دکتر دانشجو:تحریم نمی‌تواند بر ذهن دانشمندان ایرانی تاثیر بگذارد

خانه خبرها

وزير علوم با بيان اينکه ملت ما اجازه نمي‌دهد هويت ايراني ـ اسلامي‌اش خدشه‌دار شود، گفت: ما ملتي صلح‌طلب هستيم، اما غرب‌زدگي و غرب‌‌گرايي را نمي‌پذيريم چراکه هويت ايراني و اسلامي داريم و به آن افتخار مي‌کنيم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، دکترکامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوري صبح امروز در مراسم بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي در سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران، گفت: انتظار ما از بنگاه‌هاي اقتصادي اين است که ارتباط خود را با جشنواره خوارزمي بيشتر کرده و در راستاي هدفمندي طرح‌هاي پژوهشي برنامه‌‌ريزي کنند که البته اين کار صورت گرفته ولي بايد بيشتر شود.

وي افزود: بيست و ششمين جشنواره خوارزمي درحالي برپا مي‌شود که ملت ايران جشن‌هاي سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب را برگزار مي‌کنند.

وزير علوم ادامه داد: بيش از ربع قرن از تاريخ برگزاري جشنواره خوارزمي مي‌گذرد و بنده چندين بار دبير اين جشنواره بوده‌ام که از همان زمان بنا بر اين بود که جشنواره خوارزمي بين‌المللي شود و درحال حاضر اين جشنواره در سطح بين‌الملل به تصويب رسيده است، به طوري که 1625 طرح در 17 گرايش از داخل و 40 کشور خارجي به جشنواره ارسال شده است.

وي يکي از ويژگي‌هاي اين جشنواره را تشکيل گروه تخصصي براي انتخاب طرح‌هاي موثق و مؤثر در توليد ملي اعلام کرد.

به گفته دکتر دانشجو رسالت جشنواره خوارزمي ديده‌باني علم و فناوري در شناسايي استعدادهاي بالقوه و معرفي آن به جامعه است.

وزير علوم افزود: اگر پژوهش را مبناي دانش و دانايي را مقدمه تعالي بدانيم، بايد با نگاه توليدي نتيجه پژوهش، تعالي کرامت انساني و خروجي آن توليد ثروت و اقتدار باشد.

وي با بيان اينکه در علم و دانش تحريم جايگاهي ندارد، گفت: ما دانش و علم را تحريم‌پذير نمي‌دانيم و هيچ‌کس و هيچ قدرتي نمي‌تواند ذهن دانشمندان ما را از خلاقيت و شکوفايي محروم کند.

دکتر دانشجو افزود: ما با هيچ دولت و ملتي ستيز نداريم و به دنبال ستيز حتي با آمريکا و غرب نيز نيستيم، چون ما ملتي صلح‌طلب هستيم، اما غرب‌زدگي و غرب‌‌ گرايي را نمي‌پذيريم چون هويت ايراني و اسلامي داريم و به آن افتخار مي‌کنيم.

وزير علوم با بيان اينکه ملت ما اجازه نمي‌دهد هويت ايراني اسلامي‌اش خدشه‌دار شود، خاطرنشان کرد: چند تن از دانشمندان ما نيز در اقدام نابخردانه و خبيثانه توسط رژيم صهيونيستي به شهادت رسيدند

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها