حجت الاسلام و المسلمین سراج: ملت ایران با عزم و اراده تمام توطئه­های دشمنان را خنثی و از پیچ بزرگ تاریخی سرافرازانه عبور خواهد کرد

خانه خبرها

حجت الاسلام و المسلمين سراج  مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر گذر از پيچ بزرگ تاريخي  توسط ملت ايران گفت: با توجه به ساختار انقلاب اسلامي که يک ساختار ديني و خداگونه و مقدمه تشکيل حکومت مهدوي است، اين نظام هميشه با زورمداران و مستکبرين جهاني در طول 34 سال گذشته درگير بوده است و امروز اين تقابل در شرايط حساس و تاريخي قرار دارد که عبور از آن آگاهي و عزم جدي را مي­طلبد.

 اين نظام شبيه به نظام حکومتي پيامبر اکرم(ص) است، زيرا پيامبر(ص) نيز در غربت تمام، پرچم کلمه الله را بلند و در  مدت 23   سال توانست حاکميت ديني اسلامي را تشکيل دهد، اگر به نظام ديني پيامبر(ص) دقت کنيم، مي­بينيم که در مواردي، و در گذرگاههاي خاصي اين نظام ديني دچار مشکلاتي شده است که بعد از عبور از آن مشکلات توانست جهاني شود، به عنوان نمونه پس از گذراندن دوران محاصره در شعب ابي طالب و جنگ خندق، اين نظام توانست بر  بسياري از مشکلات فايق آيد، و ديگران را به چالش بکشد. اينکه مقام معظم رهبري(مدظله العالي)  مي­گويد  ما در حال گذر از يک پيچ تاريخي هستيم، منظور اين است که انقلاب اسلامي به جايي رسيده است که اولاً تمام ابر قدرتها را به چالش کشيده و به مبارزه طلبيده است. بنابراين آنان نيز بيکار ننشسته و تمام تيرهاي ترکش خود را هزينه کرده­اند. آخرين تير ترکش آنان بحث محاصره اقتصادي و بويژه تحريم انرژي کشور است، که آثار آن در اقتصاد نفتي ايران خودش را نشان داده است،  دشمن به خيال خام خود  با  اين  ترفند  مي­تواند انقلاب اسلامي را به زانو درآورد. ولي غافل از اينکه ملت ايران، ملت روزهاي سختي است، در تمام عمر انقلاب اسلامي، اين ملت توانسته  است از مشکلات بدتر از اين مرحله نيز عبور نمايد.

البته اين مساله کمي سخت است، مردم ما بايد بيشتر نسبت به توطئه دشمن حساب باز کنند، به عنوان نمونه در بحث کالاهاي اساسي مانند برنج، مردم امروز بايد علاوه بر نياز خود ذخيره نکنند و اگر ذخيره­اي هم دارند به دولت عرضه کنند، مانند آنچه که در زمان امام صادق(ع) گذشت، که وقتي گندم کمياب شد، امام صادق(ع) به خادمش فرمود در خانه چند گوني گندم داريم، خادم گفت 3 گوني، حضرت فرمود يک گوني آن را ببر و در بين مردم تقسيم کن، چون الان مردم به گندم نياز دارند. سوال اين است با توجه به فشار اقتصادي دشمن که به چيزي جز حذف جمهوري اسلامي در  صفحه جهان نمي­انديشد و  راضي نمي­شود آيا خداپسندانه است که  خيلي از کالاهاي اساسي در منزل انبار شود. هر چند دولت بايد تدابيري بينديشد که جامعه از نظر رواني آرامش داشته باشد، نرخها  با ثبات باشند و مردم يقين داشته باشند اگر کالايي  را امروز نخرند، هفته­اي ديگر با همان قيمت کالا را خريداري مي­کنند.

گذر از پيچ­ تاريخي يعني مديريت بحراني که دشمن براي نظام ما بوجود آورده است، بنابراين اگر در اين مورد ملت سربلند بيرون آيد که  اين طور  هم خواهد بود، اين ملت به آن قله بالاي مديريت جهاني خواهد رسيد و اين همان گذر از پيچ تاريخي است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها