسم انتقال ميراث فرهنگي ديني و تثبيت و تعميق هويت ملي و ديني دانشجويان است.

حجت الاسلام کرمي يادآور شد: جمعيت هدف ما ممکن است به‌ نقاط مختلف بروند و بايستي هويت ديني و ملي خود را حفظ کنند تا در صورت ادامه مسير اين هويت پاي بر جاي بماند و وفادار به آرمان‌هاي کشورشان باشند و دغدغه خدمت به مردم را هميشه به همراه داشته باشند.

رويداد دورهمي آينده روشن
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها