پیام مقام عالی وزارت به مناسبت روز دانشجو

خانه خبرها
پيام مقام عالي وزارت به مناسبت روز دانشجو

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي» جناب آقاي دكتر محمد فرهادي وزير محترم علوم ، تحقيقات و فناوري با صدور پيامي به مناسبت فرارسيدن سالروز شانزدهم آذر و بزرگداشت روز دانشجو ، ياد و خاطره شهداي دانشجو را گرامي داشت .

 

 متن كامل پيام دكتر فرهادي بدين شرح است :

  شانزدهم آذرماه هرسال يادآور روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجوي ايراني در پرتو آموزه هاي اسلام عزيز است. خاطره ازخودگذشتگي دانشجويان فداکار و مبارزي که در جريان اعتراض به دخالت هاي بيگانگان در امور ايران در سال 1332 همراه با ديگر دانشجويان انقلابي بپا خاسته، سينه خويش را آماج گلوله‌هاي اجنبي پرستان قرار دادند، هرگز از ياد ها نرفته و براي هميشه در تاريخ ثبت شده است. امروز اگرچه از شهادت دانشجويان زنده ياد «مهدي شريعت رضوي، احمد قندچي و مصطفي بزرگ‌نيا» قريب به 61 سال مي‌گذرد اما به بركت خون ايشان و ديگر شهداي دانشجو، هنوز طراوت آرمان‌خواهي، عدالت‌طلبي، نقد و پرسش‌گري بر فضاي دانشگاه ها حاکم است.

دانشجويان انقلابي و استكبار ستيز دوران انقلاب شكوهمند اسلامي نيز همان دانشجويان بسيجي و رزمندگان شهيد معركه‌هاي جهاد و دفاع مقدس¬اند و دانشجويان خلاق عرصه‌هاي علم و نوآوري ساليان پس از جنگ، همان پرچم‌داران ابتكار و رصد كننده مرزهاي دانش امروز هستند؛ نسل‌هايي كه با وجود فشارها، و تحريم ها از مرزهاي هويت و اصالت ميهن عزيز اسلامي خويش جانانه دفاع كرده و مي‌كنند. 

بي ترديد دانشجويان و دانشگاهيان همواره، از تأثيرگذارترين و پيشروترين اقشار جامعه در آگاهي بخشي، بصيرت افزايي و ايجاد شور و شعور انقلابي بوده ، در تاريخ معاصر كشورمان نيز كارنامه اي درخشان از خود به جاي گذاشته اند. بگونه اي كه امام راحل عظيم الشان (ره)، دانشگاه را مبدا تحولات مي دانستند و رهبر معظم انقلاب نيز  به كرّات بر لزوم آگاهي سياسي دانشجويان و مشاركت در مديريت جامعه تاكيد ورزيده اند. از مهم ترين ويژگي هاي اين قشر فرهيخته جامعه، موقعيت شناسي و آگاهي از اقتضائات زمان و مكان مي باشد. اگر تا ديروز دانشجويان متعهد، رسالت ستيز با دشمنان خارجي و حاكمان هاي فاسد داخلي را بر عهده داشتند، امروزه ضمن حفظ موضع انتقادي و حساسيت هاي لازم در برابر عملكرد مديران، مي بايد جهاد علمي را سرلوحه انديشه و عمل خود قرار داده و بكوشند كه در اين مقطع تاريخي، در برون رفت كشور از مشكلات فرارو نقشي سازنده و تاثير گذار ايفا كنند

اينجانب به عنوان خدمتگزاري در نظام آموزش عالي کشور، ضمن تكريم و بزرگداشت روز دانشجو و گراميداشت ياد و خاطره امام شهيدان و شهداي دانشجو، خود را ملزم و متعهد به تمهيد بستر هاي لازم براي ارتقاي سطح دانش و فناوري در كشور از طريق احترام به حقوق قانوني دانشجويان و  حفظ كرامت انساني آنان كه آينده سازان اين مرزبوم هستند مي دانم و در برابر اين تعهد از فرزندان خود مي خواهم كه علاوه بر كسب فضايل ديني و اخلاقي، كه جزو لاينفك دانشگاه اسلامي است با درک شرايط ويژه کشور و باور راسخ به  ضرورت همدلي در جهت نيل به توسعه پايدار و همه‌جانبه و ارتقاي جايگاه علمي ايران عزيز، به ويژه در حوزه فناوري‌هاي نوين با متانت، شكيبايي و آرامش عزم  خويش را جزم نمايند كه به حول و قوه الهي  با فتح قله هاي رفيع علم و فناوري، اين كشور با به جايگاهي شايسته در جهان دانش برسانند و الگوي اسلامي، ايراني پيشرفت را به نحوي ملموس به نمايش بگذارند و با تلاش در راستاي حاكميت علم و دانش حوزه اقتصاد و فرهنگ، كشور خود را در برابر تمامي حوادث و هجمه¬هاي ناجوانمردانه بيگانگان بيمه نموده، عزت و سربلندي ملت مسلمان كشورمان را فراهم كنند

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها