برگزاری جشن عید غدیر خم در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

در آستانه عيد سعيد غدير خم مراسم جشني شب گذشته با حضور پرشور دانشجويان دانشگاه ايلام با اجراي ويژه‌برنامه‌هاي متنوع در اين دانشگاه برگزار شد.

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي »  مراسم با شکوه جشن عيد غدير خم شب گذشته، 19 مهرماه در دانشگاه ايلام با حضور پرشور دانشجويان با اجراي ويژه‌برنامه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري برگزار شد. اجراي گروه هم‌خواني نورالهدي، اجراي نمايش با محوريت دفاع مقدس توسط هنرمندان دهلراني و همچنين حضور حامد محضرنيا از خوانندگان ارزشي کشورمان حال و هواي شاد و معنوي را به اين مراسم داده بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي، معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در اين مراسم با تبريک فرا رسيدن عيد امامت و ولايت به عموم مسلمانان با تأکيد بر اهميت تأمل و تدبر در واقعه عظيم غدير، اظهار داشتند: در روايتي پيامبر(ص) درباره امام علي(ع) مي‌فرمايد، «خداوند تبارک و تعالي براي برادرم علي(ع) فضايلي قرار داده است که به خاطر کثرت آن، قابل شمارش نيست؛ پس هرکس يک فضيلت از فضايل او را ذکر کند در حالي که به آن اقرار و اعتقاد داشته باشد، خداوند گناهان گذشته و آينده او را مي بخشد؛ و هرکس يک فضيلت از فضايل او را بنويسد، ملائکه تا مادامي که، آن نوشته باقي باشد براي او استغفار مي‌کنند و هرکس يک فضيلت از فضايل او را بشنود، خداوند گناهاني که با گوشش شنيده را مي‌بخشد و هرکس نگاه کند به کتابي که فضايل حضرت علي(ع) در آن نوشته شده است، خداوند تمام گناهاني را که با چشم انجام داده است را مي‌آمرزد».

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با اشاره به جايگاه والاي امام علي(ع) در پيشگاه خداوند، گفت: مي‌توان از اين روايت چنين فهميد، که اميرالمؤمنين(ع) به عنوان قرآن ناطق، همان خواص قرآن نازل را دارد که قرآن کريم است؛ لذا افتخار همه ما اين است که پيرو چنين حقيقت بزرگ اسلاميت هستيم و او را به عنوان امام و مقتداي خويش مي‌شناسيم.

حجت‌الاسلام هاشمي با قرائت اشعاري از شاعران اهل بيت عصمت و طهارت در وصف شخصيت امام علي(ع)، افزود: همه ما مي‌دانيم اميرالمؤمنين(ع) منشأ توسل هم قبل از ولادت، هم حين ولادت و هم بعد از ولادت بوده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها