پردیس بین‌المللی در دانشگاه ایلام ایجاد می‌گردد

خانه خبرها

دکتر عموعابديني معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره ظرفيت عالي دانشگاه ايلام در زمينه پذيرش دانشجوي بين‌الملل، از راه‌اندازي پرديس بين‌المللي دانشگاه ايلام خبر داد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر عموعابديني معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري صبح روز چهارشنبه 19 ارديبهشت ماه 1403 در نشست شوراي دانشگاه ايلام با تبريک هفته معلم و تجليل از مقام شامخ معلمان و اساتيد، اظهار داشت: مردم شريف و نجيب استان ايلام در طول هشت سال دفاع مقدس با تقديم بيش از 3 هزار شهيد، دين خود را به نظام و انقلاب اسلامي ادا کرده اند، لذا بايد تلاش کنيم به آنچه شايستگي آن را دارند و بخصوص در زمينه علمي و فناوري دست يابند.

دکتر عموعابديني، با اشاره به موفقيت‌هاي دانشگاه ايلام در طي ساليان اخير، يادآور شد: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با فراهم کردن امکانات، تلاش خواهد کرد، تا سطح علمي اين دانشگاه بيش از پيش ارتقا يابد.

معاون آموزشي وزارت علوم با بيان اينکه دانشگاه‌هاي مرزي در غرب و شرق کشور مورد توجه ويژه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هستند، گفت: با توجه به موقعيت مرزي دانشگاه ايلام، اين دانشگاه با برنامه‌ريزي به خوبي مي‌تواند در زمينه ديپلماسي علمي و توسعه همکاري‌هاي علمي با کشور عراق تاثيرگذار باشد.

دکتر عموعابديني با بيان اينکه وزارت علوم در راستاي اصلاح شيوه پذيرش دانشجو در بين استعدادهاي درخشان و اهميت به نياز جامعه، اقدام به ايجاد طرح پذيرش دانشجو به صورت استاد محوري کرد، اظهار داشت: در اين شيوه استاد راهنما طرحي را براي رفع نيازهاي جامعه انتخاب و پس از تاييد و تصويب، با پذيرش دانشجوي توانمند و متخصص طرح تکميل مي‌گردد، که تاکنون خوشبختانه با اجراي موفقيت آميز اين طرح، دستاوردهاي ارزشمندي همچون جلوگيري از مهاجرت دانشجويان به خارج از کشور حاصل شده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: اميدواريم با افزايش تعداد اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي مختلف در زمينه ارتقاي علمي جامعه، گام مهمي برداشته شود.

دکتر عموعابديني با بيان اينکه خوشبختانه در جلسه امروز هيات رييسه دانشگاه ايلام، راه‌اندازي پرديس بين‌المللي دانشگاه ايلام تصويب شد، گفت: يکي از مهمترين شروط تصويب اين پرديس بين‌المللي، تحصيل 3 دانشجوي خارجي از 4 دانشجو است و اميدواريم با پذيرش تعداد بيشتر دانشجويان عراقي به جهت همسايگي استان ايلام با اين کشور، اين مهم هر چه زودتر دست يافتي شود.

در اين جلسه اعضاي شوراي دانشگاه ايلام به بيان نظرات، سوالات و پيشنهادات خود پرداختند و معاون آموزشي وزارت علوم نيز به صورت مبسوط پاسخهاي لازم را ارائه کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها