1- تحويل درخواست و مدارک و رزومه به مدير گروه (اقدام کننده: فرد متقاضي)
2- بررسي اوليه مدارک متقاضيان و تطبيق با نيازهاي گروه و داشتن شروط لازم (اقدام کننده: مدير گروه)
3- ارسال فايل ليست متقاضيان به همراه فايل رزومه متقاضيان براي مدير امور هيات علمي (اقدام کننده: مدير گروه)
توجه: ارسال فايل متقاضيان توسط مدير گروه براي مدير امور هيات علمي بصورت تجميع شده فقط 2 بار در سال انجام مي شود (نيمه دوم آبان ماه و نيمه اول خردادماه) بديهي است رزومه هاي ارسالي در بازه هاي زماني ديگر مورد ارزيابي قرار نخواهد گرفت.
4- بررسي فايل رزومه متقاضيان و ارسال افراد مورد تاييد براي مدير گروه (اقدام کننده: مدير امور هيات علمي)
5- تشکيل جسله کارگروه علمي و مصاحبه علمي (اقدام کننده: مدير گروه با هماهنگي دانشکده)
6- ارسال نتايج کارگروه براي مدير امور هيات علمي (اقدام کننده مدير گروه)
7- تشکيل جلسه مصاحبه عمومي (اقدام کننده: مدير امور هيات علمي)
8- در صورت تاييد علمي و عمومي کد استادي صادر مي شود (اقدام کننده معاونت آموزشي)