راهنمای ثبت نام استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد

با سلام و عرض تبريک خدمت پذيرفته­ شدگان استعداد درخشان کارشناسي ارشد سال 1400 دانشگاه ايلام، به اطلاع مي­رساند ثبت ­نام و پذيرش در دانشگاه ايلام به صورت کاملا غيرحضوري و براساس برنامه زمان بندي مشخصي مي­باشد. خواهشمند است با هدف تسريع در ثبت­ نام و جلوگيري از بي­ نظمي، مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد و از مراجعه حضوري جدا خودداري نماييد. ضروري است متقاضيان پيش از انجام هر اقدامي، اطلاعيه و دستورالعمل هر بخش را به دقت خوانده و سپس مدارک لازم را بارگذاري و ثبت نام را کامل نماييد. 

 

دانشجويان توجه داشته باشند ثبت نام آنها در اين مرحله مشروط به تاييد صلاحيت عمومي وزارت علوم است.

الف -  ثبت نام آموزشي:

الف:1- مرحله ثبت نام اينترنتي

اين مرحله از ثبت نام بصورت غيرحضوري (الکترونيکي) از روز چهارشنبه تاريخ 1400/09/03 لغايت روز سه شنبه 1400/98/9 انجام مي گيرد.

اين مرحله از ثبت نام شامل موارد ذيل مي باشد:

-  دانشجو جهت دريافت کد کاربري و پسورد يکتا (که در تمام مراحل تحصيل کاربردي و بااهميت است) به آدرس https://uid.ilam.ac.ir/reg مراجعه و کد ملي خود را وارد نمايد. اين شناسه پس از پايان عمليات به شماره موبايل دانشجو ارسال خواهد شد.

نکته: دريافت کد کاربري يکتا، جهت صدور کارت دانشجويي الزامي است.

توجه: درصورت وجود ابهام در مورد کد يکتا با شماره 08459241246 (خانم رضايي نسب) تماس حاصل فرماييد.

- با در اختيار کد کاربري و پسورد يکتا به سامانه آموزشي (سيستم گلستان) دانشگاه به آدرس اينترنتي http://edu.ilam.ac.ir/home/Default.htm  وارد شده و پس از مطالعه (راهنماي ثبت نام غيرحضوري) در سامانه گلستان نسبت به ثبت مشخصات اقدام نماييد. 

تذکر: اطلاعات وارد شده متعاقباً توسط آموزش دانشگاه صحت سنجي شده و مسئوليت صحت اطلاعات بعهده دانشجو مي باشد. چنانچه در هر مرحله از تحصيل، دانشگاه متوجه مغايرتي در اطلاعات ثبت شده گردد، قبولي دانشجو لغو مي گردد.

 

- در انتهاي اين مرحله گزارش نهايي ثبت ­نام الکترونيکي (در صورت تکميل مراحل مختلف ثبت ­نام الکترونيکي، امکان اخذ گزارش نهايي فراهم است) و فرمهاي مشخص شده را چاپ و تکميل نموده و به انضمام مدارک لازم که به آنها اشاره خواهد شد از طريق پست به دانشگاه ارسال نماييد.                                                                           

- فرمهاي زير را دانلود کرده، تکميل و در سامانه بارگزاري نماييد:

- فرم پرسشنامه عمومي دانشجويان

- فرم اطلاعات آدرس

- فرم شماره 1

- فرم شماره 2

- فرم شماره 3

- فرم شماره 4

- فرم شماره 5

 

صلاحيت عمومي:

دانشجويان استعداد درخشان پس از قبولي نيازمند طي مراحل صلاحيت عمومي هستند. در صورتي که اين مرحله انجام نشود، در هر مرحله از تحصيل که باشند از ادامه تحصيل آنها جلوگيري مي‌شود. لذا مستعدي است فرم هاي زير را دانلود کرده و آن ها را به دقت پر کنيد و به همراه فيش واريزي مربوطه که اطلاعات آن در فرم ها وجود دارد به دانشگاه ارسال کنيد. 

1- فرم صلاحيت عمومي به همراه اطلاعات پرداخت فيش

2- فرم تعهد 

 

ارسال پستي مدارک:

پذيرفته ­شدگان کليه مدارک زير را بلافاصله بعد از ثبت نام الکترونيکي به آدرس: (ايلام - بلوار پژوهش - دانشگاه ايلام - ساختمان مرکزي - معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي - اداره تحصيلات تکميلي - واحد پذيرش و ثبت نام - کد پستي 77111-69391) از طريق پست پيشتاز ارسال نمايند.

 لازم است کليه داوطلبان اطلاعات مربوط به: نام و نام خانوادگي، عنوان رشته - گرايش قبولي و عبارت (مربوط به ثبت نام کارشناسي ارشد) را بر روي پاکت حاوي مدارک، درج نمايند.

 

توجه: در مورد مدارکي که ارسال اصل آنها ضروري است، بايستي ضرورتاً نسخه اصل آنها ارسال گردد، در صورت ارسال کپي، ثبت نام ناقص و موجب فرآيند ثبت نام لغو مي گردد. 

  

مدارک لازم جهت ارسال پستي:

- فرم تعهد ثبت نام استعداد درخشان

- فيش پرداختي صلاحيت عمومي به مبلغ 800000 ريال

- فرم تکميل شده صلاحيت عمومي 

- در صورت اشتغال، ارسال کپي حکم کارگزيني

- صفحه اول گذرنامه ويژه اتباع

-تصوير صفحه اول شناسنامه (دو نسخه)

- تصوير ساير صفحات شناسنامه (يک نسخه)

- تصوير کارت ملي (دو نسخه از پشت و رو)

- پنج (5) قطعه عکس (سه در چهار) تمام رخ تهيه شده در سال جاري.

- اصل و دو نسخه تصوير مدارك کارداني و کارشناسي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در آن معدل دوره هاي کارداني و کارشناسي قيد شده باشد.

تذکر: (به تعداد مورد نياز خود کپي برابر اصل از مدارك تحصيلي خود تهيه و در نزد خود نگهداري نماييد؛ زيرا پس از ثبت نام، از تحويل مدارك ممانعت به عمل خواهد آمد.)

 

تبصره: پذيرفته شدگاني که به دلايلي قادر به ارائه اصل مدرك کارشناسي نيستند، لازم است فرم معدل کارشناسي (فرم شماره 2) را تکميل و همراه ساير مدارک تحويل دهند. بديهي است مهلت تحويل اصل يا گواهي موقت اين قبيل پذيرفته­شدگان تاريخ 1400/8/30 مي­باشد.

 

تبصره: پذيرفته شدگاني که داراي مدرك تحصيلي معادل هستند، لازم است واجد شرايط مفاد «آيين نامه شرکت دارندگان مدارك معادل و غيررسمي در آزمونهاي مقاطع بالاتر» مصوّب جلسه 845 مورّخ 92/04/15 شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري که طي بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 توسط معاونت آموزشي وزارت متبوع به کليه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي ابلاغ گرديده، باشند. بديهي ست بعد از ثبت نام مجوز ادامه تحصيل اين قبيل پذيرفته شدگان از وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري استعلام مي گردد.

- تکميل و ارائه برگ تقاضانامه بهره ­مندي از مزاياي آموزش رايگان ويژه پذيرفته ­شدگان دوره روزانه. (فرم شماره 4)

- تکميل و ارسال فرم مغايرت عکس (فرم شماره 5)

- پذيرفته­ شدگان شاغل در آموزش و پرورش لازم است قبل از ثبت­ نام، گواهي موافقت بدون قيد و شرط با ادامه تحصيل (خطاب به دانشگاه ايلام) و همچنين موافقت با ارسال تاييديه تحصيلي و ريز نمرات مقطع قبلي (خطاب به دانشگاه محل اخذ مدرک قبلي) را ارائه نمايند.

- تکميل و ارسال فرم مربوط به اطلاعات و آدرس دقيق محل تحصيل  دوره کارشناسي. (فرم اطلاعات آدرس)

- تکميل و ارسال فرم پرسشنامه عمومي دانشجويان کارشناسي ارشد. (فرم پرسشنامه عمومي دانشجويان)

- واريز مبلغ 12.000 ريال به شماره حساب (2178609001007) به نام دانشگاه پيام ­نور شعبه بنفشه تهران. (ويژه فارغ التحصيلان پيام­ نور که قبل از سال 1394 فارغ التحصيل شده ­اند)

- چاپ و ارسال گزارش نهايي ثبت ­نام الکترونيکي.         

- کپي کارت پايان خدمت يا معافيت براي آقايان (يا هر مدرک ديگر که نشان دهنده وضعيت نظام وظيفه باشد).

-مشمولين خدمت مقدس سربازي و همچنين دارندگان برگه اعزام به خدمت جهت اخذ معافيت تحصيلي از طريق لينک زير اقدام کنند:

 services.epolice.ir

- پذيرفته شدگاني که در حين انجام  خدمت سربازي هستند بايد از طريق لينک زير درخواست معافيت تحصيلي ثبت کنند و پس از تاييد دانشگاه توسط يگان از خدمت ترخيص شوند.

services.epolice.ir

 

توجه: دانشجويان انصرافي که قبلا از معافيت تحصيلي استفاده نموده اند ميبايست حداکثر تا تاريخ 1400/06/31 معافيت تحصيلي قبلي  خود را با مراجعه به حوزه نظام وظيفه  لغو نموده و درخواست معافيت جديد از طريق لينک زير ثبت نمايند.

services.epolice.ir

 

ب- ثبت نام عضويت  نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها

جهت ثبت نام امور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري به لينک زير مراجعه نماييد:

https://survey.porsline.ir/s/7MSSuAd

 

ج- ثبت نام امور فرهنگي

جهت ثبت نام امور فرهنگي به لينک زير مراجعه نماييد:

 https://kamand.ilam.ac.ir/jadid

 

د- ثبت نام رفاه دانشجويي

جهت ثبت نام امور رفاه دانشجويي به لينک زير مراجعه نماييد:

https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1400/941400710-refah.pdf

 

نکات مهم:

  • خواهشمند است براي انجام بهينه فرآيند ثبت ­نام، مراحل و موارد فوق را رعايت نموده و از مراجعه حضوري اجتناب فرماييد.
  • پس از ثبت ­نام اينترنتي، دانشگاه نسبت به انتخاب واحد براي تمامي دانشجويان اقدام نموده و در اطلاعيه­ هاي بعدي، نحوه شرکت در کلاسهاي مجازي اعلام خواهد شد.
  • کلاسهاي نيمسال اول به صورت مجازي در سامانه LMS برگزار خواهد شد.
  • زمان شروع ترم تحصيلي جديد روز شنبه مورخ 1400/08/15 مي­باشد.
  • با توجه به ممنوعيت انتقالي و مهماني در دوره ­ي کارشناسي ارشد هيچگونه درخواست مهمان و يا انتقال به دانشگاه ­هاي ديگر قابل بررسي نمي­باشد.
  • کليه پذيرفته شدگان پس از ثبت نام ملزم به دريافت کارت دانشجويي از اداره حراست دانشگاه مي باشند.
  • نظربه يکپارچه شدن سيستم آموزش عالي لازم است شماره ملي کليه پذيرفته شدگان توسط دانشگاههاي محل تحصيل دوره هاي تحصيلي قبلي در سامانه هاي آموزشي ثبت شده باشد لذا کليه پذيرفته شدگان از کارشناسان اداره فارغ التحصيلي دانشگاه محل تحصيل قبلي خود درخواست نمايند که در سامانه مورد نظر شماره کارت ملي آنان ثبت گردد.
  • لازم به ذکر است پذيرش در دانشگاه ايلام در سال تحصيلي 1400-1401 براي نيمسال اول(مهرماه 1400) مي باشد.

 

دفتر استعداد درخشان دانشگاه ايلام

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها