چهارمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه ایلام به کار خود پایان داد

خانه خبرها

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » چهارمين جشنواره درون دانشگاهي حرکت در دانشگاه ايلام با حضور رياست محترم دانشگاه،  مسئولان استاني، اعضاي هيأت علمي و دانشجويان پرشور دانشگاه ايلام به کار خود پايان داد .

 

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه در اختتاميه جشنواره حرکت در سخناني اظهار داشتند: يکي از سياست‌‌هاي اصلي و راهبردي دولت تدبير و اميد و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايجاد فضاي نشاط علمي در دانشگاه‌ها است؛ بنابراين برپايي جشنواره حرکت با حضور 30 انجمن علمي به عنوان يکي از فعاليت‌هاي سرآمد در اين دانشگاه محسوب مي‌شود.
رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به سخنان رئيس جمهور در دانشگاه تهران مبني بر اينکه بايد فضاي نشاط در جامعه به ويژه در مراکز آموزش عالي تعميم داده شود، بيان داشت: دانشجو بودن به معناي گذراندن چند واحد تحصيلي و گرفتن مدرک نيست، عمده‌ترين و مهمترين سياست وزارت علوم اين است که فعاليت‌هاي بخش آموزش و پژوهش را کيفيت ببخشيم، يکي از سياست‌هاي غلطي که در هشت سال گذشته اعمال شد توجه به رشد کمي و بي‌توجهي به ارتقاي کيفيت محصولات پژوهشي بود، آيا علم مي‌تواند بدون داشتن کيفيت تاثيرگذار باشد.

 

آقاي دکتر صحرايي با اشاره به کلام بنيانگذار کبير انقلاب مبني بر اينکه دانشگاه مبدا تمام تحولات جامعه و کارخانه آدم سازي است، تصريح کرد: اگر تحصيل کنندگان دانشگاهي به عنوان تاثيرگذارترين قشر جامعه براي مملک خودشان تصميم نگيرند و راهبردهايشان را عملياتي نکنند پس چه کسي مي‌خواهد و مي‌تواند جامعه ما را به سرمنزل مقصود پيشرفت رهنمون سازد؟ البته ما در شرايطي قرار گرفته‌ايم که بي‌پولي و کمبود بودجه حرف اول را مي‌زند، سايه تحريم‌ها بر اقتصاد ايران سنگيني مي‌کند؛ اما نبايد فراموش کرد که مدير لايق به کسي اطلاق مي‌شود که بتواند در شرايط سخت به خدمت بپردازد.


وي خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري هميشه بر رشد پايدار علمي کشور تاکيد کرده‌اند، ايشان مي‌فرمايند: با سرعتي خاص در حال صعود به قله هستيم اگر در ميانه راه بايستيم يا از سراشيبي سقوط خواهيم کرد يا دچار عقب گرد خواهيم شد؛ بنابراين بايد سرعت تحرکات خود را افزايش دهيم. تاکيد بنده به دانشجويان و جامعه دانشگاهي اين است که از خودشيفتگي و خودبزرگ بيني پرهيز کنند، کساني که علم و آگاهيشان بيشتر است بايد نسبت به ديگران فروتن و افتاده‌تر باشند.

 

جناب آقاي دکتر صحرايي، رياست محترم دانشگاه در پايان زمان کوتاه جشنواره و تاريخ برگزاري آن را از عيوب چهارمين جشنواره حرکت در دانشگاه ايلام عنوان داشت و افزود: با اين وجود، يکي از شيرين‌ترين لحظات عمر رياست بنده در دانشگاه ايلام، حضور در ميان دانشجويان و بازديد از غرفه‌هاي جشنواره حرکت بود، ملاقات چهره به چهره با دانشجويان و گفتگو با آنها به من انرژي و نيرو بخشيد، از ديدن مقالات علمي- ترويجي دانشجويان کارشناسي شگفت زده شدم؛ اما ايرادي که مي‌توانم بر جشنواره حرکت امسال وارد کنم حضور کم رنگ دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلي به عنوان راهنما در بين دانشجويان مقاطع پايين‌تر بود.

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » جناب آقاي مهندس کلانتري، معاون سياسي امنيتي استانداري ايلام در اختتاميه جشنواره حرکت بيان داشت: سرعت تحولات علمي از سرعت تحولات جوامع بشري پيشي گرفته، طي 50 سال اخير سرعت توليد محصولات علمي هزاران برابر بيشتر از تحولات انساني شده است.


وي با اشاره به مصرع "توانا بود هرکه دانا بود" افزود: هر کشوري که توانمندي‌هاي علمي و دانش خود را به رخ ساير جوامع کشيد مي‌تواند سرآمد و صاحب قدرت باشد، کساني که نمي‌توانند خود را با اين رشد فزاينده علمي هماهنگ کنند عقب خواهند ماند.

معاون سياسي- امنيتي استانداري ايلام خطاب به دانشجويان گفت: اگر آمده‌ايد که مدرکي بگيريد و در زندگي گران‌بار دانشجويي به ظواهر امر و حواشي مشغول شويد از هم‌کيشان خود جا خواهيد ماند؛ در اين راستا لازم است که از انرژي و علم اساتيدتان بهره گيريد و فراموش نکنيد که فرصت‌ها به سرعت در حال گذر هستند.


آقاي مهندس کلانتري با اعلام حمايت استانداري ايلام از انجمن‌هاي علمي- دانشجويي تصريح داشت: با توجه به بازديدي که از غرفه‌هاي جشنواره حرکت داشتم بسيار مبرهن بود که غرفه‌ها با کمبود امکانات و فقدان بودجه برپا شده‌اند؛ اما دستاوردهاي يک ساله انجمن‌ها بسيار چشمگير و زيبنده بود؛ بنابراين، استانداري ايلام براي نيل به افق‌هاي علم و فناوري قول مي‌دهد که از حمايت‌هاي مادي و معنوي به انجمن‌هاي علمي دريغ نکند.

 « به گزارش خبرنگار روابط عمومي » جناب آقاي دکتر بگ محمدي معاون محترم فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام  در اختتاميه جشنواره حرکت گفت: برخي از انجمن‌هاي دانشگاه ايلام با سطح مختلف اداري و صنعتي تعاملات شايسته‌اي برقرار کرده‌اند؛ به عنوان نمونه، انجمن علمي رباتيک توانسته است در سال جاري مبلغ 30 ميليون تومان بودجه از ادارات استان جذب کند

معاون محترم فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام اظهار داشت: اين دانشگاه داراي 30 انجمن علمي است و آمار اين تعداد در ماه‌هاي آتي به 35 انجمن افزايش خواهد يافت، افزود: انجمن‌ها با برگزاري اردوهاي علمي، کارگاه‌هاي تخصصي، تهيه کتاب کمک درسي، برپايي مسابقات در سطوح دانشکده، منطقه‌اي و ملي فضاي علمي در دانشگاه‌ها را ارتقا مي‌بخشند.


آقاي دکتر بگ محمدي با اشاره به روند برگزاري جشنواره حرکت در سال 1393 و حضور انجمن‌هاي علمي در جشنواره حرکت شيراز  که در ماه جاري برگزار خواهد شد، خاطر نشان شد: آثار انجمن‌هاي علمي در سال 1392 به معاونت فرهنگي تقديم شد اين آثار در 14 زمينه آموزشي، دبير برگزيده، ترويجي، وبلاگ، پژوهشي، اختراعات، انجمن برتر، تاليف و ترجمه، نشريه، استاد مشاور و غرفه برتر است، داوري‌ها در خردادماه اعمال شد و ليست آثار برتر به همراه مستندات به دبيرخانه ملي جشنواره حرکت ارسال شده اند.

شايان ذکر است در پايان اين مراسم از انجمن هاي علمي برتر تقدير بعمل آمد .

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها