En Ar

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام: سبک زندگي اسلامي حيات طيبه انساني را محقق مي‌کند

حجت الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام گفت: سبک زندگي اسلامي زمينه‌ساز تحقق تمدن نوين اسلامي و تمدن مهدوي است.

 

 به گزارش روابط عمومي و به نقل از ايسنا،  حجت‌الاسلام ‌و المسلمين دکتر «غلامرضا غياثي»، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام و دانشگاه ايلام در نشست گام دوم انقلاب و سبک زندگي اسلامي، اظهار کرد: مفهوم سبک زندگي يا به اين مفهوم که زندگي چيست در سال 1929رسميت پيدا کرد و مورد مباحث تئوريک علمي و پژوهشي قرار گرفت، اما تاريخچه و طراحي سبک زندگي به نوعي در ايجاد رسالت و آغاز رسالت پيامبر گرامي اسلامي قرآن کريم و در سيره‌ پيغمبر اسلام طراحي شد.

دکتر غياثي با بيان اينکه امروز به دنبال سبک زندگي اسلامي هستيم و بهترين منبع سبک زندگي اسلامي قرآن است، تصريح کرد: به اين اصطلاح در نگاه روانشناسان، جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان به آن پرداخته شده و نظريات، محتواها، کتاب‌ها و مقالات بسياري هم در اين موضوع در طول تاريخ تدوين و تعريف شده است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با بيان اينکه سبک زندگي فرد همان رفتار شخصيتي فرد و مبتني بر نگرش‌هاي اجتماعي و فردي در بستر جامعه و گروه‌ها است، تصريح کرد: سبک زندگي اصطلاحي مشترک بين جامعه‌شناسي و روانشناسي است و تعريف آن نشان مي‌دهد که زندگي از نظر محتوايي يک بستر وسيعي را در بر مي‌گيرد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام تصريح کرد: سبک زندگي ما در ابتدا نگرش‌ها و باورها و رفتارهاي فردي است که به رفتارهاي خانوادگي يا رفتارهايي اجتماعي و سپس به گروه‌هاو جامعه تسري پيدا مي‌کند و اين بستر توسعه پيدا مي‌کند و روش ارتباطي و تعاملي سطح اجتماعي جوامع و ملت‌ها مي‌شود و در نهايت ممکن است ما روزي به اينجا برسيم که سبک زندگي و روش هاي زندگي بشري در جوامع مختلف يکسان و مشترک يا نزديک به هم داشته باشيم.

دکتر غياثي ادامه داد: در بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري که تأکيد مي‌شود دنبال تشکيل يک امت واحد يا دنبال ايجاد شجره طيبه براي براي آحاد بشريت هستيم، يعني اينکه سبک زندگي ملل اسلامي در تمدن نوين اسلامي و در آخرالزمان قطعاً به يک سياق خواهد بود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام گفت: غرب و دشمنان دنبال اين هستند که زندگي غربي را در جوامع اسلامي و خصوصاً کساني که در حوزه انقلاب اسلامي وارد کنند و ما بايد در يک دورنما طرح و نقشه زندگي اسلامي را طراحي و وارد عرصه زندگي کنيم.

دکتر غياثي تأکيد کرد: بر اساس بيانيه گام دوم و نگاه مقام معظم رهبري درباره سبک زندگي اسلامي، سبک زندگي اسلامي، تشکيل دهکده جهاني و صلح بين‌الملل جهاني را با چالش‌هاي جدي مواجه مي‌کند، چون سبک زندگي اسلامي تمدن نوين اسلامي و فراتر از تمدن نوين اسلامي تمدن آخرالزمان و تمدن مهدوي را مي‌سازد و قرآن نيز به اين مهم بشارت داده است.

وي با تأکيد بر اينکه با سبک زندگي اسلامي حيات طيبه انساني در آخرالزمان محقق خواهد شد، تأکيد کرد: عامل اول و اساسي در نگاه قرآن و مقام معظم رهبري براي تحقق سبک زندگي اسلامي زندگي مومنانه و قرآني و عامل بودن به علوم مرتبط با اين حوزه است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام با تأکيد بر اينکه رفتارها از نگاه قرآن بايد مبتني بر علم و ايمان باشد و همين اساس سازواره و طرح واره شخصيت انسان را تشکيل مي‌دهد، ادامه داد: قرآن به عنوان برنامه زندگي انسان مسلمان، بيش از هر منبع ديگري انسان را به رفتار مبتني بر علم تشويق مي‌کند و تأکيد مي‌کند که انسان بايد خود را از مذبذب بودن نجات دهد.

دکتر غياثي تأکيد کرد: کساني که علم معنوي و ديني را کسب نموده‌اند، نمي‌توانند به يک سبک زندگي تمام عيار ظاهري سبک زندگي غربي امروز تن بدهند، چون زندگي غربي در قالب و محدوده تجربه و حس است و آخرت‌گرا نيست.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام با تأکيد بر اينکه ما بايد در زندگي دنبال معنويت و ايمان باشيم و اين اساس سبک زندگي اسلامي است که معرفت را براي ما به ارمغان مي‌آورد، تصريح کرد: ايمان يعني علمي که داده‌هاي معنايي و روحاني را وارد زندگي ما مي‌کند و از زندگي ما يک زندگي مومنانه مي‌سازد.

دکتر غياثي با بيان اينکه سبک زندگي اسلامي در زمينه‌هاي مختلف تعهدآور است، تأکيد کرد: اين تعهد در ابعاد مختلف زمينه‌ساز حرکت به سمت حيات طيبه انساني است که در گام دوم بر آن تأکيد شده است.

 اين نشست با همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي واحد استان ايلام و با همکاري دانشگاه‌هاي ايلام، علمي کاربردي، علوم پزشکي و پيام نور برگزار شد.

 

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام: سبک زندگي اسلامي حيات طيبه انساني را محقق مي‌کند
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها