En Ar

اطلاعيه ثبت نام پذيرفته شدگان بدون آزمون ارشد402/403

اطلاعيه ثبت نام 
ويژه پذيرفته شدگان بدون آزمون در مقطع کارشناسي ارشد
دانشگاه ايلام در سال تحصيلي 1403-1402
از طريق آئين نامه استعدادهاي درخشان

با سلام و تبريک به مناسبت قبولي و ورود به دانشگاه ايلام، بر اساس برنامه ريزي بعمل آمده، ثبت نام و پذيرش در دانشگاه ايلام بر اساس برنامه  زير و بصورت کاملاً غيرحضوري مي باشد. خواهشمند است با هدف جلوگيري از بي نظمي و ثبت نام هرچه آسان تر، مراحل زير را به ترتيب انجام داده و از جابجايي زمانها خودداري فرماييد.

 

الف -  ثبت نام آموزشي:

الف:مرحله ثبت نام اينترنتي

اين مرحله از ثبت نام بصورت اينترنتي از روز 1402/8/2 تا  1402/8/8 بصورت غيرحضوري انجام گرفته و نيازي به مراجعه دانشجو به دانشگاه نمي باشد. اين مرحله از ثبت نام شامل:

اين مرحله از ثبت نام شامل موارد ذيل مي باشد:

ابتدا دانشجو با مراجعه به آدرس https://uid.ilam.ac.ir/reg با وارد نمودن کد ملي بعنوان شناسه کاربري و رمز عبور (تکرار براي شناسه و رمز عبور) جهت دريافت کد کاربري و پسورد يکتا (که در تمام مراحل تحصيل کاربردي و با اهميت است) اقدام نماييد. اين شناسه به شماره موبايل شما ارسال خواهد شد (سامانه فوق از روز  1402/8/2  براي دانشجويان فعال خواهد بود).

توجه: درصورت وجود ابهام در مورد کد يکتا با شماره 08459241255  (خانم امامي پور)   تماس حاصل فرماييد

تذکر: اطلاعات وارد شده دانشجو در سامانه گلستان متعاقباً توسط آموزش دانشگاه صحت سنجي شده و مسئوليت صحت اطلاعات بعهده دانشجو مي باشد. چنانچه در هر مرحله از تحصيل، دانشگاه متوجه مغايرتي در اطلاعات ثبت شده گردد، قبولي دانشجو لغو مي گردد.

2- دانشجو پس از دريافت کد کاربري و پسورد يکتا از طريق سامانه آموزشي (سيستم گلستان) دانشگاه به آدرس اينترنتي http://edu.ilam.ac.ir/home/Default.htm  وارد شده و پس از مطالعه (راهنماي ثبت نام غيرحضوري) در سامانه، نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام نمايد. در انتهاي اين مرحله، گزارش نهايي ثبت ­نام اينترنتي را چاپ و به انضمام مدارک موردنياز که به آنها اشاره خواهد شد از طريق پست به دانشگاه ارسال نماييد.                                                                           

ب- برنامه زماني ارسال پستي مدارک:

پذيرفته ­شدگان کليه مدارک زير را بلافاصله بعد از ثبت نام اينترنتي تا تاريخ 1402/08/10 به آدرس: (ايلام - بلوار پژوهش - دانشگاه ايلام - ساختمان مرکزي - معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي - اداره تحصيلات تکميلي - واحد پذيرش و ثبت نام - کد پستي 77111-69391) از طريق پست پيشتاز ارسال نمايند.

 لازم است کليه داوطلبان اطلاعات مربوط به: نام و نام خانوادگي، عنوان رشته - گرايش قبولي و عبارت (مربوط به ثبت نام کارشناسي ارشد) را بر روي پاکت حاوي مدارک، درج نمايند.

 

تذکر: مدارکي که ارسال اصل آنها ضروري است، بايستي ضرورتاً نسخه اصل آنها ارسال گردد، در صورت ارسال کپي، ثبت نام دانشجوناقص بوده وفرآيند ثبت نام لغو مي گردد. 

  

مدارک لازم جهت ارسال پستي:

  1. اصل و دو نسخه ازتصوير مدارك کارداني و کارشناسي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در آن معدل دوره هاي کارداني و کارشناسي قيد شده باشد.

تذکر: (به تعداد مورد نياز خود کپي برابر اصل از مدارك تحصيلي خود تهيه و در نزد خود نگهداري نماييد؛ زيرا پس از ثبت نام، از تحويل مدارك ممانعت به عمل خواهد آمد.)

تبصره1: آن دسته از داوطلباني که دانشجوي سال آخر هستند و به عنوان رتبه اوّل در اين آزمون شرکت نموده اند، معدل فارغ التحصيلي اعلام شده آنان از سوي مؤسسه آموزش عالي محل فارغ التحصيلي دوره کارشناسي آنان، لحاظ گرديده و لازم است فرم مربوط (فرم شماره 1) را تکميل و ارسال نمايند.

تبصره2: پذيرفته شدگاني که به دلايلي قادر به ارائه اصل مدرك کارشناسي نيستند، لازم است فرم معدل کارشناسي (فرم شماره 2) را تکميل و همراه ساير مدارک تحويل دهند. بديهي است مهلت تحويل اصل يا گواهي موقت اين قبيل پذيرفته­ شدگان تاريخ 1402/08/10 مي­باشد.

تبصره3: آن دسته از پذيرفته شدگاني که در زمان اعلام نتايج اوليه و تکميل فرم انتخاب رشته دانشجوي سال آخر بوده اند و حداکثر تا تاريخ 1402/06/30 فارغ التحصيل مي شوند، دانشجوي سال آخر شناخته شده و لازم است فرم تعهد فراغت از تحصيل (فرم شماره3) دانشجويان سال آخر را پس از تأييد مؤسّسه آموزش عالي محل فارغ التحصيلي دوره کارشناسي  به دانشگاه  ايلام ارسال نمايند.

تبصره4: براساس مصوّبه جلسه 368 مورّخ 74/11/3 شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد مدارك تحصيلي صادر شده توسط مديريت يکي از حوزه هاي علميه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه هاي علميه که بر اساس مدرك صادر شده توسط مديريت يکي از حوزه هاي علميه قم و خراسان دوره سطح 2 را گذرانده اند و يا تا تاريخ 1402/6/31 فارغ التحصيل مي شوند، منحصراً مجاز بوده اند در هريک از کد رشته هاي امتحاني گروه علوم انساني ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمايند و در صورت پذيرفته شدن، مشروط به گذراندن دروس پيشنياز به تشخيص گروه آموزشي ادامه تحصيل دهند. بديهي است اين دسته از داوطلبان بايد تصوير مدرك فراغت از تحصيل خود را که توسط يکي از مديريتهاي حوزة علميه قم ويا حوزه علميه خراسان صادر گرديده است، در اختيار داشته باشند.

تبصره5: پذيرفته شدگاني که داراي مدرك تحصيلي معادل هستند، لازم است واجد شرايط مفاد «آيين نامه شرکت دارندگان مدارك معادل و غيررسمي در آزمونهاي مقاطع بالاتر» مصوّب جلسه 845 مورّخ 1392/4/15 شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري که طي بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 1392/5/28 توسط معاونت آموزشي وزارت متبوع به کليه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي ابلاغ گرديده، باشند. بديهي ست بعد از ثبت نام مجوز ادامه تحصيل اين قبيل پذيرفته شدگان از وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري استعلام مي گردد.

1- يک نسخه از تصوير تمام صفحات شناسنامه و کارت ملي (پشت و رو)

2- چهار (4) قطعه عکس (سه در چهار) تمام رخ تهيه شده در سال جاري.

3- تکميل و ارائه برگ تقاضانامه بهره ­مندي از مزاياي آموزش رايگان ويژه پذيرفته ­شدگان دوره روزانه. (فرم شماره 4)

4- پذيرفته­ شدگان شاغل در آموزش و پرورش لازم است قبل از ثبت­ نام، گواهي موافقت بدون قيد و شرط با ادامه تحصيل (خطاب به دانشگاه ايلام) و همچنين موافقت با ارسال تاييديه تحصيلي و ريز نمرات مقطع قبلي (خطاب به دانشگاه محل اخذ مدرک قبلي) را ارائه نمايند.

5- تکميل و ارسال فرم مربوط به اطلاعات و آدرس دقيق محل تحصيل  دوره کارشناسي. (فرم اطلاعات آدرس)

6- تکميل و ارسال فرم پرسشنامه عمومي دانشجويان کارشناسي ارشد. (فرم پرسشنامه)

7- چاپ و ارسال گزارش نهايي ثبت ­نام اينترنتي.         

8- کپي کارت پايان خدمت يا معافيت براي آقايان (يا هر مدرک ديگر که نشان دهنده وضعيت نظام وظيفه باشد).

-مشمولين خدمت مقدس سربازي و همچنين دارندگان برگه اعزام به خدمت جهت اخذ معافيت تحصيلي از طريق لينک زير اقدام کنند:

services.epolice.ir

- پذيرفته شدگاني که در حين انجام  خدمت سربازي هستند بايد از طريق لينک زير درخواست معافيت تحصيلي ثبت کنند و پس از تاييد دانشگاه توسط يگان از خدمت ترخيص شوند

services.epolice.ir

توجه: دانشجويان انصرافي که قبلا از معافيت تحصيلي استفاده نموده اند ميبايست حداکثر تا تاريخ 31 شهريور 1402 معافيت تحصيلي قبلي  خود را با مراجعه به حوزه نظام وظيفه  لغو نموده و درخواست معافيت جديد از طريق لينک زير ثبت نمايند.

services.epolice.ir

ب- ثبت نام عضويت  نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها

جهت ثبت نام امور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري به لينک زير مراجعه نماييد:

https://survey.porsline.ir/s/7MSSuAd

ج- ثبت نام امور فرهنگي

جهت ثبت نام امور فرهنگي به لينک زير مراجعه نماييد:

https://kamand.ilam.ac.ir/jadid

د- ثبت نام رفاه دانشجويي

جهت ثبت نام امور رفاه دانشجويي به لينک زير مراجعه نماييد:

www.ilam.ac.ir/file_bank/1400/941400710-refah.pdf

3-مرکز بهداشت، درمان و مشاوره:

پذيرفته شدگان گرامي جهت تشکيل پرونده مشاوره در دانشگاه لطفاً به آدرس­هاي زير مراجعه و نسبت به تکميل فرم­ها اقدام نموده آنرا تاييد نهايي نمايند. لازم به ذکر است دانشجويان محترم پس از تکميل فرم مذکور با در دست داشتن پرينت آن هنگام شروع سال تحصيلي جديد به مرکز بهداشت,درمان و مشاوره دانشگاه مراجعه نمايند..(الزامي است)

لينک کارنامه سلامت روان:

http://portal.saorg.ir/mentalhealth

لينک کارنامه سلامت جسم:

http://portal.saorg.ir/physicalhealth

نکات مهم:

  • 1 -پس از ثبت ­نام اينترنتي، دانشگاه نسبت به انتخاب واحد براي تمامي دانشجويان اقدام نموده و در اطلاعيه­ هاي بعدي،نحوه شرکت درکلاس ها اعلام خواهد شد.
  • 2- با توجه به ممنوعيت انتقالي و مهماني در دوره ­ي کارشناسي ارشد هيچگونه درخواست مهمان و يا انتقال به دانشگاه ­هاي ديگر قابل بررسي نمي ­باشد.
  • 3- کليه پذيرفته شدگان پس از ثبت نام ملزم به دريافت کارت دانشجويي از اداره حراست دانشگاه مي باشند.
  • 4 -لازم به ذکر است پذيرش در دانشگاه ايلام در سال تحصيلي 1403-1402 براي نيمسال اول(مهرماه 1402) مي باشد.
  • 5 -واحد پذيرش و ثبت نام دانشگاه در وقت اداري با شماره تماس 08459241294 آماده پاسخگوئي به سؤالات شما مي باشد

تمامي پذيرفته شدگان گرامي مي بايست  جهت انجام مراحل بررسي صلاحيت  عمومي با مطالعه دقيق توضيحات ذيل ، در اسرع وقت  اقدام نمايند.

1)  فرم بررسي صلاحيت عمومي را از لينک زير در وبسايت رسمي گروه حمايت از استعدادهاي درخشان دريافت نموده و به دقت تکميل کنيد:
       دانلود  فرم بررسي صلاحيت عمومي
* حين تکميل اطلاعات محل تحصيل، فقط به ذکر نام دانشگاه يا مؤسسه محل تحصيل اکتفا نکنيد. آدرس دقيق و کامل محل تحصيل حتما ً بايستي نوشته شود.
تکميل اطلاعات به شکل ناقص،منجر به تأخيردر اعلام نتيجه خواهد شد.
* ارائه اطلاعات نادرست و خلاف  واقع ميتواند منجر به ابطال نتيجه شود.

2) هزينه بررسي صلاحيت عمومي را به مبلغ 2،140،000 ريال (دويست و چهارده هزار تومان)،به يکي از روشهاي ذيل،به حساب خزانه داري کل کشور/سازمان سنجش آموزش کشور واريز نمائيد:

   شماره کارت:  2282-2998-9570-6367
  شماره حساب (بانک ملي):     4001021101007489
  شماره شبا:      IR770100004001021101007489
  شناسه پرداخت:    294021174113560001135607480010


3) مدارک لازم  براي بررسي صلاحيت عمومي را به شرح ذيل تهيه نمائيد:
1- اصل فرم بررسي صلاحيت عمومي تکميل شده به همراه الصاق عکس رنگي
2 -اصل فيش واريز بانکي ياکپي رسيددريافتي از خودپرداز
3- کپي صفحه اول شناسنامه،کپي کارت ملي، و کپي حکم کارگزيني (در صورت اشتغال)

4)  مدارک فوق الذکر  رادر اسرع وقت وحداکثر تا تاريخ 1402/8/10به دفتر هدايت استعداد هاي درخشان (خانم هاشمي ) تحويل نماييد
5)   عدم ارسال مدارک لازم جهت بررسي صلاحيت عمومي در موعد مقرر،به منزله انصراف از پذيرش خواهد بود.

 

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها