برگزاری مراسم روز ملی دامپزشکی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » مراسم روز ملي دامپزشکي با حضور جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه، جناب آقاي دکتر پيراني مديرکل دامپزشکي ايلام، معاونين دانشگاه، رؤساي دانشکده ها و با استقبال پر شور دانشجويان عزيز دانشکده پيرادامپزشکي در سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

 

آقاي دکتر نعمتي رييس دانشکده پيرا دامپزشکي ضمن خير مقدم به رياست محترم دانشگاه، مديرکل اداره دامپزشکي استان به خاطر حضور در اين مراسم و تبريک 14 مهر روز ملي دامپزشکي به دانشجويان و فعالان دامپزشکي به بيان سخناني در مورد اهميت دامپزشکي در ايران و بخصوص ايلام پرداخت .

 

 

سپس جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه، روز ملي دامپزشکي را به همه دامپزشکان، اعضاي هيأت علمي، دانشجويان دانشکده پيرا دامپزشکي و تمام کساني که در سراسر استان در حال خدمت به جامعه دامپزشکي هستند تبريک عرض نمود و اظهار داشتند:  اگر از نظر علمي و آماري به استان ايلام نگاه کنيم اين استان دو  پتانسيل عمده دارد که يکي از آنها بالقوه است يعني حوزه نفت و گاز و اگر بالفعل گردد مي تواند براي بخش هاي ديگر اقتصادي استان نيرو محرکه باشد. اما متأسفانه به دلايل مختلف تاکنون اين امر محقق نشده است که انشاالله به کمک دولت تدبير و اميد و استاندار محترم استان که برنامه اصلي­ توسعه ايشان در استان حول محور نفت و گاز مي باشد، تحرک عمده­اي در اين حوزه صورت خواهد گرفت، پتانسيل خيلي مهم و اصلي استان که سابقه اي به اندازه تاريخ بشر در استان دارد، بخش کشاورزي و بخصوص دامپروري مي باشد. طبق آمار سال 93 نسبت دام به سرانه جمعيت ما در استان 5 برابر است. اين در حالي است که جمعيت استان کمتر از 1درصد جمعيت کشور بوده در حالي که جمعيت دام موجود در استان 2درصد جمعيت دام کشور است و اين نشان مي­دهد اين پتانسيل خوشبختانه بالفعل است.

 

 رياست محترم دانشگاه افزود: اين آمار چه تأثيري در زندگي و توسعه اقتصادي استان دارد، در حالي که بزرگترين پتانسيل استان سابقه­اي به سابقه تاريخ دارد،  ما بايد در اين زمينه تلاش بيشتري انجام دهيم، واقعيت امر اين است که تحقيقاتمان کاربردي نيست، در نزد صنعتگران استان سليقه آنچناني وجود ندارد،  بهترين پشم و نخ را داريم ولي زماني که صنايع دستي استان را مشاهده مي نمائيد از­کيفيت مطلوبي برخوردار نيست.

 

جناب آقاي دکترصحرايي اظهار داشت: قطعاً بايد در حوزه دامپزشکي که اين پتانسيل قوي بالفعل را داريم بتوانيم واقعاً مؤثر باشيم، متأسفانه تاکنون اين اتفاق نيفتاده است و ما از اندوخته و آنچه که داريم نمي­توانيم استفاده کنيم که من انتظارم اين است با توجه به مشکلاتي که موجود است، دانشگاه بتواند نقش سازنده خود را در جهت مرتفع نمودن آن ها ايفا کند.

 

رياست محترم دانشگاه افزود: خود شيفتگي و خود بزرگ بيني از پيشرفت جامعه علمي ما جلو گيري مي کند، در حالي که لازمه علم آموزي اين است که تواضع داشته باشيم بپذيريم که چيزي نمي دانيم ولي، بايد تحقيقاتمان را هر چند ناچيز و با هزينه کم بسمت تحقيقات کاربردي ببريم، تحقيقاتي که منجر شود در جامعه اقتصادي کشور و استان يک تغيير و تحول بزرگ شکل گيرد، اگر علم منجر به خلق تکنولوژي وثروت نشود علم نيست و وقت خودمان  را تلف کرده ايم.

 

در پايان جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه براي همه عزيزان آرزوي موفقيت نمود و اميدوار شدند  روزهاي بهتري براي جامعه دامپزشکي شاهد باشيم .

در ادامه اين مراسم جناب آقاي دکتر پيراني مدير کل دامپزشکي استان در سخناني به توضيح پيشرفت دامپروري و دامپزشکي در تاريخ پرداخت و حاضرين را با دامپزشکي در استان ايلام بيشتر آشنا نمود.

شايان ذکر است در اين مراسم از اساتيد و دانشجويان برتر دانشکده پيرا دامپزشکي تقدير بعمل آمد.

و در پايان اين مراسم آقاي دکتر نعمتي و آقاي دکتر پيراني به سؤالات دانشجويان دانشکده پيرادامپزشکي پاسخ دادند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها